Op de dag heb ik een vergunning van de tijd dat we een wedstrijd hebben. Wat nieuw is dat per 2010 ook een vergunning nodig is ...op prive terein... Om te vissen in de vecht .Dat kreeg ik helaas ook te horen nadat ik de vergunning binnen had. Dus voor en na de interland moet je een vergunning aan vragen ..Er is een mogenlijklheid om een weekvergunning aan te vragen .Dat had ik al geschreven in de topic van de bijeenkomst....Ik ben even met vakantie dus moet alles met de mobiel typen ... Tot zo ver .
Overijsselse Vecht
Collapse
X
-
Johnny je hebt volkomen gelijk dat je een wedstrijd aan moet melden bij de federatie.
Vergunningen voor op privéterrein is mij volkomen nieuw, lijkt mij vreemd dan zou je op iedere camping die aan het water grenst van een water die in de Landelijke lijst staat een aparte vergunning moeten hebben.
De campinghouder is geen visrechthebbende en mag derhalve geen vergunning verkopen.
Heb je dat bericht ontvangen van de federatie?
Weekvergunningen lijkt mij voor de Belgen een goede optie dan hebben ze verder niets nodig namelijk.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Dus als ik bij Boerhoes een campingplaats heb gereserrveerd en mijn vispas bij heb mag ik nog niet vissen
Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Als jij van boer Hoes daar mag vissen (zijn terrein betreden) dan mag je er ook vissen, in de huige regeling mag je daar ook al vissen met je vispas, zolang je maar voor het stuw blijft en de nodige afstand van het stuw af blijft want je moet zoveel meter van kunstwerken afblijven.
Volgens Douwe mag je in 2010 dus ook aan de andere kant van het stuw vissen.
Volgens de hengelsportzaak hier vervalt die afstand regel voor veel wateren, maar blijft hij echter voor de vecht overeind.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Als je een vispas hebt mag je daar vissen geen probeem.Maar al is het prive terein je vist in het water van de federatie .... dus de oude kloe van ik mag daar vissen want het is prive terrein is niet meer zins 2010 en heb je een vispas nodig of weekvergunning als je in het water vist wat vermeld staat in het groene boekje wat bij je vergunning zit van 2010.Voor de gene die in Holland wonen en een vispas hebben mag je gewoon vissen .en is het prive plek dan heb je toestemming nodig van de eigenaar om daar te staan of te zitten want dat is wel zijn grond ...hopelijk snappen jullie hetGroetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
JA duidelijk !Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Gesnipt, gesnapt & gesnopen

Groetjes Freddy
*
Teamlid "Dierenvriend" België
*
http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm
http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm
http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892Reageer
-
Gerrit de afstand van 75 meter vanaf de kunstwerken blijft.
En het is niet volgens mij zo maar het staat in de Landelijke lijst dat de Overijsselse Vecht bevist mag worden vanaf de Duitse grens tot aan het Zwarte Water.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Dit staat nog in op de site van Sportvis Nederland onder rayon 4
36.Overijsselse Vecht vanaf de Duitse grens tot aan de stuw bij
Vechtweerd (± 3_ km. benedenstrooms van Dalfsen)
Looprecht voor beide oevers m.u.v.: de percelen kadastraal
bekend gemeente Gramsbergen sectie H nr.98 (noord van stuw
Den Haandrik en sectie F nr.3442 zuidwest van stuw te Ane) en
percelen waarvan de eigenaar middels borden kenbaar maakt dat
betreding niet of onder voorwaarden is toegestaan.
en kijk je op hun site naar de aanvulling op deze lijst
http://www.sportvisserijnederland.nl/include/downloadFile.asp?id=1315
dan staat hij er ook nog niet tussen.
ga je kijken bij
http://www.hfmiddennederland.nl/visp...van_viswateren
dan vindt je dit
36.Overijsselse Vecht vanaf de Duitse grens tot het Zwarte Water.
Looprecht voor beide oevers m.u.v.: de percelen kadastraal bekend gemeente
Gramsbergen sectie H nr.98 (noord van stuw Den Haandrik en sectie F nr.3442
zuidwest van stuw te Ane) en percelen waarvan de eigenaar middels borden
kenbaar maakt dat betreding niet of onder voorwaarden is toegestaan.
Tevens hebben de vergunninghouders recht van overpad in de landerijen:
Aan de rechteroever en gezien vanaf de stuw:- Vanaf de stuw Vechtweerd; J. Schrijver en W. Ruitenberg- Aan de weg Zwolle-Dalfsen tussen de stuw en de spoorlijn Zwolle-Meppel;
- J. Aalbers, E. Zieleman, J. Anninga en A.J. Schouten
- Vanaf de spoorlijn Zwolle- Meppel tot ca. Berkummerkolk; Staatsbosbeheer
- Vanaf de Berkummerkolk tot beide verkeersbruggen Zwolle Meppel- Vanaf de bruggen tot Camping Vechterstrand; W. LouwerseAan de linkeroever en gezien vanaf de stuw:- Vanaf de stuw Vechterweerd tot kolk De Tempel; de WMO en J. Dijk- Vanaf ca. 400m beneden de kolk De Tempel tot beneden de spoorbrugZwolle-Meppel; A.A. Ruitenberg, Hr. Poppe- Tegenover de Berkummer Kolk tot ca 100 m van de kolk Nieuwe Verlaat;Het is verboden te vissen binnen een afstand van 75 m beneden een stuw.
Hr. Kroezen, gebr. van Dam
- Vanaf ca 400m beneden Nieuwe Verlaat tot verkeersbrug Zwolle-Meppel;
gem. Zwolle, F. Bongers
- Vanaf paal HM 570, nabij Agnietenplas, tot aan Kranenkolk over een
lengte van ca 500m, gedurende de periode van 1 juli tot 1 maart;
Stichting OV. Landschap
En deze laatste zin die bedoel ik,
Nergens anders wordt nog gesproken over dat het verboden is om vanaf een stuw oid. te vissen en hier wordt het juist wel specifiek genoemd. Dan lijkt het mij dat je er vanuit mag gaan dat bij andere "kunstwerken" dat dan wel is toegestaan.
Wel is het hoog nodig dat ook door al die bijzondere zaken de bezem gaat.
Kijk je alleen nog maar naar het vissen op of nabij stuwen ed. een paar voorbeelden.
bij de ene is dat
Het vissen op of nabij kunstwerken, in of over waterlopen, alsmede op eenafstand van minder dan 25 m vanaf de bemalingsinstallatie is verboden.
Bij een ander (Twente kanalen) is dat juist weer
- te vissen binnen een afstand van 100 meter van een sluis of een stuw
weer een ander stelt alleen
Het is verboden bruggen en kunstwerken te betredenHet is verboden:
nog eentje (midden nederland) die stelt
Te vissen vanaf bruggen, stuwen of gemalen en in sluiskolken
Het lijkt er dus op dat er een ieder zelf weer eigen regeltjes aan het bedenken is wat wel en niet mag en dan zeg ik van hou het nu toch simpel.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Het is net de belastindienst .
Gewoon voor safe gaan en een weekverunning aan vragen als je gaat vissen .
Mij is verteld dat er met ingang 2010 veranderd is .
Ik mag aan nemen dat de persoon weet waar hij over praat ander hang ik wel aan de telefoon .
Maar wel een warboel aan regels.....Groetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
Gerrit de wateren in de rayonindeling klopt niet daar staan nog wateren in van de vorige lijst die nu verdwenen zijn of zijn veranderd.
Misser 1 van SVN voor diegenen die van die indeling uitgaan.
Het nieuwe boekje moet je raadplegen voor de nieuwe gegevens.
Ik ben het met je eens dat de regelgeving nogal eens afwijkt, ik weet ook dat in ieder geval de drie noordelijke federaties aan harmonisatie van die regelgeving doen.
Maar om de discussie niet onnodig lastig te maken iedereen die in het bezit is van een Nederlandse geldige vispas hoeft geen extra vergunning om in de O. Vecht te vissen.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Voor als er iemand nog wil oefenen op de Vecht dan is er op 26 juni nog een koppelwedstrijd in Hardenberg.
Dus dan kun je alles nog even uit proberen voor de wedstrijd der wedstrijden van 3 juli
Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te laten weten!!greetings LuciënReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer