vishaak schadelijk?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    Wie is Rex Hunt? .
    Iemand die in ieder geval veel te vaak geen enkele moeite doet om zijn vissen van de haak te verlossen. Ook als dit gemakkelijk kan. Ik vind Rex dus hét voorbeeld van hoe het NIET moet. De manier waarop de lijn wordt gebroken slaat al helemaal nergens op..... Een harde ruk (of 3 rukken als het in 1 keer niet lukt)... Gr.... :@ Schaartje zou ook een oplossing zijn Rexxie!

Of een vis een haak daadwerkelijk erg snel kwijt is weet ik niet zo heel zeker. Dit is niet alleen per haak, maar ook per vissoort verschillend. Volgens mij spelen vissen met vlezige lippen (brasem, karper, zeelt) de haak vrij snel kwijt. Als de haak er al niet uitvalt door bewegingen (in en uitstulpingen) zal de haak er wel uitzweren. Bij vissen met harde bekken, (zoals roofvissen) duurt het veel langer volgens mij. Ook de plaats waar de haak zit, het materiaal van de haak, en de aan- of afwezigheid van een weerhaakje maakt veel verschil.

Ik probeer in ieder geval elke vis te onthaken behalve als ik zie dat het écht onmogelijk is. En als dat 1 of 2 keer per jaar gebeurd is dat voor mij al erg veel.

Groeten,
    Pierre

[Gewijzigd door Pierre op 06-12-06 at 11:07 PM]

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

ja rex hunt inderdaad een simpele ziel met zijn afscheids kus op een vis wat een ge*** allemaal ik.
      met zijn baramundies en god mag weten wat voor vissoorten er nog meer zijn die je hier iig niet vangt.

nouja dat gegiechel van stoop en dat simpele gekraai van kraal ben ik ook wel zat .

die andere engelsman ben even zijn naam kwijt lekkere rustige vent (niet john wilson dus) leuke serie is dat.

maar van rex hunt die kok dat vind ik wel interessant in een vis programma "even een karpertje klaarmaken"mjammjammjam.

en ja ach die haken "al eens op een kippen of varkens mesterij geweest"denk dat die varkens zo willen ruilen. ~0

Reageer

• Dylan
        Smits =D
        • 17-04-2006
        • 90
        • Sliedrecht

Hier een gouden tip dan: Probeer gewoon altijd je haak uit de vis te krijgen (Maar trek hem niet met een harde ruk los (Sommige zogenaamde karpervissers), langzaam en geleidelijk met een onthakingstang.)Dit voorkomt dan gewoon een hoop ellende voor de vis.

Met onthakings groet, Dylan
        Vissen ,vissen, vissen en nog eens vissen

P.R. Karper: 24 pond
        P.R. Zeelt: 51 cm.

Reageer

• Sido
          Sportvisser
          • 06-09-2005
          • 801
          • dorpje aan franekervaart

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber

ja rex hunt inderdaad een simpele ziel met zijn afscheids kus op een vis wat een ge*** allemaal ik.
          met zijn baramundies en god mag weten wat voor vissoorten er nog meer zijn die je hier iig niet vangt.

nouja dat gegiechel van stoop en dat simpele gekraai van kraal ben ik ook wel zat .

die andere engelsman ben even zijn naam kwijt lekkere rustige vent (niet john wilson dus) leuke serie is dat.

maar van rex hunt die kok dat vind ik wel interessant in een vis programma "even een karpertje klaarmaken"mjammjammjam.

en ja ach die haken "al eens op een kippen of varkens mesterij geweest"denk dat die varkens zo willen ruilen. ~0
          die vent van lake escapes bedoel je?
          Sido
          ____
          HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• Dylan
            Smits =D
            • 17-04-2006
            • 90
            • Sliedrecht

Of Cuba fishing ofzo.

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber

Oorspronkelijk geplaatst door sid

die vent van lake escapes bedoel je?
              volgens mij heb je gelijk sid een man van ik denk een jaar of 60 met een pet op.

Reageer

• Dylan
                Smits =D
                • 17-04-2006
                • 90
                • Sliedrecht

Van Lake Escapes is Matt Hayes..Dus niet die 60 jarige vent.

Reageer

• Vissport
                  Sportvisser
                  • 07-01-2004
                  • 756
                  • Maasbracht

Dat een vishaakje schadelijk is weet ik nu nog niet.
                  Wel weet ik het volgende, met een klein scherp kniptangetje het haakje afknippen
                  juist voorbij het weerhaakje, en de vis heeft er verder geen probleem mee.
                  Echter door gebrek aan tijd ( wedstrijdvissers ) zal dit niet gebeuren, wat
                  zeer jammer is. Dit zou anders wel een oplossing zijn.
                  www.pa3gju.nl
                  Beste groeten.

Reageer

• Sido
                    Sportvisser
                    • 06-09-2005
                    • 801
                    • dorpje aan franekervaart

ik weet wie je bedoeld, de visprogrammas van hem vind ik geweldig.
                    Sido
                    ____
                    HSV: De Deinende Dobber

Reageer

Working...