wedstrijdvissen en kansspel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

wedstrijdvissen en kansspel

ik was een zaterdag in een hengelsport zaak en het ging over met een groepje wedstrijden organiseren.
    gewoon samen een klein bedrag in leggen bijvoorbeeld 4 € en dan prijzen 1 op 4 doen.
    zegt er eentje moet je dan niet oppassen als je gecontroleerd wordt en je zit daar met 15 tot 20 man dat je aan een soort van kansspel doet.
    ik hoorde dat zo aan en ik vondt dat wel iets om hier over te discusseren met zijn allen.
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

• fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

Denk niet dat iemand daar een probleem van maakt, mits je de wedstrijd maar formeel aanvraagt bij de betreffende
    autoriteiten cq de rechthebbende van het viswater.

Fr.
    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser

• 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

Maak je maar niet druk om de wet op de kansspelen. In die wet staat namelijk bepaald dat het activiteiten moeten betreffen waar je geen invloed op hebt als individu. Bij b.v. gokkasten heb je geen invloed, omdat vooraf is bepaald (computergestuurd) hoeveel procent er in gaat en hoeveel procent eruit gaat. Technisch gesproken verlies je dus altijd, maar nog belangrijker, je hebt nooit invloed op die instelling.
      Bij vissen heb je geen invloed op de aanwezigheid van de vis, maar je creëert zelf je kansen. Grote haak, kleine haak, bepalen aassoort, lijndikte, afstand, enz... Hier heb je dus wel degelijk invloed op als individu.
      Feit blijft wel dat je een vergunning voor een wedstrijd moet kunnen overhandigen.

Gr. Bas
      Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
      Vis blijven vangen wel...

Reageer

• Ron
        Met enige kennis...
        • 06-02-2002
        • 356
        • Willemstad

De Hoge Raad heeft in 1998 ten onrechte uitgesproken dat poker een kansspel is. Dat stelt Ben van der Genugten in zijn afscheidsrede als hoogleraar waarschijnlijkheidsrekening en mathematische statistiek aan de Universiteit van Tilburg.

Van der Genugten heeft een methode ontwikkeld om te bepalen wat een zuiver kansspel is. Volgens die methode is poker een behendigheidsspel en moet het hoogste Nederlandse rechtscollege zijn uitspraak herzien. Doordat de Hoge Raad poker als kansspel beschouwt, mag het niet zonder vergunning worden gespeeld. Volgens de Wet op de Kansspelen is het exploiteren van een kansspel zonder vergunning verboden.
        Bron: spitsnieuws.

Vissen behendigheidsspel, behalve de door de visbond georganiseerde competities.
        Heb ik begrepen van andere forumleden.
        Prutsvisser

Reageer

• The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5454
          • Feânwalden

Ga nou gewoon aanvragen en dan heb ie geen problemen volgens mij
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking