bewaren van droogvoer

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

Mja, als je begint met 10-15 liter maden,... Daar heb ik één woord voor! DO'h!

Logisch dat dat stinkt, maar tot een liter maden in je gewone koelkast is heus geen enkel probleem. Daar hoeven meningen niet echt over te verschillen, en deze ontsnappen dus ook NOOIT (bij mij)!

Meer nog, zoals ik al zei, ze zitten in een slabak onderaan, deze maden moeten al McGuyver heten willen ze daar ontsnappen hoor!

Ik kan toch moeilijk voor een halve liter maden een frigo alleen voor mezelf gaan reserveren... Ik spreek dus ook niet zoals kantvisser over grote hoeveelheden....
    http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1498
      • haacht

Hey slafes,

geef die made eens een zakmes, een lucifer en ne schoeveter en die geraakt heus wel uit die slabak.

Nee hoor, groot gelijk. Wat maakt zo'n liter maden nu? Als ge zo een normale ronde zwarte
      doos hebt met zo'n rood deksel, hoe kan zo'n beestje daar dan uit?
      En de mijn ruiken naar caramel dus van de geur ook gene last van.
      Misschien kweekt kantvisser zijn maden zelf of moet hij 50 km rijden tot de dichtsbijzijnde viswinkel.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Frederik
        Specimen Hunter
        • 05-01-2005
        • 1734

Ik bewaar al mijn voer in plastiek emmers met deksle op dat heel goed afsluit, heb daar nog Bio Mix instaan van vorig jaar die mag je openen ruikt nog als vers.
        Mijn andere bestanddelen eveneens, er gaat echt niets van de aroma verloren.
        Met polenta gat het niet daar komen beestjes in.

Reageer

• lex

Hoi,

Een hele ophef over een liter maden.
          Ik heb in het seizoen ook vaak meerdere liters maden staan. Ik heb daarvoor wel in de schuur een aparte koelkast.(frigo in belgie.....heb ik geleerd afgelopen zaterdag)

Verder komt in deze koelkast ook alleen maar bier te staan.

Even een tip...........laat de madendoos in de koelkast open staan!!!! Het klinkt misschien vreemd maar als je droge maden hebt zullen die er nooit uitkomen. Een made wordt vochtig en dan kan hij tegen de wand opkruipen. Als je de bak open laat staan dan kan de made nooit vochtig worden.
          Ik gebruik grote platte bakken om mijn maden in te bewaren en er kruipt er nooit eentje uit. De bakken passen precies in de koelkast en zijn 7 cm hoog.

Reageer

• Pieter Pepping
            Frequent aanwezig
            • 11-08-2003
            • 206

hey,

ik heb nog altijd een mamma die de baas is over de koelkast ~_~ . Een 2e koelkast hebben we niet, maar ik merkte gister dat als je de maden nu in de schuur zet, je ze makkelijk 2 weken kunt bewaren (de vorige deden het nog )
            Ik gebruik net als hyperke 1 zo'n groen 'maden' bakje voor een paar keer vissen, hoewel ik de laatste tijd vooral met wormen vis, gezien ik de aantrekkingskracht van de wormen weer heb ontdekt

maar on-topic,

ik bewaar mijn lokvoer in een afgesloten grote bak.
            ---------------

Pieter

Reageer

• Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

Pieter, in de frigo kan je er makkelijk nog eens 2 weken bij doen,... Meer nog, door omstandigheden vorig jaar bijna 2 maand niet gaan vissen, en, mijn maden leefden voor 98% nog...

Lex, het gaat er ook niet over grote hoeveelheden he, als ik veel ga vissen, ga ik wekelijks verse maden halen bij de hengelsportzaak... Garantie op verse maden elke vrijdag! Maar begrijp zeker dat je een aparte frigo hebt voor een groterte hoeveelheid maden, maar niet voor een litertje maden bvb...
              http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• Jeepee
                Komt net kijken
                • 18-07-2003
                • 74

Ik blijf erbij dat wanneer je het geluk hebt om een tweede ijskast te bezitten dit toch heel bevordelijk is voor de familiale sfeer.
                Viva Bomma ........................................

Reageer

• MoSSeL
                  Frequent aanwezig
                  • 13-10-2003
                  • 130

Nu het buiten wat frisser is laat ik gewoon mijn maden buiten staan, geen probleem!

btw ik heb laatst nog 2 zaken (gesloten) voer gevonden die warschijlijk al zo'n 12 jaar oud zijn. Enig id of er nog iets mee aan te vangen valt ?

Reageer

• jos
                    Frequent aanwezig
                    • 23-08-2003
                    • 123

in afgesloten emmertjes van 5 kilo
                    kweek mijn eigen hennep deze staan in een open teil heerlijk luchtdroog en aangezien ik duiven heb is er altijd verse mest tot mijn beschikking. ke:
                    dan staat er nog een bak waar ik mijn wormen in bewaar in lagen van bladeren, aarde en aardappelschillen :worm:
                    dus het droge voer in goed afgesloten emmertjes. ke:

Reageer

• pole
                      Frequent aanwezig
                      • 27-02-2002
                      • 118
                      • Hamme

bij mij gaat het in plastic ijsroomdozen , ge kent ze wel 1 liter schepijs .daarna alles in een kast welke tegen de achterkant van de schouw voor de verwarming staat

Reageer

Working...