matchhengel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • TIP
    Frequent aanwezig
    • 31-01-2004
    • 201
    • wapenveld

kijk eens naar de hengel en molens van jan van schendel dat is heel mooi en goed spul voor wijnig geld en dat past ons allemaal
    ver weg korf slingeraar
    gj kommer

Reageer

• Ton
      Frequent aanwezig
      • 13-11-2003
      • 126

Er worden veel goede hengels en molens gemaakt. Echter voordat ik een hengel koop wil ik deze zien en voelen. De JvS hengels zijn jammer genoeg in zuid limburg niet zo voorhanden. Merken zoals Milo, Garbolino, Shimano, Maver Colmic Fox, Ultimate en noem de fabriekshengels maar op wel.
      Dus ik geloof je op je woord.
      Echter mijn keus si op de shimano gevallen.

Groetjes Ton

Reageer

• hans visscher
        Newbie
        • 30-12-2003
        • 34
        • Enschede

Hallo ik ben Hans. Even reageren op de match hengel.
        Heb er zelf deze winter een aangeschaft.Al veel mee gevist met leuke resultaten.
        Het is een Integra IM-8x blanc 420cm 4-20 gr.

Groedjes HANS.

Waar een wil is is ook vis.

Reageer

• Fisherman Eric
          Frequent aanwezig
          • 25-08-2003
          • 187
          • amersfoort

Hoi Ton,

Ik heb een aantal maanden geleden ook een matchhengel gekocht. Een Drennan ultra light wagler. Hier staat geen werpgewicht op aangegeven. Wel staat er een maximale lijndikte op ,12.00. Ik heb er erg veel plezier van,en de actie die in deze hengel zit maakt het vangen van een maatse voorn al een hele leuke sport. Maar ik merk wel dat ik mezelf een beperking heb opgelegd door zo'n lichte hengel te kopen. Het is tot een meter of 15 goed te doen, vis je op grotere afstanden dan heeft de hengel te weinig stijfheid om goed en direct aan te kunen slaan. Maar ja, als je het goed wilt doen dan zal je ook voor het matchvissen, net als het feederen, verschillende hengels moeten hebben om in alle situaties uit de voeten te kunnen. Ik moet wel zeggen dat ik het matchvissen erg leuk vind, en grijp dan ook iedere gelegenheid aan om de match in te zetten.

Groeten, van een beginnende matchvisser.

Groeten, Eric.

Reageer

• Ton
            Frequent aanwezig
            • 13-11-2003
            • 126

Hi Eric

Ik ben het met je eens, dat je eigenlijk meerdere matchhengels moet bezitten. Ik heb gekeken wat op dit moment mijn voorkeur is.
            Vissen met de match tussen de 15 en 25 meter. Wat mij duidelijk is geworden dat een hengel tussen de 2 en 15 gram hiervoor zeer geschikt is.
            Kijk ik naar de diepte van de vijver dan was een hengel van 4.50 ideaal. (vijver is ongeveer 4-4.30 diep. Kijk ik naar de plaats, mogelijkheid om te werpen dan is 3.90 weer ideaal (bomen)
            Dus voorlopig beginne met een hengel van 3.90 15 gram.
            Dichter bij vis ik met de vaste stok en verder af met een feeder.
            Als ik de lotto win koop ik misschien ooi tnog eens een andere matchhengel erbij. Voorlopig kan ik lekker vooruit op de plassen waar ik vis.

Groetjes Ton
            (vissen is net als sex, erover praten is leuk, maar doen is nog leuker )

Reageer

Working...