Hengelsteunen vaste stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2429
    • Ter Apel

Hengelsteunen vaste stok

Omdat ik gebruik maak van een karperstoel gebruik ik als hengelsteunen zo'n telescopisch bosbaansetje. Nu heb ik het achterste steuntje al voorzien van tape, omdat het plastic gedeelte al een keer los is gekomen met het gevolg dat je hengel voorover gaat. Verder lijken ze mij niet geschikt om hier een 9,5 meter hengel in te leggen.

Iemand een idee voor een paar goede hengelsteunen? Ik wil namelijk mijn hengel in de steunen kunnen leggen als ik ga voeren of iets uit de auto moet pakken enz.

Als foto heb ik de karperstoel toegevoegd die ik nu gebruik.
    Attached Files
    Vaste stok | Match | Feeder
  • eitcbv
    Doe wat je goed dunkt!
    • 24-12-2005
    • 192
    • nabij Steenwijk

Ik ben bang als je een 9,5 meter stok in de aangepaste hengelsteunen van je visstoel legt dat je alsnog krijgt dat je stoel dan een eigen leven gaat leiden... Je stoel kan dan het gewicht van je hengel dan ook niet houden ben ik bang ikzelf heb dat ook al eens ervaren zeker als er sprake is vasn wat wind.

Je zit denk ik wanneer je een vaste stokvisser bent gewoon aan een plato vast met een zitkoffer die is meestal wel zwaar genoeg om alles te kunnen houden. Of nog een andere oplossing is: gewoon lekker blijven zitten dan mis je de beten ook niet........

Echt ik zou niet weten wanneer je een vaste stokvisser bent hoe je dit zou moeten ondersteunen op een stoeltje....

Ikzelf gebruik voor het feedervissen in de regel altijd mijn visstoel lekker dat is makkelijk opzetten zo wanneer ik geen goede ondergrond heb (stenen, betonnenplaat, etc. etc...) dan gebruik ik mijn speciaal aangepaste feederplato met draaibare b ootstoel zodat ik mijn feeder kan ondersteunen met een feedersteun die ik op een van de poten plaats. Dan kun je alle kanten op.
    Fishing is a way of life!!!

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Als het nou een Korum stoel was geweest dan had je Preston offbox steunen kunnen gebruiken.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Rolla
        Allroundvisser

• 03-05-2009
        • 2429
        • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
        Als het nou een Korum stoel was geweest dan had je Preston offbox steunen kunnen gebruiken.
        Korumstoel heb ik ook gezien, maar kun je daar ook de vaste hengelsteunen van Preston op zetten? Een korumstoel is ook zo compact mee te nemen als mijn huidige stoel die je bij elkaar kan klappen? De stoel is verder wel zwaar genoeg om te blijven staan als ik mijn 9,5 meter hengel in de steunen leg?

Een korumstoel zou ik bij het feederen en karperen ook kunnen gebruiken. Zou een overweging waard zijn.

Ik heb liever geen zitkoffer met plateau, omdat deze te veel ruimte in de kofferbak van de auto in neemt en ik vindt ze ook nog al aardig prijzig. Daarnaast heb ik net een inves****** gedaan in een nieuwe vaste hengel. Daar komt nog bij dat ik allround probeer te zijn. Naast het witvissen vis ik ook karper en roofvis.

Reageer

• Visser Pieter
          Sportvisser

• 29-05-2008
          • 366
          • Borne

Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
          Omdat ik gebruik maak van een karperstoel gebruik ik als hengelsteunen zo'n telescopisch bosbaansetje. Nu heb ik het achterste steuntje al voorzien van tape, omdat het plastic gedeelte al een keer los is gekomen met het gevolg dat je hengel voorover gaat. Verder lijken ze mij niet geschikt om hier een 9,5 meter hengel in te leggen.

Iemand een idee voor een paar goede hengelsteunen? Ik wil namelijk mijn hengel in de steunen kunnen leggen als ik ga voeren of iets uit de auto moet pakken enz.

Als foto heb ik de karperstoel toegevoegd die ik nu gebruik.
          Waarom zet je de steunen dan niet in de grond, en als dat niet wil door bijvoorbeeld stenen ondergrond kun je ze dan niet aan de stoel vast maken met kabelbinders zitten ze ook goed vast en gaat ook niet los bij regen en tape wel dat op en duur los. en als je stoel dan mee gaat kun je die vast zetten met bijvoorbeeld een stuk touw met een tentharing deed ik ook toen ik net begon te vissen had ik een klein groen klapstoeltje en als je dan gaat voeren of je pakt wat waait hij zo het water in en met een tentharing niet.
          Hoop dat je hier wat aan hebt.
          Visgroet, Pieter

VISSEN NATUURLIJK

Reageer

• Rolla
            Allroundvisser

• 03-05-2009
            • 2429
            • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
            Waarom zet je de steunen dan niet in de grond, en als dat niet wil door bijvoorbeeld stenen ondergrond kun je ze dan niet aan de stoel vast maken met kabelbinders zitten ze ook goed vast en gaat ook niet los bij regen en tape wel dat op en duur los. en als je stoel dan mee gaat kun je die vast zetten met bijvoorbeeld een stuk touw met een tentharing deed ik ook toen ik net begon te vissen had ik een klein groen klapstoeltje en als je dan gaat voeren of je pakt wat waait hij zo het water in en met een tentharing niet.
            Hoop dat je hier wat aan hebt.
            Die hengelsteunen (bosbaansetje) gaan ook de grond in, maar dat stukje plastic wat boven aan zit wil weleens los laten. Daarom heb ik ze opnieuw vastgelijmd en de achterste voorzien van tape, want ik heb al een paar keer gehad dat de achterste steun omhoog kwam zetten.

Reageer

• Visser Pieter
              Sportvisser

• 29-05-2008
              • 366
              • Borne

Die hengelsteunen (bosbaansetje) gaan ook de grond in, maar dat stukje plastic wat boven aan zit wil weleens los laten. Daarom heb ik ze opnieuw vastgelijmd en de achterste voorzien van tape, want ik heb al een paar keer gehad dat de achterste steun omhoog kwam zetten.

Ja dat weet ik dat ze de grond in kunnen en dat het in prov. groningen/drente niet mag weet ik ook.
              Maar snap je probleem niet, je bedoelt dat het bovenste stuk van de steun, die je op hoogte kan instellen elke keer los gaat doordat het klemmetje niet meer werkt of zo?
              Visgroet, Pieter

VISSEN NATUURLIJK

Reageer

• Rolla
                Allroundvisser

• 03-05-2009
                • 2429
                • Ter Apel

Ik bedoel dat het plastic (waar het klemmetje aan vast zit) los komt van het aluminium buisje wat je in de grond steekt. Met het gevolg dat het plastic in handen had en het gedeelte wat je op hoogte kunt instellen.

Ik moet eerlijk zeggen da ik die steunen nog niet geprobeerd heb mijn 9,5 meter hengel, maar gezien bovenstaande ervaringen met een 6 meter hengel vroeg ik mij of er betere alternatieven zijn.

Reageer

• menninga125
                  Newbie

• 13-09-2009
                  • 29
                  • assen

hay mannen ik wil me eigenlijk nergens mee bemoeien want ik ben gewoon een lezer van dit forum maarals je nu een gaatje in de hengelsteun boord en dan een popnageltje erin van 10x4mm heb het zelfde probleempje gehad zo pop je het plastiek aan de buitenbuis vast

Reageer

• Rolla
                    Allroundvisser

• 03-05-2009
                    • 2429
                    • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door menninga125
                    hay mannen ik wil me eigenlijk nergens mee bemoeien want ik ben gewoon een lezer van dit forum maarals je nu een gaatje in de hengelsteun boord en dan een popnageltje erin van 10x4mm heb het zelfde probleempje gehad zo pop je het plastiek aan de buitenbuis vast
                    Bedankt voor de tip dan kan zeker een optie zijn.

Verder kwam ik met googlen nog een steuntje tegen die je op een bankstick kunt monteren. Ik heb voor het karpervissen van die ultimate banksticks. Misschien een optie om daar een solide hengel steun van te maken i.c.m. een losse hengelsteun die je er in kunt draaien? Zie ook onderstaande afbeelding.
                    Attached Files

Reageer

• Joey
                      Witvisser en Roofvisser
                      • 16-05-2006
                      • 122
                      • Breda

Op deze link vind je een goede steun voor de vaste stok. Ik gebruik hem zelf ook voor mijn 9,5 mtr. vaste stok, als ik geen zin heb om mijn plateau en viskist mee te zeulen naar de waterkant.
                      www.beekvissers.web-log.nl

Reageer

• Harpie
                        Specimen Hunter
                        • 13-02-2003
                        • 1009
                        • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                        Ja dat weet ik dat ze de grond in kunnen en dat het in prov. groningen/drente niet mag weet ik ook.
                        Rolla,
                        Ga hier niet aan voorbij.
                        Zie quote.

Gr,
                        Harpie
                        https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Rolla
                          Allroundvisser

• 03-05-2009
                          • 2429
                          • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
                          Rolla,
                          Ga hier niet aan voorbij.
                          Zie quote.

Gr,
                          Harpie
                          Volgens mijn informatie mag je geen ijzeren hengelsteunen gebruiken, maar wel aluminium.

Reageer

• Visser Pieter
                            Sportvisser

• 29-05-2008
                            • 366
                            • Borne

Volgens mijn informatie mag je geen ijzeren hengelsteunen gebruiken, maar wel aluminium.
                            Dat klopt ijzeren mag niet maar aluminium mag wel.
                            Ze willen geen ijzer meer in de grond omdat het te vaak wordt vergeten en de maaiers dan stompe messen krijgen en zo.
                            Sprak een keer met een man van de gemeente die altijd gras maait op z'n maaimachine en zij dat het niets uitmaakt en de messen het zo doormidden hakken, maar ja dat maakt ook niet uit.
                            Regel is er nu eenmaal.
                            Heb zelf ook in het visblad de vraag gesteld (van januari 2009) wat je dan moet doen en werd gezegd dat je dan maar een plateau moest kopen, vond ik zelf een simpel antwoord want niet iedereen wil en kan een plateau meenemen.
                            En ja kunststof variant is er ook niet, niet dat ik weet.
                            Maar ja heb zelf geen last van heb een zitkist.
                            Maar ja het kan je wel een boete van 90 euro opleveren als je het wel doet
                            Visgroet, Pieter

VISSEN NATUURLIJK

Reageer

• Rolla
                              Allroundvisser

• 03-05-2009
                              • 2429
                              • Ter Apel

Ik zag bij een NL webshop (naam vergeten) nog vaste hengelsteuntjes van RVS die je op een bankstick kunt schroeven. Kosten geloof ik 7,95 per set. Nu gebruik ik van die groene Ultimate banksticks voor het karpervissen waar ik zeer te vreden over ben dat ik misschien wel een paar van die steuntjes ga aanschaffen en ze dan op die Ultimate banksticks ga schroeven. Die Ultimate banksticks zijn namelijk dikker qua diameter dan die bosbaansteunen die ik nu gebruik.

Reageer

Working...