OPMARS KRABBEN

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Janneman

Gewoon wegvangen de krabben.

Vanmiddag alweer een forse krab gevangen. Aan zijn schaar gehaakt. Na een lange tijd wegblijven van een beet sloeg ik aan en voelde een enorme weerstand. Dacht aan een brasem die aan de buikvin is gehaakt.
    Maar er was geen beweging en ja hoor, een rotkrab :@ :@ :@
    Maar de volgende worp was weer een prachtige voorn. In de Lek nog 20 voorn gevangen met feeder.

Ja, je kunt gelijk hebben Jos. De krabben zien er angstaanjagend uit, ook voor de vis. ~0
    Misschien dat de krabben de vis ook verjagen door middel van agressief gedrag ???(voedselconcurrentie)
    De krab knipt ook jouw aas dood. Zelfs mijn Powerbait bloodworm werd vernield.

Grtz Janneman

Reageer

• Fisherman Eric
      Frequent aanwezig
      • 25-08-2003
      • 187
      • amersfoort

Hoi krabbevangers,

Vis zelf zo'n 25 jaar, nog nooit 1 krab gevangen. Die beesten kom je zeker niet in het midden van het land tegen?
      Groeten, Eric.

Reageer

• Janneman

De krabben komen voor in grote rivieren (zoals Lek) en de in connectie zijnde wateren (zoals Amsterdam Rijnkanaal)
        Nog nooit in vijvers en kleine kanalen gevangen.

Reageer

• john van den broek
          Specimen Hunter
          • 30-03-2003
          • 1089
          • Venray

Niet in het midden van het land ???
          Vorige week bij een wedstrijd bij Alphen op de maas, zijn er ook van die krengen gevangen !
          Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Janneman

Misschien dat de Steur terug moet keren in onze Nederlandse rivieren. Ze eten krabben, toch?

Reageer

• Jan Grijpstra
              Sportvisser
              • 09-10-2002
              • 646
              • Aalzum

Ik denk dat het om wolhand krabben gaat. Met ruggen met een diameter tot wel 30 cm heb je daar flinke steuren voor nodig.
              Bij ons in Friesland zijn ze vrijwel overal te vangen, vooral op openbaar bevlotbaar water.
              Ondingen zijn het. Om er vanaf te komen moet je direct stoppen met het voeren van levend aas, zoals casters, maden en wormen, als ze de voerplek leeg hebben (gewoon lokvoer interesseert ze niet) trekken ze verder, wellicht naar de buurman

groetjes Jan
              -------------------------------------
              Groeten van Jan

Reageer

• pastoor
                ...

• 02-02-2003
                • 1118
                • Drongelen

Bedankt voor de tip Jan.

Ik was al een hark aan het maken om eerst de bodem schoon te harken.

Reageer

• warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1498
                  • haacht

Kunt ge die scharen niet eten? :noidea: Misschien iets voor in de zomer op den bbq.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• tazzy
                    Newbie
                    • 05-11-2003
                    • 2

Hallo.

Als ik zo de reactie's zie dan moet het haast wel on de Chineese Wolhand krab gaan...
                    Op dit moment worden er bij ons in de regio erg veel van deze "krengen"gavangen.. dat komt waarschijnlijk omdat die beesten in het najaar richting zee trekken. in het voorjaar komen ze dan weer terug en zullen we er ook dan weer last van krijgen .. in de tussenliggende tijd vangen we ze hier ook wel maar veeeeeel minder dan nu.... dus... heren vissers ... even geduld en dan zijn ze weer weg.. maar helaas komen ze wel weer ... maar als je erg veel last hebt van deze dingen dan kun je eens proberen om een paar meter van je voerplek wat gekookte aardappelen te gooien.. het schijnt dat de krabben hier gek op zijn...
                    succes ....
                    barbeel vissertje

Reageer

• Janneman

Maar Taz, een goede oplossing is er niet om van de krabben af te zijn.
                      Gekookte aardappelen zijn ook lekkernijen voor hele dikke brasems. Zo lok je ze van je voerstek weg.

We moeten hopen op een natuurlijke vijand van krabben zoals meervallen, steuren en misschien grove baars.

Reageer

• jos
                        Frequent aanwezig
                        • 23-08-2003
                        • 123

krabben zitten overal maar door een matig klimaat onder water kunnen zij zich beter en sneller ontplooien.
                        normaal zou je denken dat van de 10 kleine krabbetje er toch gauw 8 veroberd worden maar doordat de grote jongens weggevangen worden krijg je een onbalans in het water dus het onderwater klimaat veranderd.
                        wat krijg je ervoor terug meer waterwezens die je echt niet wil vangen, maar dit is niet alleen aan de maas hoor hier in noord-holland kunnen de krabben zich goed tegoed doen aan het grondvoer en verdorie ze zijn nog snel ook ~0 .

Reageer

• lars burger
                          Newbie

• 03-11-2006
                          • 1

he ben wel benieuwd naar die beestjes wie kan me een paar levende bezorgen dan kan ik kijken in een grote bak wat hun iegenschapen zijn kwa voer en dergelijken wie o wie kan me helpen met vriendelijke groeten lars

Reageer

• Jan Broess
                            Specimen Hunter
                            • 21-09-2003
                            • 1131
                            • Nieuwegein

Wil je aan krabben komen, dan moet je het op grote rivieren proberen door gewoon te vissen en veel levend aas door het voer te doen.

En hopen dat je eens lang geen beet krijgt en rustig gaat binnendraaien. Dan voel je iets aan de haak. Alsof je een vuilniszak gehaakt hebt. Dan is het krab!

Had er ook nog 3 van gevangen afgelopen zondag. Grote kans dat het komende zondag weer raak is.
                            Greetz,
                            Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

Working...