Hoe was het dit weekend?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

Hoy Eijkb

blij te horen dat jullie daar zo goed gevangen hebben en dat jullie je goed geamuseerd hebben, de vangsten valeen normaal gezien altijd goed mee op het Fort van Koningshooikt, het is mischein wel interesant om de volgende keer mestpieren mee te nemen om aan de haak te doen, dan meer kans om een grotere brasem te vangen, ofwel mais voor de karper.
    Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

Vandaag met mijn broer en vader naar de maas geweest bij Maren-Kessel.
      7 uur gevist, ca 150 vis met een gewicht van 62 kg ( met z'n drieen ).
      Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Eijkb
        Banned
        • 13-08-2003
        • 215

Kantvisser,

Pieren is misschien een goed idee. Ben in de tuin (3 hectare) al weesten steken maar met dit droge weer is er geen beginnen aan lijkt het. Water gesproeid etc, maar in totaal 1 pier weten te vangen. Ik weet dat je ze ook kunt kopen bij de viswinkel hoor, maar jeugdsentiment dreef mij met de schop de tuin in :-)

Afgelopen dagen weesten vissen op de leuvense vaart in Mechelen. Leuk viswater! Veel gevangen waar onder een brasem van 42 centimer (haak 12, 3 maden). Voor de rest vooral brasem tot 30 centimeter en baarsjes. Tevens nog even gezeten aan het viswater in het Vrijboekpark te Mechelen. 1 brasempje en 1 zeer zware aanbeet welke ik verspeeld heb. Wel meteen nieuwe draad op de molen gezet, gezien die oude draad al jaren erop zat. Vrijdagavond nog even bij het fort van Walem gezeten. Prachtig water, enkel maar 1 visje gevangen: voorn van 22 centimeter.

Zou je mij eens kunnen mailen (bas«at»wijzeman.nl) waar jij zoal gaat vissen rondom Lier e.o? Ik ben namelijk op zoek naar de grote brasem en die kan ik behalve dat ene exemplaar nog niet echt lokaliseren

Reageer

• john van den broek
          Specimen Hunter
          • 30-03-2003
          • 1089
          • Venray

Ik hoor de laatste tijd steeds meer geluiden dat de grote brasem massaal de grintgaten zijn opgetrokken.
          Misschien heeft dat te maken met het hete weer in combinatie met weinig stroming.

Heeft er iemand ervaringen de laatste weken ?
          Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

Als je ervaring met grote brasem bedoelt John, ja. De brasem is zeer dicht bij de kant te vangen zelfs binnen 3 mtr
            Zelfs de 50+ brasem laat zich daar verschalken, terwijl het water daar nog geen meter diep is ???!!!!
            Verder opmerkelijk feit : met casters, maden en pieren waren ze niet te vermurwen. Mais en erwten daarentegen waren de dodelijke wapens. Let wel op dat ik in tegenstelling tot jou vis op stilstaand water. Nochtans zou men durven te veronderstellen dat de brasem de koelte van het 6 mtr diepe water op zouden zoeken met het warme weer. Niets is echter minder waar !!!??? :? :? :? :? :? :?
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Peter1969
              Met enige kennis...
              • 21-02-2003
              • 269
              • culemborg

Hoi John,

Wat betreft de brasem,dat hij zich verplaatst heeft naar de grindgaten, hier in de omgeving heb ik dat ook vernomen. Op de rivier zijn ze moeilijk te vangen, een enkele wordt er gevangen. De plaatselijke zandafgraving welke grenst aan diezelfde rivier is buitengewoon goed. Zelf heb ik het nog niet ervaren, dat staat voor morgen op het programma.

Groet, Peter.

Reageer

• john van den broek
                Specimen Hunter
                • 30-03-2003
                • 1089
                • Venray

Koppelwedstrijd gevist in Ammerzoden op de maas, midden in de rij geloot dus het zou weer een moeilijk dagje worden.
                Totaal 10300 gram gevangen en daarmee beide buren overtuigend verslagen.
                Links hadden ze 3500 gram en rechts zijn ze een uur voor einde wedstrijd maar op gaan ruimen.
                De poule hadden we gewonnen en bij de prijsuitreiking bleek dat we 1 kg tekort kwamen voor een eindprijs.
                Op de staart hebben ze uiteindelijk gewonnen met 48 kg, in de andere sector had de kopplaats gewonnen met 35 kg.

Het is toch moeilijk vissen tegen kop- en staartplaatsen !
                Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• minimus
                  Specimen Hunter
                  • 19-03-2003
                  • 1203
                  • Tilburg

Goed gevis John zou ik zo zeggen. Wat die kop en staartplaatsen betreft : volkomen waar.
                  Indien een begenadigd visser een kop of staart plaats loot wordt het heel lastig daar van te winnen.

Reageer

• pastoor
                    ...

• 02-02-2003
                    • 1118
                    • Drongelen

John goed gevist manneke.
                    ff over mijn weekend.
                    Alles gericht op het familiekampioenschap.
                    Helaas door vacantie etc. waren we dit jaar met zeven man.
                    Zes broers en een zoon van een broer.

Vrijdag : Savonds alles voorbereiden hengels en montages nog is na kijken.
                    Voer voorbereiden tot op de gram nauwkeurig.
                    Aas voorbereiden.
                    Alles nog is beredeneren hoe de wedstrijd aan te pakken.
                    Weinig slapen.

Zaterdag : Gezamenlijk trainen en mekaar meten op de plek van het kampioenschap.
                    (zag er al goed uit voor mij die training)
                    Na thuiskomst weer alles uitladen.
                    Weer aas, voer en hengels na kijken dat alles tip top in orde is.
                    Weer plan beredeneren voor de eigenlijke wedstrijd op Zondag.
                    Weer weinig slapen.

Zondag : Vroeg uit de veren.
                    Goed eten en drinken klaar maken en naar de wedstrijdplek.
                    Loting en op je aangewezen plek alles voorbereiden.
                    Voor de wedstrijd nog even een paar boterhemmetjes en een paar bakkies koffie om tijd te winnen.
                    6 uur lang vissen. zo min mogelijk van je plek om geen visje te missen.
                    Na wedstrijd gezamenlijk gebak en nakletsen.
                    Weer naar huis, alles uitladen en op de bank.

Resultaat.

Gelukkig gewonnen met 9,760 kg.
                    Kan nu weer het hele jaar vooruit met nieuw doel.
                    Volgend jaar zou drie keer op rij kunnen zijn dus???????? werk aan de winkel.

Hoe zo serieus vissen????????

Jos

Reageer

• kantvisser
                      Bart Van Peborgh
                      • 24-12-2002
                      • 837
                      • Koningskooikt

dit weekend was het slechtse uit mijn hele loopbaan, ik heb 2 wedstrijden gevist op 2 verschillende plaatsen, zaterdag was ik de 45 ste op 56 vissers met een toaal van 5.100kg, en zondag op mijn thuisvijver was ik 48 ste op 51 vissers met een gewicht van 2.800kg
                      Hopelijk word het volgende week beter, dan heb ik zaterdag clubwedstrijd en zondag moet ik koppelvissen
                      Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
                      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                      Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• swa
                        Theoreticus
                        • 09-05-2003
                        • 718
                        • Tienen

Oorspronkelijk geplaatst door kantvisser

dit weekend was het slechtse uit mijn hele loopbaan, ik heb 2 wedstrijden gevist op 2 verschillende plaatsen, zaterdag was ik de 45 ste op 56 vissers met een toaal van 5.100kg, en zondag op mijn thuisvijver was ik 48 ste op 51 vissers met een gewicht van 2.800kg
                        Hopelijk word het volgende week beter, dan heb ik zaterdag clubwedstrijd en zondag moet ik koppelvissen
                        Gewoon slechte plaatsen geloot?
                        Zolang je niet op je donder krijgt van de buren links en rechts is er waarschijnlijk niets aan de hand.
                        Of op de experimenteertoer gegaan met alle gevolgen vandien?
                        Een troost: het kan allleen verbeteren. Keep on smiling

Reageer

• minimus
                          Specimen Hunter
                          • 19-03-2003
                          • 1203
                          • Tilburg

Tis niet altijd feest Kantvisser. Ook de goede vissers krijgen wel eens onder uit de zak. Snel vergeten en met opgeheven hoofd de volgende wedstrijd in luidt mijn devies !!!

Reageer

Working...