Hoe te vissen in het Amsterdam Rijnkanaal?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lopper
    Verificatie gaande...

• 06-09-2009
    • 42
    • hia

Hoe te vissen in het Amsterdam Rijnkanaal?

Ik ga volgende week voor het eerst op het Amsterdam Rijnkanaal (feeder) vissen heeft iemand tips hoe daar te vissen van het volgende,

betreft aas en lok/grond voer en wordt er eventueel ook met pellets gevist?
    betreft lijndikte en haak grote
    betreft type en dikte onderlijn en zwaarte feeder korf

of eventueel andere tips zijn zeer welkom,

vast bedankt lopper
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Waar in het ARkanaal, maakt een wereld van verschil of je bij Diemen, bij Tiel of bij Maarssen zit.

Reageer

• lopper
      Verificatie gaande...

• 06-09-2009
      • 42
      • hia

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
      Waar in het ARkanaal, maakt een wereld van verschil of je bij Diemen, bij Tiel of bij Maarssen zit.
      bij Tiel Jakob sry effe vergeten te vermelden

Reageer

• hengeltje
        Veteraan

• 09-04-2008
        • 96
        • Zuid Holland

Oorspronkelijk geplaatst door lopper
        bij Tiel Jakob sry effe vergeten te vermelden
        ARK- feederen.
        Ik vis meestal met de Shimano Beastmaster (3,60 m- MMF) tussen 35 en 45 meter en gebruik dan een korfje (afhankelijk van de situatie) van meestal 40 á 50 gram.
        Om verder weg te komen pak ik de Ultimate HF ook van 3.60 m, ik heb het niet zo op de veel langere stokken.
        Ligt aan mij hoor want ik ben niet zo'n werpmonster. Een stok van 3,90 vind ik al de top.
        Aan de Markervaart gaat de Ultimate van 3,60 helemaal goed....lekker tegen de overzijde te plaatsen, dus geen paniek.
        Tis nu de mode om met veel langere stokken te gaan vissen... ieder het zijne denk ik dan maar.

Gebruikvoor het ARK wat zwaarder voer omdat je rekening moet houden met de diepte ter plaatse, anders is na 3 meter je voeral uit de korf verdwenen
        Aas als wormen, maden, casters of combinaties is afhankelijk van wat de vis die dag op de ontbijttafel wil zien.
        Vissen blijven nu eenmaal aparte wezens.
        Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

Reageer

• hengeltje
          Veteraan

• 09-04-2008
          • 96
          • Zuid Holland

Sorry ik vergeet nog wat.

Ik vis op korte afstanden met stugge nylonl20/100 met onderlijntje..... tja, als er geen vaart is (??) 14/100 haak 12.
          Verderweg vissen een gevlochten lijntje 6 of 8/100 (Fire lijn smoke) met een powergum.... vind ik zelf beter dan een voorslag.
          Onderlijnen... lengte meestal 1 m, dikte is afhankelijk van de situatie ter plaatse, veel scheepvaart dan zeker 16/00 onderlijntje..... ik heb er dan een haak 10 aan hangen (Sensas onderlijn boekjes).

Zo doe ik het meestal, hoe is het met jou gegaan.... je hebt er nu al gevist neem ik aan.
          Altijd leuk om wat ervaringen te lezen.

Gr.H.
          Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

Reageer

• Johan.H
            Vispik.nl

• 02-04-2010
            • 18
            • Tiel

Vis veel op het ARkanaal bij Tiel,meestal net voorbij de prins bernard sluis op de plaatsen van ''onder ons'' en soms in de voorhaven aan de waal zijde.Altijd wel een visje te vangen.
            Ik vis enkel met gevlochten lijn in combinatie met een stukje 11lb powergum van +/-25cm.Hier komt mijn onderlijn en korf aan te hangen.40/50 grams korf is genoeg.
            Maar 16/00 onderlijn komt hier eigenlijk(bij mij) zelden van de rol.Begin altijd met een meter 14/00 en haak 14(LS2210s) dat is echt mijn favo daar!Mocht de vis goed los zijn/komen dan vergroot ik evt. de haak.Bij geen of slechte aanbeten dan verklein ik de haak en kies ik voor 12/00.
            Over de afstand kan ik zeggen''peil'' ter plaatsen!Over het algemeen werp ik daar niet over de 50mtr.

Greetz Johan

Reageer

Working...