marc, u zegt uitloden gelijk met de bodem.komt de beet slecht door zakt een loodje tot tegen de onderlijn.marc er ligt toch geen onderlijn op de grond want u vist gelijk met de bodem , scherp dus . mag ik weten hoe lang u onderlijn is. en kan men te dun vissen
loodzetting
Collapse
X
-
Hey man
Loodzetting voor de match heel simpel.
je neemt je loodlijn daar zet je afhankelijk van het gewicht een olivette op met daaronder 3 droppers dat houd je bij elkaar en daaronder 2 droppers 8,6,4 afhankelijk van stroming,diepte etc. en als allerlaatst een rolling wartel nr 20/18
Succes
Reageer
-
Gisteren het volgende fenomeen opgepikt. Vis aast slecht en aanbeten zijn nauwelijks waarneembaar. Vissituatie : onderlijn 20 cm op de grond (totale lengte 28cm) verklikkerlood tegen lus hoofdlijn, bulklood op 56 cm van haak. Na langdurig getob en gehark zet ik er een loodhagel 10 op de ONDERLIJN bij op precies 20 cm. Beten worden opeens (verdere omstandigheden niet veranderd !!) scherper en (veel belangrijker) frequenter. Dit gaat zo een 45 minuten door en dan is het ineens helemaal over ...... !!
Verklaring : ????. Vissen blijft een moeilijke bezigheid !!As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.Reageer
-
Marc, wat bedoel je precies met "krijg ik de beet slecht door?" en ik neem aan dat de "pen" de dobber is? en welk stuk is dan 1 mm boven water de antenne of de bovenkant van het bolle stuk van de dobberOorspronkelijk geplaatst door marc rooms
Krijg ik de beet slecht door, dan zakt één loodje tot tegen de onderlijn. pen uitloden zodat ze maar één mm boven water staat.Reageer
-
Ik ben overgestapt van styllood (had ik ooit van m'n vader geleerd als zijnde het beste) naar kogeltjes van Dinsmores. Waarom? Simpel: ik wil zonder de lijn te beschadigen snel van bezetting kunnen veranderen en kunnen schuiven. Vooral "speel" ik met de lengte van de lijn tussen het verklikkersloodje en de haak. Dat hangt vooral af van de gretigheid van de vis om het aas te verorberen. Soms zijn ze schuw of argwanend en een andere keer bijten ze zowat je haak er af. Is bijvoorbeeld bij het laatste de afstand tussen het verklikkersloodje en de haak te groot, dan slikt de vis de haak te diep waardoor je iedere keer zit te hannessen met je hakensteker. En dat kost tijd, veel tijd.
Overigens kan je nog zo veel schuiven met je lood; als je onderlijn te stug is en het aas niet "natuurlijk" wordt aangeboden doe je nog alles voor niets verschuiven bij een argwanende aanbeet.
Groet,
Theo de Kreij.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer