styllood

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Loek van Kersbergen
    Met enige kennis...
    • 03-01-2003
    • 289
    • Lekkerkerk

Hoi allemaal,
    Ik gebruik ook styls als ik met hennep vis. Het is inderdaad zo, dat je vissend en voerend met hennep valse aanbeten kunt krijgen. Probeer het maar. Haal eenvoudigweg eens (zoals ook voor de test heb gedaan) je onderlijn met haak eraf en schuif je dobber wat dieper. Ik had nog steeds vaak beet, hetgeen aantoonde dat de vis gewoon naar de verklikker loodjes beet.

Overigens als ik met hennep aan de haak vis, dan doe ik dat tegenwoordig heel vaak met een loodje no 6. Ik neem een klein elastiekje (ideaal zijn de kleine elastiekjes die een orthodontist gebruikt) en knijp dat vast om een hagel loodje 6 of zelfs 4. Ik doe dat zo, dat ik eerst een lusje van elastiek om het loodje heen maak dus door het groefje in het loodje ligt het elastiek dubbel.
    Nu knip ik één eindje af op ca. 3mm van het loodje en ik 'verf' de rest zwart met een watervaste viltstift. Het uitstekende eindje hou ik uiteraard blank want dat is zogezegd het kiempje. Nu heb ik dus een loodje met aan de ene kant een kiempje en één slagje vastgeklemd om het loodje heen. Daar achter haak ik gewoon het loodje in de bocht van mijn haak. Het elastiek klemt dus de loodkorrel met het 'kiempje' naar beneden vast aan mijn haak.

Op deze manier vang ik gewoon vis, en hoef ik slechts een keer of 2 à 3 op een ochtend een ' hennepkorrel' (lees: geprepareerd loodje) te vervangen!!
    O ja, ik wacht niet tot het elastiekje en het loodje zover versleten zijn of totdat het loodje zo los gaat zitten dat het eraf valt. Dan komt het ook niet in het water terecht.

Groetjes,

Loek

[Gewijzigd door Loek van Kersbergen op 02-16-04 at 12:14 PM]
    MATCH VISSEN IS HET MOOIST

Reageer

Working...