winckle picker wie heeft hier ervaring mee

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos
    Frequent aanwezig
    • 23-08-2003
    • 123

maar goed omdat ik ook tegen dood trappen ben heb ik 'm gewoon terug gezet waar ik hem/haar gevangen heb.

enkele dagen lekker gevist altijd effe een uurtje met mn zoons en tegenwoordig gaat de halve buurt mee, maar dat mag de pret niet drukken, heel veel jongens kopen of krijgen van hun opa's de hengels en dat is al prachtig genoeg niet dan!!.

het pickeren en het voorvoeren gaat prima, eerst de voornachtige, daarna de kleine brasems en een uurtje, net voordat de spulletjes ingepakt, worden de grote platte gevangen.
    inmiddels ben ik verknocht hieraan prachtig dat pickeren, een dobber is leuk, maar dat pickeren, het aanslaan op t juiste moment dat berust is op waar gevoel heerlijk.
    maar wel te verstaan dat mn zoon van 7 jaar zijn hengeltje ook de nodige aandacht vergt en alles tussendoor verschalk ik toch een paar redelijke visjes, want inmiddels staaner aan de delft zo een kleine 9 jongens in de leeftijd van 13 jaar die soms ook nog hulp nodig hebben van die verstokte vaste hengelaar die zich nu overgestapt is naar t vreemde maar o zo leuke pickerhengel.
    ik heb hier een hoop geleerd qua tuigage maar nu ik vis met een shockleader ben ik helemaal in mn element, ik blijf alles uitproberen.

de heren die me op de goede weg hebben gebracht zeer zeker bedankt.

met vriendelijke sport groeten,

jos

Reageer

• Pieter Pepping
      Frequent aanwezig
      • 11-08-2003
      • 206

jos,

zou je me kunnen uitleggen wat een shockleader is? is dat zoiets als powergum?
      ---------------

Pieter

Reageer

• jos
        Frequent aanwezig
        • 23-08-2003
        • 123

schockleader is een soort powergum dus het elastiche rubber tussen je hoofdlijn en onderlijn, op de shockleader zit een schuifbarewartel waar de korf aan gemonteerd wordt.
        een simpelsysteem geen gerotzooi meer met knoopje hier en daar, ik vond t ideaal en de picker is gelijk gereed voor gebruik.
        het leukste is gewoon dat ik mn brasems er mee het water uit krijg en t liefste veel conform t principe eerst de kleine effe wachten........................................... ........dan de grote schuwe, ik wissel dus veel met mn onderlijnen van de kleinste haak naar de grotere haakjes en met al dat geknoop wat toch nog tijd in beslag nam was dit voor mij ideaal, dus gewoon knip en een nieuwe onderlijn monteren, uitgerekent 10 seconden.
        men weet immers dat de kleine voorns als eerste op de wolk afkomen, dan de kleine platte als laatste de grote en ik verander dus graag van onderlijn.
        zo had ikeerst een aantal toppen voor mijn vaste hengels klaar liggen met verschillende lijnen etc.... en nu dus verschillende onderlijnen.

Reageer

• Pieter Pepping
          Frequent aanwezig
          • 11-08-2003
          • 206

bedankt jos,

in de topic "Feedervishulp" is ook een hoop over onderlijn montages beschreven.

Ik houd het toch bij de hoekafhouder.
          Op de manier die (ik meen) John beschreef kan prima, vist goed (ik heb het geprobeerd ). Het nadeel vind ik alleen, dat je elke keer een arm lijn af moet knippen en weg moet gooien. Bij de hoekafhouder is dit 5 cm. Gezien ik vrijwel nooit een hele dag ga vissen omdat ik daar geen tijd voor heb, vind ik dat een beetje zonde.

Ik heb dus een hoekafhouder op m'n hoofdlijn, met aan het einde een lus. Ik maak met deze lus een lus-in-lus verbinding met mijn onderlijntjes. Ik kan dus ook gemakkelijk van onderlijn wisselen. (ookal doe ik dat nooit )

[Gewijzigd door Pieter Pepping op 09-08-03 at 09:42 AM]
          ---------------

Pieter

Reageer

• Deputy
            Sportvisser

• 04-02-2002
            • 606
            • Lille

snel even reclme maken : montages, uitleg over materiaal, enz....

www.deputy.bewoner.antwerpen.be

groetjes van Deputy Dog

---------------------------
            http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
            http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

Hoi Pieter,

Bedankt voor het vertrouwen in mijn montage, maar het nadeel wat je beschrijft is tevens een voordeel !
              Het stuk snoer wat tijdens het gooien in het topoogje zit krijgt de hardste klappen te verduren. Als je dat stukje niet "ververst" zul je een keer een moment krijgen dat je door de snoer heen gooit --> lijnbreuk.
              Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Pieter Pepping
                Frequent aanwezig
                • 11-08-2003
                • 206

john,

dat is misschien wel zo, maar ik denk niet dat dat al gebeurt na 4 uur vissen (op 16/00) . Jullie vissen allemaal een hele dag, dat zal gerust schelen. Ik vind het, op de manier zoals ik vis, niet de moeite waard om elke keer een 60 cm. af te knippen.
                Bovendien zie je een lijnbreuk wel aankomen: de lijn wordt op die plek dof-wit.
                ---------------

Pieter

Reageer

• jos
                  Frequent aanwezig
                  • 23-08-2003
                  • 123

???????????????? de hele dag nou als timmerman zijnde kan ik je meegeven dat ik elke avond maar een uurtje vis en pas bij een wedstrijd zit ik 2 tot 4 uur en ik vervang ook regelmatig mijn lijnen.
                  alles slijt en op den duur zegt dat lijntje ook knak en weg is alles.
                  vissen is vooruit kijken.

Reageer

• Pieter Pepping
                    Frequent aanwezig
                    • 11-08-2003
                    • 206

jos,

ik heb niet gezegt dat ik mijn lijn nooit 'ververs', ik ga alleen niet elke keer dat ik ga vissen zo'n groot stuk lijn weggooien, vind ik onzin/zonde.
                    ---------------

Pieter

Reageer

• jos
                      Frequent aanwezig
                      • 23-08-2003
                      • 123

meestal ik ook niet, ik gebruik nu gevlochten lijn alleen de onderlijn verwissel ik wel vaak omdat ik ze inkort en ik begin meestal met een onderlijn van 50 cm en eindig meestal met 30 cm en dan verwijder ik de onderlijn helemaal.
                      elke dag opnieuw en zoals je al weet vis ik elke avond een uurtje.
                      vandaag baarswedstrijd voor de kids en ik vond t prachtig, kortstokkie en aan de kant vissen met een wormpje.
                      vanavond heb ik zelf nog even gebaarsd en toch in dat uurtje enkele van een redelijk formaat uit 't water mogen tillen.
                      morgen is het weer met de picker en een kilootje voer, effe voor dat de week weer mag beginnen.

Reageer

Working...