En een korte opslag
picker, feeder hoe en wat
Collapse
X
-
Afhankelijk van de diepte van het viswater en of het stroomt of stilstaand water is maak je een keuze voor een bepaalde dobber. Het kan zijn, zoals Amadeus ook al aangaf, dat je te licht zit te vissen. Het is ook belangrijk om van te voren je stek goed uit te peilen. Dit doe je bijvoorkeur met een peilloodje voorzien van kurk aan de onderkant. Deze verlies je namelijk niet zo gauw als de peilloodjes die je op je haak moet klemmen.

Ik heb zelf 2 van bovenstaande opbergboxen met tuigenplankjes van 24 cm. Omdat ik met elastiek en met kikkers vis heb 7 tuigen met een vaste lengte van 3 hengeldelen voor het vissen met elastiek. Daarnaast heb ik nog 7 tuigen met de zelfde dobbers voor het vissen met kikkers en als het water dieper is dan 3 hengeldelen dan gebruik ik deze tuigen ook voor het elastiek vissen.
In elke box zit:
-Slanke dobber van 0,6 gram met dunne antenne
-Slanke dobber van 0,8 gram met dunne antenne
-Slanke dobber van 1,0 gram met dunne antenne
-Slanke dobber van 0,8 gram met dikke antenne (meer drijfvermogen voor het vissen met mais, wormen)
-Slanke dobber van 1,0 gram met dikke antenne (meer drijfvermogen voor het vissen met mais, wormen)
-Dobber met bol drijflichaam 1,5 gram (voor als het stroomt)
-Dobber met bol drijflichaam 2,0 gram (voor als het stroomt)
Voor de dobbers die zwaarder zijn dan en gram gebruik is als bulklood een olivette uit een assortimentsdoosje van Sensas. Deze klem ik vast tussen 2 kleine Stotzloodjes van Preston.
In de Beet (magazine) staat deze maand trouwens een artikel in over dobbers.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Leuk dat je al 2 karpers hebt binnen gehaald, zo heb je tenminste plezier van je nieuwe hengel.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Hey mr T je zou ook eens kunnen gaan kijken in ten boer bij de hengelsport winkel aan het pleintje daar (tegenover de c1000) genoeg spulletjes voor de beginnende witvisser.Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....Reageer
-
Dat wil zeggen dat de het door de eigenaar (gemeente) niet, of nog niet, is toegestaan om er te vissen. Vissen op water dat niet in je vergunning staat of op water waar het gewoon helemaal niet mag kost 90 euro boete als ze je controleren.Sjaak van VoordenReageer
-
Het is verstandig als je in een nieuw water gaat vissen om te controleren of deze in de lijst met viswateren staat. Staat hij er niet in dan kan het best zijn dat hij inmiddels, nadat de lijst uitgebracht is, er wel aan toevoegd is. Dat kun je controleren op de site van Sportvisserij Nederland. Daar kun je ook aanvullende lijsten printen die je bij je lijst met viswateren in kunt stoppen.Vaste stok | Match | FeederReageer
-
Ik zal eens naar de gemeente bellen om te kijken of het nou daadwerkelijk niet mag.
Ik hoop dat het wel mag, je kunt er fijn vissen. Er zit voorn, brasem, karper(gras schub en zelfs een koi), zeelt, baars, blei.Zeg maar TimonReageer
-
In de lijst met viswateren worden de vijvers in Appingedam niet genoemd. Ik neem aan dat je een (jeugd)vispas hebt en lid bent van een hsv. Als je lid bent van de plaatselijke hsv dan kunnen zij jou ook vertellen of je er mag vissen of niet.Vaste stok | Match | FeederReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer