Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Het was zeker een lange dag zaterdag ,met de stok en feeder gevist.
Op de stok een beet gehad,1 posje en de feeder 1tukkie en toen ...............maar wachten tot het tijd was pffffffff.
Feeder 5 korfen voer met casters gezet op 25 mrt de stok 6 ballen voer met leem 60/40 en 100gr ver+casters.
Gevist met ver 5 op de haak met pinkie ,maar kon alles doen niets hielp.
Na de boot werd er op eens vis gevangen 3a4 plekken verder ,ik zat op B35 nummer 39 40 41 42 vingen die plaatsen ongeveer meen ik zomaar 2tot 4a5 platten,hoe raar kan het gaan .
Volgend jaar weer nieuwe kansen,kan bijna niet slechter gaan dan dit jaar voor mij.
Het was zeker een lange dag zaterdag ,met de stok en feeder gevist.
Op de stok een beet gehad,1 posje en de feeder 1tukkie en toen ...............maar wachten tot het tijd was pffffffff.
Feeder 5 korfen voer met casters gezet op 25 mrt de stok 6 ballen voer met leem 60/40 en 100gr ver+casters.
Gevist met ver 5 op de haak met pinkie ,maar kon alles doen niets hielp.
Na de boot werd er op eens vis gevangen 3a4 plekken verder ,ik zat op B35 nummer 39 40 41 42 vingen die plaatsen ongeveer meen ik zomaar 2tot 4a5 platten,hoe raar kan het gaan . Volgend jaar weer nieuwe kansen,kan bijna niet slechter gaan dan dit jaar voor mij.
Weet je dat wel zeker Ginus?!?!?! Hoeveel had je zondag dan aan het Oldambtmeer???
Is het anders niet raadzaam om volgend jaar of de volgende selectiewedstrijden de ver de Vase helemaal thuis te laten.
Op dit water wordt er met wedstrijden nooit gevist en Ver is mooi, maar niet zaligmakend.
En dan het gewoon te proberen met alleen maden en casters en als het toegestaan is boilies en pieren.
Als ik namelijk alle berichten hier zo lees heeft een ieder met Ver gevist en niet veel gevangen.
Ik ken namelijk enkele jongens die in de top 10 zijn geeindigd en die zie ik niet met Ver vissen.
Die vissen voornamelijk veel met Made en Casters
Is het anders niet raadzaam om volgend jaar of de volgende selectiewedstrijden de ver de Vase helemaal thuis te laten.
Op dit water wordt er met wedstrijden nooit gevist en Ver is mooi, maar niet zaligmakend.
En dan het gewoon te proberen met alleen maden en casters en als het toegestaan is boilies en pieren.
Als ik namelijk alle berichten hier zo lees heeft een ieder met Ver gevist en niet veel gevangen.
Ik ken namelijk enkele jongens die in de top 10 zijn geeindigd en die zie ik niet met Ver vissen.
Die vissen voornamelijk veel met Made en Casters
Komt echt niet van de vers hoor dat de vangsten tegen vielen. Vers is het natuurlijkste aas wat er is. Denk je dat de vis daar niet op vreet????
"Dat komt omdat het in dit land bij 99% van de wedstrijden verboden is te vissen met verse de vase, omdat het zo duur is!" zei iemand mij ooit eens terwijl hij voor een klein kapitaal aan wormen verknipte...
Excuses voor mijn cynische woorden, lwes, ze zijn zeker niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het namelijk een beetje omgekeerde wereld om verse de vase nog meer te gaan verbieden. Het zou juist overal moeten worden toegelaten! Zoals martinwinschoten schreef: De slechte vangsten hebben niks met ver te maken, of het zou juist het gebrek aan het gebruik van ver moeten zijn...
Komt echt niet van de vers hoor dat de vangsten tegen vielen. Vers is het natuurlijkste aas wat er is. Denk je dat de vis daar niet op vreet????
Dat kan wel zijn maar het valt mij steeds meer op dat bij de selectiewedstrijden als er met Ver gevist wordt er veel kleine pos gevangen wordt. Berichten over mooie voorns hoor je dan amper. En het is ook zo als er wedstrijden met ver gevoerd en gevist is dan zijn deze wateren meestal voor een week of 2 verpest.
Als een water echt gewend is aan Ver dan zal het natuurlijk wel veranderen maar zowel op het beukers kanaal als de hoogeveense vaart zie ik in ver geen toegevoegde waarde.
Ik denk persoonlijk als je het zou gaan vergelijken met Ver vissen en voeren of dat je met pieren daar mag vissen en voeren dat de pieren het hier wel zouden winnen
"Dat komt omdat het in dit land bij 99% van de wedstrijden verboden is te vissen met verse de vase, omdat het zo duur is!" zei iemand mij ooit eens terwijl hij voor een klein kapitaal aan wormen verknipte...
Excuses voor mijn cynische woorden, lwes, ze zijn zeker niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het namelijk een beetje omgekeerde wereld om verse de vase nog meer te gaan verbieden. Het zou juist overal moeten worden toegelaten! Zoals martinwinschoten schreef: De slechte vangsten hebben niks met ver te maken, of het zou juist het gebrek aan het gebruik van ver moeten zijn...
Eduard het is echt niet zo dat ik tegen een verbod op verse de vase ben maar persoonlijk zie ik op deze wateren geen toegevoegde waarde.
En ja ik vind het eigenlijk ook wel raar dat je gedurende deze periode wel met verse de vase mag vissen en voeren en niet met pieren ( ze lijken wel wat op elkaar)
Maar ja dat is weer een andere discussie die in andere topics ook al vaker gevoerd zijn dus laten we daar maar niet verder op in gaan
over de gehele linie is er tijdens het NOK slecht gevangen ook mensen die wel in de top tien visten hebben met ver gevist en gevoerd,alleen op de zogenaamde topstekken werd wel een extra bonusvis gevangen en die heb je nodig tijdens zo een grote wedstrijd.
veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is
Ik ben ook zeker voor het vrijgeven van voer en aas, scheelt ook een stuk in de controle en door d egrote import is vers de vase lang zo duur niet meer als vroeger. Het grote probleem is echter: hoe behandel je je vers. Daar valt of staat alles mee.
Specifieke wateren als de Hgv.vaart daar zou je met vers aan de haak goed uit de voeten kunnen, ik denk daar alleen aan haakvers en niet in het voer. Als je wel met vers voert moet je een keuze maken, in principe houdt die keuze in in: leem met vers de vase. Dan het grote punt: De vers de vase in ettappes toevoegen en daar al woensdag mee beginnen.
Vers door de leem en in de koelkast, donderdag een nieuwe hoeveelheid vers door het voer en vrijdag item dito en dan zaterdagmorgen net voor het voeren de laatste portie. Theorie hierachter is dat de vers van woensdag al lang verteerd is en zijn geur aan de leem heeft afgeggeven, zelfde voor donderdag en van vrijdag zal dan half verteerd zijn. De vis blijft echter op de leem liggen omdat die vol met eiwitten van de verteerde vers zit. Verschillende keren zo gevist in Belgie en ook in NL. Verder er voor zorgen dat amorce (voer vers de vase) geen lucht gaat binnenkrijgen zodat ze zo van de voerplaats wegdrijven, zeer goed ontvetten met leem en je vers een keer half overleden is dan kun je met gemalen kurk (kurkpoeder) de zaak nog een klein beetje redden.
Ik ben ook zeker voor het vrijgeven van voer en aas, scheelt ook een stuk in de controle en door d egrote import is vers de vase lang zo duur niet meer als vroeger. Het grote probleem is echter: hoe behandel je je vers. Daar valt of staat alles mee.
Specifieke wateren als de Hgv.vaart daar zou je met vers aan de haak goed uit de voeten kunnen, ik denk daar alleen aan haakvers en niet in het voer.
Misschien moeten we een nieuwe topic openen genaamd verse vs pinkies.
Ik vind het wel een interessante omdat ik weet dat op bepaalde stekken goed is gevangen met Pinkies op het NOK. Wellicht dat het in meer gevallen lees (dressuur) wateren zo is...
Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
ik heb een mail mogen ontvangen met de volgende inhoud,
Hallo vissers,
Ik heb diverse keren een mail gehad over Pellets en Boilies Hier het antwoord
Het heeft even geduurd maar ik ( Sjoerd Boosma ) wilde het voor de zekerheid even navragen hoe de internationale regels zijn. Het is zo dat pellets wel gebruikt mogen worden om te voeren maar niet om meet te vissen. Boilies zijn in het geheel verboden en mogen dus niet worden gebruikt.
Dus tijdens onze Federatie wedstrijden het NK en Topcompetitie tellen de bovenstaande regels.
veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is
Reageer