Geroosterde hennep

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Theo van Berner

Hoi Dep. Van hengelsportwinkeliers, hengelsportbladen en ervaring (onderling diverse malen uitgeprobeerd met een vismaat). Maar let op! Er zijn er ook die beweren dat duivenmest niet in een brasemvoer thuis hoort. Iedereen zal zijn eigen ervaring hebben denk ik zo.

Reageer

• swa
      Theoreticus
      • 09-05-2003
      • 718
      • Tienen

Ik ben het er ook niet mee eens dat brasem hieraan een hekel zou hebben. Gebruikte het op mijn vorige club regelmatig in een zuiver brasemvoer (tegelijk met gebrande cocosschilfers en zaden) en haalde zeer goede resultaten in zomer en najaar. Een van de vorige clubkampioenen gebruikte het ook altijd. Het ene water is natuurlijk nooit gelijk aan het andere.
      Waar je zeker moet op letten is dat je het goed laat afkoelen voor je het maalt (samen met wat chapelure of ander droog spul). Ook niet te lang aan een stuk malen als je een elektrische koffiemolen gebruikt, want als je koffiemolen warm loopt verzuurt deze gebrande hennem heel snel. Het bederft trouwens altijd snel.

Reageer

• vinny
        Komt net kijken
        • 07-08-2003
        • 85

het malen van de gebrande hennep is dit noodzakelijk? of kan je ook gewoon laten afkoelen en onder je voer??
        vang ze ! ! ! ! !

Reageer

• Deputy
          Sportvisser

• 04-02-2002
          • 606
          • Lille

Theo,

ik ga de hengelsportwinkeliers, hengelsportbladen en zeker jouw ervaring niet tegenspreken,
          maar zoals swa al aanhaalde : er zijn watertjes waar ik het stevast gebruikte.

Nu, uit alle eerlijkheid, moet ik toegeven dat mijn voertjes vele simpeler zijn geworden en durf ik het al wel eens "vergeten"
          groetjes van Deputy Dog

---------------------------
          http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
          http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• swa
            Theoreticus
            • 09-05-2003
            • 718
            • Tienen

Dag Vinny
            Ik heb het nooit geprobeerd maar denk niet dat je het in zijn geheel kunt gebruiken.
            Ik veronderstel dat het dan gewoon naar de oppervlakte gaat stijgen en wegdrijven.

Reageer

• jos
              Frequent aanwezig
              • 23-08-2003
              • 123

vinny,
              je kunt alles door je grondvoer mixen en middels jouw voerballen in het water deponeren, ik denk dat iedere vis een eigen smaak heeft, vandaar dat ik de topic over aquaria best heel erg goed vindt dan kun je dit soort zaken gedegen uit testen gewoon bij jezelf thuis.

Reageer

• swa
                Theoreticus
                • 09-05-2003
                • 718
                • Tienen

Naar aanleiding van de gebrande hennep voor brasem.
                Ik denk dat elke hengelaar veel kennis heeft gehaald uit wat hij heeft gelezen en gehoord (voor mij geldt dat in elk geval). Je kunt gewoon niet alles zelf proberen en moet dus af gaan op de ervaringen van anderen.
                Vaak denk ik dat een bekende en goede visser iets schrijft en dat andere schrijvers dat gewoon overnemen omdat ze zijn oordeel vertrouwen. Zo gaan sommige stellingen een eigen leven leiden.
                Een goed voorbeeld daarvan is "de duiven op het plein" theorie. Men zegt visen op een voerstek zijn als duiven op een plein. In het begin komen de duiven 1 voor 1 als een toerist wat eten op de grond gooit en nadat er bvb 10 zijn komen er zeer snel 100 tegelijk op af omdat ze mekaar aantrekken.
                Tot voor kort geloofde iedereen dat als er kleine vis op het voer kwam dat daar uiteindelijk ook grote op af kwam (ik ook). Onder andere de leden van de Engelse nationale ploeg zijn het daarmee niet eens en zij maken de laatste jaren steeds een "dood' (= niet werkend) voer om de kleine vis van de stek te houden, omdat volgens hen de grote vis sneller afkomt op een voerplek waar het rustig is (en dus geen kleine vis is)
                Volgens mij zijn er zo nog wel elementen in onze theorien die niet kloppen.
                Bvb eetlustopwekkers als fenugrec en dergelijke. Bij mensen en vee wekken ze eetlust op omdat de bitterheid de maag stimuleert. Maar vissen hebben geen maag die kan gestimuleerd worden. Hebben ze dan nog wel hetzelfde effect? Als ze geen eetlustopwekkend effect hebben betekent dat nog niet dat die producten slecht zijn. Ze hebben ook een geur en smaak die de vissen kunnen aantrekken en soms een licht opwekkend of verdovend effect.

[Gewijzigd door swa op 11-25-03 at 05:31 PM]

Reageer

• Fisherman Eric
                  Frequent aanwezig
                  • 25-08-2003
                  • 187
                  • amersfoort

Hoi Theo,

Moet je die geroosterde hennep van sensas ook nog laten weken?

Groetjes Eric

[Gewijzigd door Fisherman Eric op 11-28-03 at 08:53 PM]
                  Groeten, Eric.

Reageer

• Theo van Berner

Hoi Eric
                    Wanneer ik een werkend voer voor de voorn wil hebben zodat ze boven de grond of hoger gaan azen (bij bijvoorbeeld rotzooi of gras op de bodem) doe ik het niet voorweken maar gewoon met de rest van mijn voer bevochtigen. Ook wanneer ik on the drop vis, week ik het niet voor, ook onkruid of milletzaad niet.
                    Wanneer ik de vis puur op de grond of maximaal 5 cm erboven wil hebben, week ik de gemalen hennep de avond ervoor wel in heet water (net niet kokend). Evenals gemalen onkruidzaad. Milletzaad kook ik 10 minuten. Bij zo'n voer voeg ik dan wat poedermelk of wouwbloem voor de wolkvorming.

[Gewijzigd door Theo van Berner op 11-30-03 at 09:27 PM]

Reageer

Working...