In principe is alles tussen Korum en Preston uitwisselbaar, dat is een groot voordeel omdat het fijne steunen zijn. Je zit een Korum stoel rechter op en niet zo onder uit gezakt als in je huidige stoel. Verder is die makkelijker mee te nemen door de draagband en omdat die ook ingeklapt goed vast te draaien is. Een 9.5 m hengel zal de stoel echt niet laten omvallen.
Hengelsteunen vaste stok
Collapse
X
-
-
T.o.v. mijn huidige stoel kan ik een Korum stoel zo te zien op alle ondergronden zetten door de verstelbare poten. Dus ook op een schuine wal. Bij mijn huidige stoel kan ik de poten maar op 3 standen verstellen. Meestal schuif ik ze helemaal uit om voldoende zithoogte te hebben. Zowel de Korum stoel als mijn eigen stoel hebben een verstelbare rugleuning.In principe is alles tussen Korum en Preston uitwisselbaar, dat is een groot voordeel omdat het fijne steunen zijn. Je zit een Korum stoel rechter op en niet zo onder uit gezakt als in je huidige stoel. Verder is die makkelijker mee te nemen door de draagband en omdat die ook ingeklapt goed vast te draaien is. Een 9.5 m hengel zal de stoel echt niet laten omvallen.
Het voordeel van een Korum stoel t.o.v. zitkist is dat ik deze voor alle visserijen in kan zetten, makkelijker mee te nemen en prijstechnisch een stuk voordeliger.
Ik neem dat de poten los getransporteerd kunnen worden? Hoe zit het met de kwaliteit van Korum?Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Poten kun je loshalen, het verstellen gaat makkelijk en ze zijn desnoods te verlengen. Je kunt er dus alles aan hangen: steunen, aas/voerbakken etc wat gewoon ideaal is.
Een stoel zit relaxter dan een kist, dat klopt, maar voor mij is het te relaxt, waardoor ik minder efficient ben.
De kwaliteit is oke. De bevestiging van de schouderband ging eens kapot, maar werd meteen gratis vervangen. Jammer dat de poten vastgezet worden met de schroefdraad wat sporen achter laat. Voor de rest een topding.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Als ik een aantal uren zit te vissen dan vindt ik het prettig dat mijn rug ondersteuning krijgt. Dan lijkt mij zo'n Korum stoel ideaal aangezien ik daar ook nog allerlei dingen aan kan bevestigen. Krijg je een beetje het zelfde idee als een kist.Poten kun je loshalen, het verstellen gaat makkelijk en ze zijn desnoods te verlengen. Je kunt er dus alles aan hangen: steunen, aas/voerbakken etc wat gewoon ideaal is.
Een stoel zit relaxter dan een kist, dat klopt, maar voor mij is het te relaxt, waardoor ik minder efficient ben.
De kwaliteit is oke. De bevestiging van de schouderband ging eens kapot, maar werd meteen gratis vervangen. Jammer dat de poten vastgezet worden met de schroefdraad wat sporen achter laat. Voor de rest een topding.
Als het vastzetten van de poten met schroefdraad het enige nadeel is dan is zo'n stoel een overweging waard. Mijn vaste winkelier heeft ze niet dus ik zal even moeten kijken wie ze bij mij in de buurt in het assortiment heeft, zodat ik ze even in het echt kan bekijken.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Rolla,
Hier kun je ze al even op een plaatje zien.
In het echt kun je ze zien bij, Rix hengelsport in Lutten.
Gr,
HarpieAangepast door Harpie; 15-03-2010, 13:47.Reageer
-
Dan heb je ook nog een lichtgewicht, normale en een luxe uitvoering met hoge rugleuning. Oplopend in prijs en zitcomfort, maar wel zwaarder en lastiger in transport die is. Zelf heb ik de normale.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Ik zit zelf ook te denken aan de standaard accesoire stoel

i.c.m. deze hengelsteunen.

Daarnaast zit er over te denken om op de linker voorpoot een aastafel te monteren waar ik aasbakken op kan zetten en klein spul als een hakensteker neer kan leggen.

Ik zit te denken om aan de achterste poot links een steun te maken waar ik mijn extra topset op kan leggen, zodat ik maar 1 bankstick in de grond hoef te steken.
Misschien moet ik binnenkort toch maar eens bij Rix Hengelsport kijken..... Er zijn zoveel acessoires te krijgen dat ze hem misschien wel willen opbouwen, zodat ik kan zien of het ideaal is of niet.
Daarnaast vraag ik mij af of het handig is om een leefnet ook aan de stoel te monteren. Graag hoor ik jullie mening hier over.Aangepast door Rolla; 15-03-2010, 21:22.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Alles is mogelijk, je kunt het hebben zoals je zelf graag vist.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Reageer
-
Je kunt alle poten afzonderlijk verstellen daardoor kun je hem op elke ondergrond recht zetten. Kun je geen hengelsteunen in de grond krijgen dan kun je m.b.v accessoires die aan de stoelpoten bevestigt toch je hengel afsteunen. Dat maakt hem een geschikte vervanger voor mijn huidige karperstoel.
Omdat ik een allround visser probeer te zijn is een zitkist met plato ongeschikt voor mij. Daarnaast staat mij de prijs van een zitkist met plato ook tegen.Aangepast door Rolla; 16-03-2010, 17:29.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Vanmiddag bij Rix Hengelsport geweest en een Korum stoel aangeschaft met Preston hengelsteunen voor de vaste stok, Preston off box aastafel groot en een Preston off box cross arm voor de feedersteun waar het handvat in komt te liggen.
Zoals door preston-freak al gezegd is het enige nadeel is inderdaad dat de poten beschadigen door het vastzetten met schroefdraad. Gelukkig zitten de beschadigingen aan de binnenkant van de poot. Het was mooer geweest als een systeem hadden gebruikt zoals het off box systeem van Preston. Bij die accessoires draai je d.m.v. schroefdraad de binnenste kunstof ring bij elkaar, zodat deze zich vast klemt om de stoelpoot.
Doordat je de stoel bijelkaar kunt klappen en door de schouderband kun je hem gemakkelijk transporteren. Tot nog toe ben ik zeer te vreden met de stoel.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Ik heb de Korumstoel vanmiddag even neergezet incl. accessoires. Het was even bekijken waar de vaste hengelsteunen moesten komen. Uiteindelijk bleek dat ik ze onder op de poot moest plaatsen. Vervolgens de hengel (9.50 meter) er in gelegd en de stoel blijft keurig staan.
Ik wil alleen nog een netje of een steun aanschaffen, waar ik mijn hengel in kan laten rusten of in klemmen als ik hem heb afgestoken over de roller. Ik denk dat ik de Preston off box cross arm monteer onder devoorste hengelsteun en daar zo'n steun of netje op monteer.
Dat tafeltje is lekker ruim, zodat ik alle noodzakelijke spullen als aasbakken, hakensteker, peillood e.d. kwijt kan.Attached FilesVaste stok | Match | FeederReageer
-
-
Hallo medesportvisser, waarom probeer je niet een keer de bosbaansteunen als een kruis in de grond te steken? zo kan de vaste hengel de achterste steun ook niet uit de grond trekken. Zo deed ik het ook altijd in het begin, toen ik nog geen station had. Wat je ook kan doen is alleen een plato nemen (heb je al vanaf een paar tientjes). Zet dan alleen de voorpoten van je stoel hierop. Staat superstabiel en je kan dit ook voor het karperen gebruiken.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer