Afstand met de feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Maximilian
    Met enige kennis...
    • 12-02-2003
    • 352

Hoi,

Kan iemand mij uitleggen waarom je zo ver zou willen uitwerpen ? Kun je dan niet beter aan de overkant gaan staan ? In wedstrijdvissen ben ik helemaal niet thuis... als ik het goed begrijp heb je dus wedstrijden waarbij je verplicht een bepaalde lengte uit de kant moet vissen ?

Ik vis zelf altijd op gevoel. Ik heb een redelijke worp in mijn armen,maar ik vis meestal op zon 20 tot 35 meter uit de kant (waal). Het lukt me meestal (tenzij de wind het verstierd) om in een cirkel van 3 meter op mijn visplek te gooien. Ik vang ook altijd aardig wat vis. Denken jullie echt dat als ik nog preciezer zou werpen ik nog meer zou vangen ? Het binnenhalen van de vis en de verdere "afwerking" tot het vrijlaten neemt toch altijd enkele minuten in beslag. Een groep brasems/blankvoorns etc. zullen rond die plek op de bodem op zoek zijn naar voedsel en dan vinden ze mijn aasje ook wel denk ik dan altijd. De praktijk zegt me niets anders. Wie wil hierop reageren ?

vriendelijke groeten van een visvriend,

:smikkel:
    g\'day to y\'all folks,

:fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

Reageer

• Theo van Berner

Maxi, op snelstromend water is een metertje naar links of naar rechts niet zo erg omdat je voer door de stroom toch grotendeels verdwijnt. Op stilstaand of zwak stromend water is het eigenlijk het zelfde als de vaste hengel. Voeren op de zelfde plek is het meest effectief omdat je beter kan bepalen waar de vis zit, en je voorkomt verspreing van de vis. Er zijn er echter maar weinig die over een afstand van 80 meter of meer geen afwijking hebben van minder dan een halve meter.

Reageer

• lex

hoi,

Tuurlijk heb je over een afstand van 80 meter een afwijking.
        Maar ik kan het houden bij een meter of drie.
        Hier ben ik tevreden mee ondanks dat het nog beter kan.
        Dat komt vanzelf wel. Afstanden worden gegooid maxi omdat daar de meeste vis te vangen is. Ik begin op een meter of 30/35 te vissen maar als de vis niet bijt zul je er toch verder op moeten.
        Probeer je vis maar eens aan de overkant van het a'dam rijnkanaal te vangen. Halverwege zul je weinig beet krijgen.

Reageer

• john van den broek
          Specimen Hunter
          • 30-03-2003
          • 1089
          • Venray

Hoi Max,

Je bent niet verplicht om dergelijke afstanden te gooien, maar soms is het tijdens een wedstrijd noodzakelijk als je toch in de prijzen wil vallen.
          De wateren waarvan ik weet dat je deze afstanden moet kunnen gooien zijn : Amsterdam-Rijnkanaal / stromende maas / de randmeren.

Tijdens een wedstrijd zit je met zeer veel vissers aan de waterkant. Je wilt niet weten wat er dan aan voer en aas in het water gedonderd wordt. Het aasgedrag van de vis is dan ook niet meer vergelijkbaar met als we vrij en nagenoeg alleen aan de waterkant zitten. Het kan zelfs zo extreem zijn, dat op wateren waar normaal gesproken een redelijk visje gevangen kan worden, er helemaal geen of heel af en toe een beet komt bij de vissers. Voor vele is dit dan een reden om de lange afstand ( 70+ mtr )te gaan zoeken. Die vissers die die afstanden aan kunnen en dan nog ook nog vrij secuur op dezelfde plek kunnen gooien, zullen doorgaans zulke wedstrijden winnen.

Groet John.
          Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Maximilian
            Met enige kennis...
            • 12-02-2003
            • 352

Bedankt voor de heldere uitleg,

weer iets geleerd.

:smikkel:
            g\'day to y\'all folks,