picker, feeder hoe en wat

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mr.T fish
    Frequent aanwezig

• 01-05-2010
    • 220
    • appingedam

picker, feeder hoe en wat

Hallo
    Ik ben nu een weekje aan het vissen met een teloscoophengeltje van 3 meter.
    Nu vang ik wel aardig wat visjes(ontelbaar veel voorntjes en 2 brasems) maar ik zie nu al wel dat ik daar zat van ben. Dus.... ik ben hard opzoek gegaan naar werphengels, en dit blijkt lastiger te zijn dan ik dacht.
    Feeder, picker, allemaal verschillende prijzen enzo.

Nu ben ik net 14 geworden en dan begrijpen jullie wel dat mijn budget erg laag ligt.
    Ik wil gewoon lekker goedkoop gaan beginnen, goedkoop hengeltje en molentje.

In de tijd dat ik informatie opzocht ben ik was online site's af lopen struinen, en kwam ik het volgende tegen:
    De molen:

De hengel:

Zou dit een goede combinatie zijn?
    Ik was trouwens wel van plan om te gaan vissen op witvis, en ik lees meer positieve dingen over de picker.

Dus.... hopelijk kunnen jullie mij informatie en advies geven, terwijl ik verder ga met mijn speurtocht naar wat moois.

Mvg Timon
    Zeg maar Timon
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2428
    • Ter Apel

Je schrijft dat je voorntjes en brasems vangt met een 3 meter telescoophengeltje en daar nu al flauw van bent. Dan vraag ik mij af waarom je dan een feeder / picker wilt? Ook daar vang je witvis mee. Persoonlijk raad ik je ook af om nu al een feederhengel te kopen, omdat je nog maar een week vist met een vaste stok en daardoor de basiskennis van het vissen nog niet volledig kunt beheersen. Verstandiger is het om aan te sparen en later een goede feeder / picker te kopen.

Heb je geen vissende vader, familielid, buurman waar je een langere vaste stok van kunt lenen? 3 meter is eigenlijk te kort. Een lengte vanaf 5 meter is beter, omdat je dan iets verder uit de kant kunt vissen. Misschien wil diegene jou ook wel een keer meenemen, zodat je kunt ervaren dat het met de vaste stok vissen op witvis ook leuk kan zijn?

Klein materiaal kun je rustig via een webshop kopen, maar voor hengels ga je het beste naar een goede hengelsportzaak bij je in de buurt, omdat de winkelier in de meestal zelf ook vist en je van goed advies kan voorzien.
    Aangepast door Rolla; 07-05-2010, 13:50.
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• mr.T fish
      Frequent aanwezig

• 01-05-2010
      • 220
      • appingedam

Hoi Rolla
      Ik schrijf dat inderdaad, maar na 10000 voorntjes is dat nu al niks meer aan.
      Ik weet dat ik met een werphengel ook wel voorntjes vang maar je vangt toch ook wel andere vissen ermee zeg maar.
      Verder heb k niemand in mn familie die vist.

Groetjes
      Zeg maar Timon

Reageer

• Mosselman
        Een wat oudere jongere

• 13-01-2009
        • 259
        • Haren

Hallo mr.....

Mijn advies aan jou is om eens naar PetsPlace in Appingedam of Delfzijl te gaan.
        Daar staan mensen in de winkel die jou een goed advies kunnen geven.
        Groeten Harry

Reageer

• Rolla
          Allroundvisser

• 03-05-2009
          • 2428
          • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
          Hoi Rolla
          Ik schrijf dat inderdaad, maar na 10000 voorntjes is dat nu al niks meer aan.
          Ik weet dat ik met een werphengel ook wel voorntjes vang maar je vangt toch ook wel andere vissen ermee zeg maar.
          Verder heb k niemand in mn familie die vist.

Groetjes
          Mag jij eens vertellen welke andere vissen jij wilt vangen die niet met een vaste stok te vangen zijn.

Reageer

• mr.T fish
            Frequent aanwezig

• 01-05-2010
            • 220
            • appingedam

Hallo Mosselman.
            Ik ben niet echt iemand die informatie vraagt bij een winkel, vaak gaat het alleen om verkopen verkopen verkopen.
            Daarom stel ik mijn vragen hier. Maar ik kan het een keer doen, bedankt

Rolla:
            Ik dacht aan wat meer in het midden en diepe zwemmende grotere vissen, die ik met mijn vaste hengel niet omhoog krijg zeg maar.

Groetjes :d
            Zeg maar Timon

Reageer

• mr.T fish
              Frequent aanwezig

• 01-05-2010
              • 220
              • appingedam

Zo had ik ook laatst een hele grote vis aan mijn 3m hengeltje.
              Hij was zo sterk, ik heb m niet eens gezien, maar ik kreeg 'm niet omhoog,
              Ik weet zeker dat het een vis was, want toen ik er meer draad bij deed zwom ie er echt wel mee weg,
              Dát zijn de vissen die ik wil vangen. Grotere zwaardere vissen.
              Maar eerst een goedkopere molen om erin te stappen als het ware.

Groetjes
              Zeg maar Timon

Reageer

• mr.T fish
                Frequent aanwezig

• 01-05-2010
                • 220
                • appingedam

Ik heb al wel vaker gevist, maar dat was af en toe met een vriend.
                Nu is het vissersvirus bij mij toegeslagen.

Nu heb ik een tip gekregen om op een site te kijken en ik kwam dit tegen:

Dit ziet er zeer aantrekkelijk uit qua prijs, maar er staat helaas geen lengte bij.
                Heeft iemand enig idee van de lengte? Kwaliteit?

En wat voor hengel is het? Karper, witvis, roofvis, allround en noem maar op.
                Het staat er helaas niet bij.

Groetjes
                Zeg maar Timon

Reageer

• Rolla
                  Allroundvisser

• 03-05-2009
                  • 2428
                  • Ter Apel

Een goede winkelier neemt de tijd voor je en is niet te beroerd dingen uit te leggen, zodat jij een juiste hengelkeuze kunt maken. Heb je het gevoel dat de winkelier jou persé iets wil verkopen dan zou ik een andere winkelier op zoeken. Ik heb zelf goede ervaringen met de Ara Hengelsport uit Stadskanaal.

Geef eens aan op welke wateren je vist. Persoonlijk ben ik van mening dat je beter voor een (iets) langere vaste stok kunt gaan dan gelijk een werphengel aan te schaffen als je nog weinig ervaring hebt. Bijv. deze
                  http://www.albatroshengelsport.com/p...d=158&cid=1270 Voor 29,50 euro heb je een 7.20 meter hengel waar je delen af kunt laten om dicht onder de kant te kunnen vissen of je vist hem op volle lengte.

Die hengelset op de site van Vlemmix is totaal ongeschikt om mee te kunnen witvissen. Ten eerste kun je voor 19,95 euro geen kwaliteit verwachten en ten tweede is dit meer een hengeltje om met kunstaas op roofvis te vissen. Qua lengte zal de hengel 2.10 m zijn of 2.40 m.

Vissen met de werphengel (feederhengel) is trouwens totaal iets anders dan het vissen met de vaste stok. Bij het feederen zorgt de dunne top voor de beetregistratie. Bij het vaste stok vissen heb je een dobber die de beetregistratie verzorgt. Daarnaast bij het feederen gebruik je voerkorfjes om je voer op de plek te brengen. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Meer info over het vaste stok vissen:
                  Wij zijn de Sportvisunie de organisatie die op landelijk niveau de belangen behartigt van sportvissers.

Reageer

• mr.T fish
                    Frequent aanwezig

• 01-05-2010
                    • 220
                    • appingedam

Ik heb ook al een hengel gehad van 5 meter maar die ging kapot.
                    Nou toen had ik het wel gehad met lange hengels, dat vind ik veel te onpraktisch en lastig.
                    Dus dat wordt het sowieso niet. Maar fijn dat je meedenkt bedankt

Ik heb gewoon liever een kortere werphengel, dat lijkt me veel praktischer.
                    Oja, ik heb deze week veel gevist met een vriend van me die een picker heeft, ik zal es aan hem vragen hoe dat allemaal werkt als ik hem weer zie of spreek

Maar het komt er dus op neer dat ik liever geen hele lange hengel heb, anders had ik wel weer de 5 meter hengel gekocht.

Groetjes en bedankt
                    Zeg maar Timon

Reageer

• mr.T fish
                      Frequent aanwezig

• 01-05-2010
                      • 220
                      • appingedam

Oja, aangeven op welke wateren ik vis.
                      Ik vis eigenlijk alleen maar in de vijver en in het damsterdiep.
                      In de vijver zit eigenlijk alleen karper en witvis en in het damsterdiep heel veel, karper witvis, baars, pos andere roofvissen en noem maar op.

Groetjes
                      Zeg maar Timon

Reageer

• Rolla
                        Allroundvisser

• 03-05-2009
                        • 2428
                        • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
                        Oja, aangeven op welke wateren ik vis.
                        Ik vis eigenlijk alleen maar in de vijver en in het damsterdiep.
                        In de vijver zit eigenlijk alleen karper en witvis en in het damsterdiep heel veel, karper witvis, baars, pos andere roofvissen en noem maar op.

Groetjes
                        Ik vis zelf sinds dit jaar met een vaste stok van 9.50 meter en vindt dat totaal niet onpraktisch. Komt denk ik ook, omdat ik hier voor al een 6 meter vaste stok heb gehad.

Het vissen met een picker / feeder moet je ook leren als je er nog nooit meegevist hebt. Daarnaast is het Damsterdiep niet zo breed dat ik een picker / feeder zou pakken. Zulke wateren bevis ik liever met de vaste stok.

Een goede picker / feeder heb je overigens niet voor een paar 10tjes. Daar mag je rustig 50 euro voor uittrekken en dan komen er nog hengelsteunen, onderlijnen, voerkorfjes e.d. bij. Zou gewoon eens naar een hengelsportzaak gaan en informeren naar een picker / feeder.

Reageer

• mr.T fish
                          Frequent aanwezig

• 01-05-2010
                          • 220
                          • appingedam

Dat ik rond de 50 a 70 euro misschien wel kwijt ben weet ik, maar als ik goedkoper kan beginnen om het te leren zeg maar zou dat fijn zijn.
                          Tja, de ene vindt het lastig en de andere niet, ik wel.
                          Bij het damsterdiep heb k een vaste plek zeg maar, op een T-splitsing,
                          Dan werpt mijn vriend met zijn picker zo naar de andere kant van de splitsing, diagonaal zeg maar.
                          En tja, verder in de vijver, nou die is wel breed wel 3x zo breed dan damsterdiep, en als je op goeie plekjes gaat zitten kun je zeker een heel eind gooien.

Dat ik het moet leren snap ik, maar ik moet toch ergens beginnen

Groetjes
                          Aangepast door mr.T fish; 08-05-2010, 16:38. Reden: nog even iets toevoegen
                          Zeg maar Timon

Reageer

• Jado
                            Komt net kijken

• 14-03-2010
                            • 69
                            • Meppel

Ik heb nog wel het een en ander liggen wat ik wel kwijt wil stuur mij maar een pb wat je graag wil en ik zal je zoveel als mogelijk helpen en over geld praten we niet.
                            Ik heb spul liggen die niet veel zal opbrengen maar nog goed genoeg is om het te leren.

Reageer

• Quido
                              pink floyd

• 30-10-2007
                              • 1509
                              • Winschoten

nou, dat is goed aangeboden. dus mr.t fish je kan het leren. mooi man...
                              groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

Working...