Groningse viswateren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Boeze
    Komt net kijken
    • 16-06-2005
    • 83
    • Tynaarlo

Noord Willems kanaal, gisteravond. De eerste 10 minuten 2 voorntjes, daarna was het in 1 keer gebeurd, bij iedereen! De laatste 5 minuten vong ik er gelukig nog 1....
    Héél apart dit. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt?
    Pas bij 2 golven onder is het beet!

Reageer

• Fabian
      Fishy bites
      • 06-04-2006
      • 18

Voor een paar weken terug op het Peizerdiep, eerste halfuur vier kleine voorntjes, halfuur later nog een grote voorn en toen begon het te regenen en was het in 1 keer gebeurd. Niet bij iedereen, maar bij het grootste gros wel.
      Fabian

Noi tutti siamo pescare, viventi entro la acqua di uno strano mare.
      Chi sa questo, viva da grande. Gli altri sono insetti. LdV

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door Boeze

Mogen mensen uit Drenthe ook reageren? Ik heb afgelopen zaterdag 17 juni op het Eemskanaal gevist, selectie korpsen. Sorry dat ik het zeg maar wat een k.o.en water zeg! We zijn 2e geworden doordat er van ons korps 2 mensen waren met vis! Ik zat het verst van de zuivering af, in mijn vak was 1 iemand met 2 visjes, 70 gram. Bij aanvang van de wedstrijd was allang bekend dat er "niks" gevangen zou worden. Dat het buiten de zuivering om eigenlijk een water is om pas in augustus te gaan vissen. Lang zijn ook de geruchten gegaan dat de wedstrijd verplaatst zou worden naar het Noord Willems kanaal (mijn thuiswater). Hadden ze het maar gedaan.....

Boeze.
        Ik ben even wezen kijken en met enkele vissers gesproken en ook met een paar van de organisatie, maar die geven je toch geen gelijk "want afgelopen week had er 'iemand' toch redelijk gevangen... en dat verhaal van de waterzuivering is niet waar...."

Op zich is het Eemskanaal geen slecht water, maar inderdaad is het nu nog te vroeg. Ik snap eigenlijk niet dat een federatie dat niet meeneemt als ze zulke wedstrijden organiseren (waar toch geen kleine jongens aan mee doen die wekelijks wedstrijden vissen voor sponsor en vaderland). En dit is al de tweede keer, want ze hebben de Federatie Kampioenschappen voor de vrije hengel in april ook al georganiseerd aan een heel mooi water (van Starckenbrorgkanaal), maar daar moet je ook niet zijn in het voorjaar, want dan zit de vis er gewoon nog niet...
        groet,
        Eduard

Reageer

• Boeze
          Komt net kijken
          • 16-06-2005
          • 83
          • Tynaarlo

Hoezo verhaal van de zuivering is niet waar? Het vak dat daar zat had mensen met 3 kilo vis! En een paar honderd meter verderop in de vakken C D en E waren een man of 5 van de 72 met vis!

Reageer

• Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

Boeze, het verhaal van de waterzuivering is wel waar en is ook algemeen bekend (zelfs ik weet het), alleen de oganisatie ontkende dat (staat tussen aanhalingsteken )....
            groet,
            Eduard

Reageer

• Boeze
              Komt net kijken
              • 16-06-2005
              • 83
              • Tynaarlo

Sorry Eduard, zie het nu inderdaad: "......" :hammerhead:

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

No problem, in ieder geval gefeliciteerd met jullie 2de plek
                groet,
                Eduard

Reageer

• Boeze
                  Komt net kijken
                  • 16-06-2005
                  • 83
                  • Tynaarlo

Ja, bedankt. Het wordt nu vissen in het lateraalkanaal op 30 september. Kan er nog niet héél veel info over vinden. Behalve dat het water daar niet weet wat het wil, stijgen of dalen....

Boeze.

Reageer

• † John van der Zee
                    [In Memoriam]
                    • 16-11-2005
                    • 1761
                    • in zuidholland in een mooi visgebied

hoe zijn de vangsten in augustus in het eems kannal dan en welke vissoorten kan je dan verwachten
                    en hoe het beste te vissen daar???
                    en wat voor kleur zou het lokaas dan moeten hebben?
                    en welke aas soorten
                    Vissen is ontspannend.
                    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

In augustus zijn er 'platten' te vangen van 3kg of meer... Het voer is dan niet zo heel erg belangrijk, gewoon een standaard voertje voldoet prima. Ik ken mensen die op het Eemskanaal/van Starckenborgkanaal met oranje voer vissen of met een havermoutpapje... Alles hangt af van je plek, want het is gewoon zo dat hoe dichter bij de waterzuivering (bij Garmerwolde) hoe beter de vangsten. Dat kan natuurlijk zijn omdat men daar altijd vist zodat de vis daar naar toe trekt, of omdat de vis daar zit zodat men altijd daar vist...

Met de stok op 9 á 10m, stroomdobbertje van 1½ tot 2 gram, net over de keien heen (de keien lopen schuin naar beneden tot een meter of 9 uit de kant), diepte ongeveer 4 á 5 m. Veel spelen met je verklikkerloodje (boven de grond of zwaar op de grond). Met de feeder op 20m of strak aan de overkant (hoeveel zal't zijn? 50m?). Als ze aan het spuien zijn hoef je niet echt een voerplek op te bouwen, gewoon regelmatig een balletje of helemaal niet... Aangezien er vrij veel (vracht)schepen varen en het kanaal niet al te breed is, is het water woelig en wordt je voerplek keer op keer weggespoeld.

Dit is allemaal wat ik van kennisen, vrienden en collega's hoor... ikzelf heb er al tijden niet meer gevist en zeker nog niet met de vaste stok, maar dat wil ik wel binnenkort gaan doen (nog even een maandje wachten, als de vis er zit ) Ik houd je op de hoogte...
                      groet,
                      Eduard

Reageer

• † John van der Zee
                        [In Memoriam]
                        • 16-11-2005
                        • 1761
                        • in zuidholland in een mooi visgebied

ok eduard ik wacht met vol verwachting naar je info van je praktijk dagen prober je dan ook op de mindere stekken dan alleen bij de zuivering
                        kan alles gebruiken voor 26 aug mag zels als pbtje gestuurd worden
                        Vissen is ontspannend.
                        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Eduard
                          Moderator
                          • 11-08-2004
                          • 3278
                          • Sappemeer

Doe ik...
                          groet,
                          Eduard

Reageer

• Oekeboeroe
                            Banned
                            • 01-04-2006
                            • 83
                            • Klijndijk

Afgelopen dinsdag nog gevist aan het Noord- Willemskanaal.
                            Dit bij Yde, de punt, tussen het brede gedeelte vanaf de bug en sluis 4.

Was niet verkeerd, ongeveer 3 kleine uurtjes zitten vissen met als resultaat 21 stuks.
                            Meest allemaal brasem en ook een paar leuke voorns.
                            Vis was gelijk goed los, moest even van de koffer om het een en ander en gelijk 3 verspeeld.
                            Na twee uur kon je merken dat de sluis los ging en vanaf dat moment trok het water de andere kant op en vielen de aanbeten tegen.
                            In één uur tijd nog maar drie stuks gevangen.

Maar mag absoluut niet klagen!!

Over 5 weken zitten m´n ouders in een huisje in Kommerzijl direct aan het water.
                            Dus daar ook even heen te vissen.
                            Iemand enig ervaring daar in buurt?

Groet´n Marcel

Reageer

• Boeze
                              Komt net kijken
                              • 16-06-2005
                              • 83
                              • Tynaarlo

Marcel,

mag ik vragen hoe je daar gevist hebt?
                              vaste stok/feeder?
                              Feeder: lengte onderlijn:
                              Vaste stok: op sleep of 5 á 10 cm boven de bodem?
                              aas?

Reageer

• Oekeboeroe
                                Banned
                                • 01-04-2006
                                • 83
                                • Klijndijk

Tuurlijk mag dat.

Heb gevist met de vaste stok op 11,50 meter.
                                Dit gewoon op sleep van 23 cm. (vaste lengte van m´n onderlijn+ 1 cm).
                                Moest wel af en toe wat maden bij schieten want het viel af en toe wat lichtjes stil en gelijk was het weer raak.
                                Had er nog wel aan gedacht om m´n picker erbij in te gooien, maar had te weinig voer meegenomen.
                                Zat namenlijk tegenover een uitloop waarvan ik geen idee heb of deze onder de snelweg doorloopt of niet, maar helaas.

Maar zoals ik al had verteld werd het rap minder toen de stroming de andere kant op trok en heb ik verder ook niet veel mee geprobeerd omdat ik samen met m´n pa mee was en die vist sinds vorig jaar weer voor het eerst en dat alleen in de vakantie`s en als je niets meer vangt.... ja dan weet je het wel hé!

En nou niet gelijk het hele kanaal leeg vissen hé, hij zit namenlijk ook nog een aantal keren in de loting voor de zondag ochtend competitie.
                                En ik wil nu eindelijk ook wel weer eens eerste worden.

Groet´n Marcel

Reageer

Working...