snoek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dennis Benton
    Komt net kijken

• 28-11-2007
    • 69
    • Sittard (Limburg)

snoek

Beste mensen ik ben afgelopen week een dagje gaan vissen en tot mijn grote verbazing was de voorn helemaal los. Maar na twee uur was er geen beet meer te zien. Mijn stek was goed onderhouden daar kon het niet aan liggen. Dus dacht ik even van m'n plek af en m'n blaas ledigen ja dit moet ook gebeuren.

Het water waar ik op viste is ongeveer 1.4 meter diep en redelijk helder in de zin van, dat ik mijn voer kon zien als ik op het taluud achter m'n stek stond. Het werd me plots allemaal duidelijk, ik zag namelijk een donkere schim op zo'n 60cm achter mijn voerplek liggen. Ja jullie raden het al snoek, na deze consta****** heb ik een bal voer gemaakt ter grote van een sinaasappel en met een GROTE boog te water gelaten in de hoop dat ik hem zou verjagen. Maar helaas de snoek werd alleen maar actiever en begon duidelijk rondjes te zwemmen rond mijn voerplek. Van alle ellende heb ik maar alles ingepakt en ben naar huis gegaan.

Maar hoe zouden jullie dit hebben aangepakt? Verkassen was geen optie het voer was nu helemaal op.

groeten

Dennis
    Fishermen never die, they just smell that way
  • cquad
    Iets met water

• 18-03-2008
    • 361
    • Buitenpost [FRL]

Niet dat ik deze bij mij heb bij het witvissen, maar mijn werp hengeltje pakken. Dikke plug eraan en proberen binnen te halen. =)
    Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Inderdaad weg gaan of genoegen nemen met minder vangst, zelf al een paar keer meegemaakt dat je die dingen haakt aan een dunne lijn dat is echt balen.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

Misschien los zand ter hoogte van de snoek cuppen? Dan zwemt hij zeker wel weg.

Of inderdaad, werphengel met spinner/plug eraan en de snoek binnenhalen. Terugzetten in ander water of 100 meter verderop.

Je kon de hengeltop toch ook gewoon onder water steken en de snoek 'wegprikken'

Best wel jammer van je vissessie, ik snap je frustratie helemaal.
        Greetz,
        Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Jan verderop terug zetten gaat je niet helpen de snoek is vaak sneller terug dan dat jij weer inwerpt.
          In een ander water terugzetten? in de eerste plaats ben je bezig met een verboden handeling en ten tweede zie ik niet zitten dat je je materiaal in de steek laat om een vis in een ander water terug te zetten.
          Beide acties niet echt realistisch.

Zand cuppen en de snoek is weg? waar haal je die wijsheid vandaan?

Wegprikken? ik denk niet dat je echt bezig bent met een oplossing aandragen, meer met een lolletje maken.
          Niks mis mee hoor moet kunnen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...