Vraag loodjes

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harley3
    Newbie

• 02-06-2008
    • 49
    • Oudenaarde

Vraag loodjes

Indien men vist met een dobber van 0,75 gr to 1gr zonder schuiflood
    Hoeveel loodjes mag men op de lijn maximum zetten???
    Men kan er tien zetten, maar met zwaarder lood ook eventueel minder
  • martinwinschoten
    ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
    • 798
    • Winschoten

Ikzelf gebruik meestal 7 loodjes, 4 als bulk met daaronder 3 gelijke droppers. Dobbers boven de 0,75gebruik ik olivettelood, met hier ook 3 gelijke droppers.
    Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• willie
      Sportvisser
      • 03-12-2005
      • 626
      • wijhe

hoi harley,
      misschien kun je hier wat mee

Gr. wilfried

Reageer

• Bas Nijmegen
        wedstrijdvisser

• 13-01-2009
        • 541
        • Nijmegen

Hallo Harley,

De loodverdeling is bij mij afhankelijk vanwaar ik vis en waarop ik vis. Je kunt inderdaad met een bulkloodje vissen, maar ook met een hele rij loodjes. Ik gebruik bulkloodjes (olivetti) meestal alleen maar op wat dieper water (zinkt sneller) of als de vis echt goed los is ook op ondieper water (ook dan voor het snellere zinken en dus weer sneller een aanbeet).

Maar meestal, met name dus in wedstrijden, gebruik ik toch een bepaalde loodverdeling van meerdere kleine stylloodjes. Hiermee kan ik de dobber preciezer uitloden, of beter gezegd, naar eigen wens uitloden. Natuurlijk zou je dit ook kunnen doen met een kleiner bulkloodje, maar dan is volgensmij het effect van het bulkloodje alweer weg.

Ik heb ook de ervaring dat wanneer je meerdere loodjes gebruikt je dobbervaak stabieler in het water hangt en de beetregistratie veel subtieler is. Ook kan je met een loodverdeling vaak makkelijker met een zogenaamd verklikkerloodje werken voor als je scherp op of tegen de grond wilt vissen.

Maar ik zeg altijd: vooral veel vissen en veel proberen, dan ontdek je zelf het meest!

Groeten Bas
        Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
        Vis blijven vangen wel...

Reageer

Working...