FeederVisHulp!!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Peter1969
    Met enige kennis...
    • 21-02-2003
    • 269
    • culemborg

Tsja Pieter,die dagen zitten er ook tussen,hè!?
    Weet niet precies waar je woont maar anders misschien een leuk idee om samen een keer te feederen.Wie weet kan jij mij wel op andere gedachten brengen omtrent de visafhouder .....uhm,sorry,hoekafhouder bedoelde ik .

Adios,Peter.

Reageer

• Pieter Pepping
      Frequent aanwezig
      • 11-08-2003
      • 206

haha
      ja, die dagen zitten er jammer genoeg ook tussen :whyme: als we nou neit zo vroeg hadden gegaan, en het nou niet zo koud was, en we niet alleen maar ijskoud drinken meehadden (gezien de vorige hete dagen) en het zonnetje had geschenen, had ik het niet zo erg gevonden om rustig (niksvangend) langs de waterkant te zitten, nu was het iets minder leuk . maargoed

ja, lijkt me leuk; ik woon in Limmen (tussen alkmaar en beverwijk)

gegroet, Pieter
      ---------------

Pieter

Reageer

• john van den broek
        Specimen Hunter
        • 30-03-2003
        • 1089
        • Venray

Hoi Pieter,

Het zat er ook dik in dat er vandaag weinig wordt gevangen.
        De brasem wordt passief bij een weersverandering.
        En van 32 graden terug naar 22 graden is toch fors.

Groet John.
        Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Pieter Pepping
          Frequent aanwezig
          • 11-08-2003
          • 206

he!!! dat is een goeie opmerking john (tip)!!! die zal ik onthouden...

---------------

Pieter

Reageer

• R_i_c_k21
            Banned
            • 16-08-2003
            • 18

Heren,

Ik ben nieuw op de site, maar niet in het feederen. Ik heb jullie discussie gevolgd en ook ik ben van mening dat alle hoekafhouders, stuitjes, watels en andere tierelantijntjes alleen maar goed zijn voor de kassa van de hengelsportzaak: WEG ERMEE DUS!! Het enige wat ik aan mijn hengel heb hangen is een hoofdlijnen, een korf (geen wartels) een onderlijn en een haak. Ik zweer erbij, veel FELLE aanbeten en (VEEL BELANGRIJKER) nooit een lijn in de knoop. Hier volgt mijn montage.

Maak aan het uiteinde van de hoofdlijn een grote lus van ongeveer 15 tot 20 cm. Het knoopje kort afknippen, ongeveer 1 mm overhouden. Pak je korf en doe de grote lus door het oog en vervolgens om de korf. Hierdoor zit de korf vast en de hoofdlijn is klaar. Maak een onderlijn met aan de ene kant de haak (anders vang je niks) en aan de andere kant een kleine lus van ongeveer 2 cm lang. sla de onderlijn om de hoofdlijn heen BOVEN de lus waar de korf aan hangt. Steek de haak door de kleine lus van de onderlijn trek de boel strak aan en schuif de onderlijn tegen de knoop van de hoofdlijn aan. Klaar is de montage.

Met deze montage kan de korf en onderlijn vrij alle kanten op slingeren zonder dat het met elkaar in contact komt en dus in de war. Door de lengte van de lus waar de korf aan hangt is er ook geen weerstand van de korf bij een aanbeet. En ben je te laat met aanslaan, dan heeft de vis zich gehaakt door het gewicht van de korf.

Succes, ik hoor wel hoe het bevalt.

Rick (Delft)

Reageer

• john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

Hoi Rick,

Als jou constructie klaar is, lijkt ie zeer veel op de manier zoals ik beschreven heb.
              Het enigste wat ik mij afvraag is of de onderlijn nooit om je korf heen draait ???
              Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Eijkb
                Banned
                • 13-08-2003
                • 215

Slafes, ik vis ook op de Leuvense vaart met doe voedselkorf, maar inderdaad, je ziet bijna alleen mensen met de vaste stok. Overigens vis ik meer in de buurt van Mechelen. In ieder geval een nuttig topic dit, gezien ik blijkbaar nog de oermethode gebruik van de afhouder.... Zal me er eens in gaan verdiepen.

Reageer

• R_i_c_k21
                  Banned
                  • 16-08-2003
                  • 18

Hoi John,

Hij lijkt inderdaad veel op de jouwe, maar ik gebruik ook geen wartels. Het enige metaal aan de lijn is de haak en de korf. Hoe meer metaal aan de montage hoe meer plaatsen waar de zaak in de war kan gaan. Ik zou zeggen probeer het eens. De onderlijn draait wel om de korf, maar raakt nooit in de knoop. Als je de haak vastpakt draait alles direct weer terug.

Probeer het, het werkt.

Rick

Reageer

• Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

Rick,... De onderlijn mag ook niet rond de korf draaien, je onderlijn MOET losliggen, anders zie je de beten gewoon niet,...

Ik heb de montage met de verschillende lussen eens even uitgeprobeerd, en moet zeggen dat die niet in elkaar raakt, toch al iets zeer positiefs!

Wat betreft vrij schuiven,... Geen idee, ik heb nog een ander systeem gezien, en dat leek me zeker even makkelijk, en altijd zeker dat de lijn mooi kon schuiven, alleen het aanzetten van de lussen was niet zo makkelijk, maar ik zie die mens hier blijkbaar niet meer, anders kon ik het hem nog eens vragen!
                    http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• R_i_c_k21
                      Banned
                      • 16-08-2003
                      • 18

Slafes,

Wat John en ik bedoelen is dat de lijn niet om de korf in de war kan raken (eromheendraaien). Natuurlijk moet de onderlijn losliggen, maar dat gebeurt ook altijd. De korf ligt als eerste op de bodem, na een inworp, de onderlijn volgt als laatste en ligt hierdoor vrij van de korf. Hierdoor is de beetregistratie perfect, want van je hengeltop tot op de haak is 1 rechte lijn.

De schuifmethode wordt hier getoond: http://users.bart.nl/~jvdbroek/feeder.html (Die pik ik ff)
                      Ik zou alleen persoonlijk de korf niet aan een extra lijntje hangen maar direct op de hoofdlijn tussen de knopen, vanwege het gevaar van in de war raken en altijd weer ZONDER WARTELS...

Groet,

Rick

Reageer

• Christ

Als je altijd op het zelfde soort water vist dan heb je aan een manier van onderlijn montage voldoende. Maar het is net als bij de formule een, bij elke baan hoort een andere afstelling, bij elk water hoort een andere onderlijn montage. Het zijn dikwijls maar kleine verschillen maar die soms heel belangrijk zijn.
                        Met elke montage vang je vis. Met elke auto kan je rijden.
                        Op stilstaand water vis je anders als op stromend water.
                        Op ondiep water vis je weer anders als op diep water.
                        Op water waar de stroom onder het vissen verandert van richting, vis je weer anders als op water met constante stroom.
                        Bij zware stroom met vuil op de lijn, vis je weer anders als op water met gewone stroom.
                        Bij vissen, speciaal op kleine vis, vis je weer anders als op grote vis.
                        Dan heb ik het natuurlijk over de onderlijn montage.
                        Dan heb je ook nog de mogelijkheid om snel over te kunnen stappen om op een andere manier te vissen.
                        Nou heb ik toevallig dit gebeuren van montage,s beschreven in het visblad Witvis Totaal.
                        In blad no 8 en 9 staan 7 bladzijden die gaan over onderlijnmontage met hele mooie tekeningen er bij.
                        Voor de nieuwschieriggen, er staat van alles te lezen en te kijken.
                        Dan ben ik van mening dat de vaste verbinding voor stromend water is en het schuif systeem voor stilstaand water.
                        Dan gebruik ik bij feederen nooit geen wartels maar uitsluitend connectors en dan nog allen maar met het schuifje. Daar mee geraak je nooit in de war. Met deze connectors kun je snel en goed je montage vervangen of veranderen.
                        Daarom is vissen voor mij zo mooi, je kunt er altijd mee bezig zijn.
                        Een beetje gerichte vragen worden altijd beantwoord.

Aan de onderlijn montage herken je de visser.

Groetjes
                        Christ.

Reageer

• jos
                          Frequent aanwezig
                          • 23-08-2003
                          • 123

ja dat kan je wel zeggen dat je iemand leert kennen aan de onderlijnmontage, ik wil snel inspringen op t water en de wind dus via de picker met een powergum (schockleader) kan ik snel inpringen op welk korfje ik wens en welke onderlijn, deze laatste kort ik nagelang de duur gewoon en gemakelijk in.
                          bij andere montages merkte ik voor mezelf dat ik soms voor mij doen te lang bezig was om de montage te plaatsen en middels de powergum het verlengde tussen de hoofdlijn en de onderlijn is de onderlijn zo te veranderen en ook de korf.
                          soms schelen minuten voor t behalen van de wedstrijd.

Reageer

Working...