Wat is het beste aas?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • javah
    Frequent aanwezig
    • 25-05-2003
    • 173

Kaledwaas ik heb alweer ergens gelezen dat jullie samen vissen dus lex weet heel goed hoe je er uit ziet.

Welke vis hapt er meestal naar mais?

Reageer

• lex

hey java,

Die foto is kale niet. In het echt is hij nog veel lelijker

Reageer

• Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

Ik ben recreatievisser,... Afhankelijk van het weer neem ik meestal wel wat aas mee... Wat heb ik altijd bij? Kunstaas (rode muggenlarve, een soort haakaasbolletjes van sensas, brasem en karperkorrels die ik met klein plastiekje aan de haak kan hangen) deze zijn allemaal lang te bewaren natuurlijk!

Maden (altijd meenemen) als ik tijd heb gehad, casters, en pieren als het wat warmer is...

Wat betreft pieren, ik zie hier bijhouen in krantenpapier... Heb eens een potje pieren gekocht in de winkel, die zitten na een jaar nog steeds in de frigo in vochtige potaarde, en hebben kleine wormpjes geproduceerd! Maden zijn tot meer dan een maand te houden (record 2 maand met potje maden) en casters zijn afhankelijk van allerhande factoren ook lang te houden.

Juist voor muggenlarven zou ik aanraden snel te consumeren (aan de vis natuurlijk) of in te vriezen om in je voer te doen.

Deeg en pasta hangt af van de voorbereiding... Kemp vis ik niet graag mee,...

(hoe maken jullie trouwens deeg? Wil dat ook eens uitproberen!
        http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

kijk bij Lokvoer:
          de topic: "deeg maken" daar staan enkele goede deeg recepten.

[Gewijzigd door kantvisser op woensdag 28 Mei 2003 @ 21:11]
          Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

En je kunt ook het icoon zoeken gebruiken, want er is dit jaar al een rubriek "deeg" geweest en daar stonden bruikbare tips bij.
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• minimus
              Specimen Hunter
              • 19-03-2003
              • 1203
              • Tilburg

Vroeger woonde ik in een dorp en daar woonde een man die zowat elke dag op pad ging om MIERENEIEREN te zoeken. Je moet ze natuurlijk weten te vinden, maar hij viste daar mee en dat was goed aas. Nou heb ik wel eens zo'n MIERENEI in m'n hand gehad, maar die dingen hoef je maar aan te kijken of ze zijn al kapot. Ik vis er zelf dus nooit mee, maar mogelijk heeft iemand een mierennest in z'n tuin, en dan zou ik het zeker een keer uitproberen.
              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• drifter
                Newbie
                • 23-05-2003
                • 33

Ik denk dat iedereen zijn eigen voorkeur van aas heeft, de een zweerd bij maden de ander bij wormen of maais.
                Ik denk dat het belangrijkste is dat je er zelf in gelooft dan is de buit al half binnen.

Succes
                Drifting with the flow

Reageer

• ivotjuh
                  Newbie

• 20-07-2009
                  • 1
                  • Deurne

Beste aas voor karper, Voorn en brasem

Het beste voer (waar ik mee vis) is kattenvoer (in blik). Het klinkt gek maar kattenvoer met Vis smaak.
                  Het heeft alleen 1 nadeel, het gaat er snel af. ik haal het bij de C1000, ik weet niet of ze het overal hebben. Het zijn blauw met witte blikken (er zijn ook rood met witte blikken). Het is maar €0.26 voor 1 blik. Dus goedkoop en het vangt goed

Reageer

• preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Maden neem ik altijd mee naar huis. Ik voer er de goudvissen in de vijver mee (hebben ze 10x liever, dan dat voer) en ik zet de bak onder het afdak voor de vogels die me daar ook erg dankbaar voor zijn. Ik heb er in ieder geval een hekel aan als vissers na afloop het restant lokvoer en aas in het water mikken wat onnodige verzuring geeft en ik gooi het daarom in het gras op de kant. Maden gewoon steeds vers kopen, of je moet er bedreven zijn in het vercasteren.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• reijntjes
                      Swingt(o)(i)pper
                      • 12-12-2005
                      • 3499
                      • Asten

Alweer een onderwerp van 6 jaar geleden.We gaan toch niet al die oude berichten weer naar boven halen .
                      Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                      2016 walk-over Blauforlaet !
                      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• ironny
                        Moderator
                        • 04-04-2006
                        • 1377
                        • Hamont

yep das een typisch geval van bij gebrek aan nieuwe vragen
                        maar goed, 6 jaar geleden was kattenvoer dus een favoriet, voor Pieter Stam is dat Hondenvoer ( floric) zijn er ook nog mensen die graag met Visvoer vissen
                        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Garbolino1
                          Newbie

• 15-07-2009
                          • 6
                          • Groningen

Hoi Java,

Zoals je al gelezen hebt zijn er veel soorten aas voor verschillende vissen te verkrijgen.
                          Misschien is het een tip om van verschillende aas soorten een combinatie te maken aan de haak.
                          Dit kan soms lijden tot verrassende resultaten.

Groeten Jan

Reageer

• $tripofiel
                            Newbie

• 02-08-2009
                            • 24
                            • Gent

Ik heb steeds het volgende aas bij:
                            - Maden (grote+kleine)
                            - Maïs
                            - Wormen
                            - Casters (grote+kleine)
                            - Brood
                            - Zwarte naaktslakken (kleiner dan de oranje naaktslak, vind je trouwens heel gemakkelijk na een regenbui & is HEEL goed voor Brasemvisserij, al heel veel wedstrijden mee gewonnen!!!)
                            - Ook kijk ik aan de waterkant heel goed rond, bvb sprinkhaan kan ook wonderen doen of gekookte garnalen (als die in het water van nature aanwezig zijn)...

Reageer

Working...