BRASEM waarom vang IK altijd de meeste de gootste de zwaarste

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Peter1969
    Met enige kennis...
    • 21-02-2003
    • 269
    • culemborg

Om dus lekker "dun" te vissen,is dyneema (gevlochten lijn) ideaal.Althans,zo beweerd men.Ik heb al verschillende soorten dyneema geprobeerd,maar om nou te zeggen dat is het helemaal,nou nee!
    Als laatste heb ik de gevlochten lijn van Sufix uitgeprobeerd maar ook daar was ik niet kapot van.Zomaar vanuit het niets,een dikke pruik in mijn lijn.Gevolg,veel ge#@*&^%*~` aan de waterkant.
    Dus,wat is volgens jullie nou goede gevlochten draad.
    Zeg het me en misschien ga ik toch nog overstag. :notsure:

Groetjes, Peter.

Reageer

• Christ

Hoi lijnvissers.

De lijndikte waar mee je vist is helemaal afhankelijk van de situatie, hoe,waar, welk materiaal je gebruikt en op welke vis je zit te vissen. Als je dus zegt, ik vis altijd zo of zo, vertel er dan bij hoe dat je dan zit te vissen.
      Als je met een dobber van een half gram zit te vissen dan gebruik je toch een andere lijn dan met een dobber van 10 gram op zwaar stromend water.
      Of je vist met een zware feeder op 80 meter, tuig je toch anders op als dat je 20 meter uit de kant vist met een ligt pikkertje.
      Je moet altijd, gezien de omstandigheid, zo ligt mogelijk vissen.
      Als je dat in de gaten hebt dan kun je pas gaan discuteren wat de beste montage is.
      Nu kan je natuurlijk eerst je hengel optuigen en er dan een viswater bij zoeken, maar slimmer is je hengel op tuigen als je weet in welk water je gaat vissen.
      Aan een onderlijn van 8 honderste knoop je geen angel maatje 8, of als je 20 meter uit de kant vist gebruik je geen gevlogte lijn en met een heel klein dobbertje gebruik je geen hoofdlijn van 30 honderste.
      Zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
      Maar een ding is zeker die te zwaar of te ligt zit te vissen zal geen winnaar worden.
      Alles moet in balans zijn, je hengel, je lijn, je angelgrote.
      Die gene die hier het beste mee weet om te gaan is iedereen ver voor.

Hou het in belans.

Groetjes
      Christ.

Reageer

• rudy vis
        sportvisser
        • 01-02-2003
        • 656
        • merelbeke

Dat is de juiste theorie Chris,u aanpassen aan de omstandigheden.

Reageer

• Frederik
          Specimen Hunter
          • 05-01-2005
          • 1734

Volledig met u eens Christ. Dat is de juiste ingesteldheid voor een goede visser.

groetjes Frederik.

Reageer

• Peter1969
            Met enige kennis...
            • 21-02-2003
            • 269
            • culemborg

Jullie mogen het dan wel heel "broederlijk" met Christ eens zijn,maar ondertussen weet ik nog steeds niet wat jullie goede gevlochten lijn vinden en waar deze te koop is. :notsure:

Groetjes en hopelijk nu wel antwoord

Reageer

• lex

Hoi,

Herculine in de dikte 6/00 is een perfecte lijn voor de feeder.
              Ook de gevlochten lijn van Jan van Schendel is een zeer goede lijn.
              Alleen is deze lijn niet rond en de Herculine wel.
              Ook voelt de lijn van Jan van Schendel wat grover en rafeliger aan.
              Nadeel van herculine is dat hij minder snel zinkt.

Reageer

• robson
                Banned
                • 30-12-2002
                • 289

Het Peter ,
                Herculine vind ik ook een zeer goede draad , soepel en zacht , dynacable van ron thompson is ook een zeer goede gevlochten lijn , ook soepel en compleet rond , alleen wel duurder dan de herculine ...ik weet niet van waar je ergens bent , anders probeer maar eens bij Mega fish merksem of vlemmix , of bij een andere grote hengelzaak die hebben dat zeker in huis ...

Reageer

• lex

Hey Robster

Reageer

• robson
                    Banned
                    • 30-12-2002
                    • 289

Hey lexy ,
                    Is Ronald nog steeds bij jullie ??? anders moet je hem maar de groeten doen van gust florus , mijn pa ... die kent hij normaal nog wel , zeg maar van Elite company.
                    greetz

Reageer

• lex

Zal ik zeker doen.

Reageer

• jos.holl

Om even terug te komen op het onderwerp.
                        Soms helpt toch wel een superaas.

Probeer maar eens het volgende.
                        Grote castermaden laat je eerst circa 20 min zwemmen in half warme boulion. Daarna uit de boulion zeven en dan circa 1 min in de magnatron. Super.

Jos

Reageer

• rudy vis
                          sportvisser
                          • 01-02-2003
                          • 656
                          • merelbeke

uw tomatensaus niet vergeten jos

Reageer

• Frederik
                            Specimen Hunter
                            • 05-01-2005
                            • 1734

Ik gebruik gewoonlijk curryketchup in plaats van tomatensaus Rudy.

Reageer

• jos
                              Frequent aanwezig
                              • 23-08-2003
                              • 123

goed lokvoer gebruikenen zoals je weet zijn er zoveel mensen die geheimen met zich mee dragen aan de waterkant daar wordt je soms moei van.
                              natuurlijk als je goed loot zit je mestal aardig goed met de vis, maar loot je ongunstig en je rekent je al gauw tot de verliezers.
                              gebruik je veel hennep en verse duivenmest met een droog grondvoertje en wat stroop er doorheen neem van mij aan dan zit je altijd bij de eerste 5.
                              maar de echte wedstrijdvissers weten dit allang dus die houden merendeels ook netjes hun mondje toe maar ik vind het onzin om iets stil te houden van hetgeen al eeuwen gebruikt wordt.

Reageer

Working...