Rive ST

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Timvisser
    Geen dag zonder vissen

• 29-06-2009
    • 27
    • Alphen aan den Rijn

Rive ST

Ik wil binnenkort een Rive ST (D25) kopen.
    Heeft iemand dit station en hoe bevalt het en kan iemand mij vertellen hoeveel lades er onderin het frame passen?

En welke zitting bevalt het beste? (ik heb een frontbar en wil graag een goede zitting waar ik dus ook mijn hengel onder mijn kont kan stoppen)
  • jT86
    Vastte stok visser

• 01-04-2009
    • 89
    • berlare

ik heb de st ! prachtige viskoffer , zeker een aanrader
    visje visje kom uit water...www.vivoko.be

Reageer

• Timvisser
      Geen dag zonder vissen

• 29-06-2009
      • 27
      • Alphen aan den Rijn

Oorspronkelijk geplaatst door jT86
      ik heb de st ! prachtige viskoffer , zeker een aanrader
      oke, en welke zitting heb je erop? want zoals de st bij de winkel waar ik kom staat ie tekoop met een leren zitting maar ik heb hier en daar al gehoort dat ik beter een harde zitting kan nemen die er normaal op hoort te zitten

Reageer

• Fishermannl
        Frequent aanwezig
        • 24-08-2004
        • 103
        • Adam

De ST is een geweldige viseiland. Door de aluminium constructie zou hij een vissersleven lang mee moeten kunnen.
        Ik zou niet gaan voor de zitting van leer. Zoals in de catalogus staat aangegeven kan deze niet oz goed tegen regen. Wellicht een overweging waard

Toch een nadeel van de ST en eigenlijk van alle viseilanden is dat het toch wel een onmogelijk geval is om te dragen en om in je auto te krijgen. Ik ben recent overgestapt op alleen een frame met vier pootjes en dit staat op een riverrock platvorm. Wellicht iets meer werk om het geheel op te bouwen (max 10 min) maar veel flexibeler.

Reageer

• Randy Breukel
          Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
          • 244
          • Rozenburg (zh)

Ik heb nu het eerste model van de ST, met een frame van U profiel,
          in plaats van de pijpen die ze nu gebruiken, hier zit ook een transport
          systeem op gemonteerd, waar twee zware kruiwagen wielen op gaan,
          zodat dat tillen niet meer hoeft, ik het een normaal kussen met een
          hengelsteun van rive vastgeschroefd, je weet het wel, die plastieken
          en die ga ik vanavond pas voor het eerst proberen, geweldige kist,
          en ik meen 4 lades in het onderste gedeelte,

gr Randy
          De groeten

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Inderdaad, een station zit als een troon, maar weegt ook net zoveel als troon. Voor grotere afstanden heb je dan ook echt een vervoersysteem nodig wil je alles in 1x kunnen vervoeren. Verder kan ik de meeste steunen aan de poten laten zitten, die ik dan opzij klap en dat wint ook weer tijd en dan kun je je carryall weer lichter houden. Een eiland is dus zwaar, maar in mijn geval hoef ik minder losse dingen mee te nemen.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Timvisser
              Geen dag zonder vissen

• 29-06-2009
              • 27
              • Alphen aan den Rijn

ja het gewicht is inderdaad wel een nadeel
              tot nu toe heb ik nog geen wedstrijden gevist waarbij ik ver moest lopen, hooguit 200 ,300 meter.
              en ik denk dat ik toch maar voor die harde zitting ga.

nog 1 vraagje: hoeveel lades kan ik onder de zitting doen zodat ik op een normale manier zit? (ik ben 1,80m)

Reageer

• Randy Breukel
                Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
                • 244
                • Rozenburg (zh)

De kist bestaat uit de schuivende koffer onderin het frame, en de bovenkant met het kussen,
                ik ben 185 ofzo, en ik heb er momenteel 7 lades in zitten,

de basislade, tuigenlade, schuiflade, module met schuifladen, tuigenlade, schuiflade en kussen
                De groeten

Reageer

• Timvisser
                  Geen dag zonder vissen

• 29-06-2009
                  • 27
                  • Alphen aan den Rijn

Oorspronkelijk geplaatst door Randy Breukel
                  Ik heb nu het eerste model van de ST, met een frame van U profiel,
                  in plaats van de pijpen die ze nu gebruiken, hier zit ook een transport
                  systeem op gemonteerd, waar twee zware kruiwagen wielen op gaan,
                  zodat dat tillen niet meer hoeft, ik het een normaal kussen met een
                  hengelsteun van rive vastgeschroefd, je weet het wel, die plastieken
                  en die ga ik vanavond pas voor het eerst proberen, geweldige kist,
                  en ik meen 4 lades in het onderste gedeelte,

gr Randy
                  laat maar even weten hoe die zitting bevalt want waarschijnlijk ga ik die nemen

Reageer

• jT86
                    Vastte stok visser

• 01-04-2009
                    • 89
                    • berlare

ik heb deze zitting http://www.sanders-webwinkel.nl/esto...mb/g708603.jpg <--- ZEER GOED

ik moet wel zeggen men vorige was een lederen ( zoals deze http://www.hengelspullen.nl/uploadac...z_45201228.jpg) en ik had er rugpijn op :s

Reageer

• Timvisser
                      Geen dag zonder vissen

• 29-06-2009
                      • 27
                      • Alphen aan den Rijn

ja die bovenste zitting had ik ook in gedachte om te kopen.
                      die lederen zit er nu op en vanmiddag was ik ff in de winkel en heb ik erop gezeten en hij zit niet echt lekker,
                      vooral die gleuf tussen de twee helfden zit niet lekker omdat ik daar te smal voor ben denk ik.

Reageer

• jT86
                        Vastte stok visser

• 01-04-2009
                        • 89
                        • berlare

idd die zit te zacht die lederen en rugpijn na een lange tijd vissen...

Reageer

• Fisherman's Friend
                          Frequent aanwezig

• 15-07-2007
                          • 100
                          • Numansdorp

Van dit kussen heb je 2 uitvoeringen een harde en een zachtere http://www.hengelspullen.nl/uploadac...z_45201228.jpg
                          Ik heb zelf de hardere uitvoering en die zit voortreffelijk en ik heb ook een gevoelige rug maar met vissen niet echt last van ook niet na 4-5uur!

Reageer

• Timvisser
                            Geen dag zonder vissen

• 29-06-2009
                            • 27
                            • Alphen aan den Rijn

Ik ga voor deze zitting http://www.vanginkelhengelsport.nl/w...5/70-86-13.jpg
                            dat is de harde zitting met de lade eronder
                            Ik ben nu aan het onderhandelen met de winkelier om die erop te krijgen ipv de leren zitting die er nu op zit

En ik had vanavond een wedstrijd en naast me zat iemand met een grijze ST.
                            ik heb meteen ff gevraagt hoeveel laden eronderin het frame passen, antwoord: 5 laden (4 laden + aluminium deksel)
                            en volgens mij als je een plastik deksel neemt kun je er 5 laden + die deksel onder stoppen.

Reageer

• Randy Breukel
                              Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
                              • 244
                              • Rozenburg (zh)

Ik zou deze kussen nooit nemen,
                              Hij zal best lekker zitten, maar dat doet het normale kussen ook, en die zijn ook
                              in een harde vorm te verkrijgen, een nadeel van jouw kussen is dat je hem, in
                              combinatie met de pole support niet gemakkelijk kan gebruiken daar je hengel
                              vrij krap in het kussen steekt. Ook kan het opstaande randje stevig gaan vervelen
                              en scheef op de je kist zitten is helemaal een ramp. Met het normale kussen kan
                              dat allemaal wel, en ik heb er nu het plastieken steuntje op geschroefd, en dat
                              werkt ook prima, aanslaan is hiermee geen probleem want je kan die hengel
                              bij wijze van spreken tot aan je voeten plateautje duwen,

Randy
                              De groeten

Reageer

Working...