weersinvloed op aasgedrag ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

Ik heb eens een jaar bijgehouden hoeveel vissen ik per vissessie gevangen had, wat voor aas, wat voor voer wat de windrichting was en wat de buitentemperatuur was. Na dat jaar heb ik er in de winterdag een paar uur aan besteed maar kon van die getallen geen chocola maken. Daarmee bedoel ik dat helemaal niet duidelijk naar voren kwam dat je met een bepaalde windrichting en een bepaald aas meer of juist minder vis ving. Ik denk trouwens dat het aantal parameters dat ik hanteerde teveel was. Om een goed beeld te krijgen zou je heel het jaar met hetzelfde voer en hetzelfde aas moeten vissen. Maar dat kan ook weer niet want ik gebruik nooit of te nimmer in de lente hetzelfde aas en voer dan in de zomer en al helemaal niet zoals in de winter (......)
    Ik ga dus met Kantvisser mee dat het vissen (en ik denk dat dat ons maakt tot wat we zijn !!!)een groot mysterie is.
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

Ik heb het wel eens overwogen om alles bij te gaan houden, maar zoals je het zelf al zegt er zijn teveel verschillende parameters.

Wat interessant is om te weten of je met een bepaald weertype een bepaalde manier van vissen moet gaan hanteren.
      Zoals bijvoorbeeld bij aanhoudend warm weer diep water zoeken, of bij regenachtig weer misschien de vis aan de oppervlakte gaan zoeken.
      Vul het maar in.

Groet John.
      Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Braakdraak
        Banned
        • 23-02-2003
        • 325

Eén ding is zeker: de vis zit ieder jaar (bijna) op dezelfde datum als het jaar daarvoor op dezelfde plek.

Reageer

• minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door john van den broek
          Heeft windrichting, warm weer, regenachtig weer, naderend onweer enzovoorts invloed op het aasgedrag van vis ?

Wat zijn jullie ervaringen ?
          Nou daar ben ik na vandaag wel weer achter. De vissen waren niet vooruit te branden. Ik heb met noorwesten wind toch al niet veel fiducie in goede vangsten en dat is vandaaag maar weer eens pijnlijk duidelijk geworden. Het enig positieve is dat ik ten tijde van dit schrijven aan een Jagermeister zit die ik na 4 uur blauwbekken wel meen verdient te hebben. Ik heb werkelijk weer vanalles geprobeerd om de vissen tot aanbeten te verleiden, maar meer dan 30 stuks klein grut kwam er vandaag niet uit. Ik weet ook wel dat het slechter kan maar als je op het bewuste water beter gewend bent valt dat altijd vies tegen !!!

Reageer

• jos.holl

Het kan wel dat bij andere weersomstandigheden ook andere vismethoden gebruikt moeten worden.
            Ander voer aas techniek etc.
            Ik had er 38 aan de maas, ergens tussen de 50 en 60 kg.
            Daar ben ik dik tevreden mee.
            Morgen ga ik weer kan het goed anders zijn.

Jos

Reageer

• Braakdraak
              Banned
              • 23-02-2003
              • 325

Het wou vandaag totaal niet. 112 met 11 kilo.

Reageer

• lex

100 gram per visje...................wauw! :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

Reageer

• Frederik
                  Specimen Hunter
                  • 05-01-2005
                  • 1734

Mooie vangst

Reageer

• john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

Jos,

Je moet me toch eens een keer uitnodigen om bij jou te komen vissen, bij ons op de maas moet je geluk hebben om 5 tot 10 kg vis bij elkaar te vissen.

Groetjes John.
                    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Peter1969
                      Met enige kennis...
                      • 21-02-2003
                      • 269
                      • culemborg

Noord/noord-oostenwind is taboe voor een goede visvangst! Verder heb ik ondervonden, dat regen een positieve invloed kan hebben op het aasgedrag van de vis.Zowel tijdens een regenbui maar ook als het even heeft geregent en het is droog dat de vis dan juist weer loskomt.Reden? Ik denk zuurstof in het water en klein voedsel wat door de regenbui het water in is gespoeld of gevallen.Te warm weer,en dan bedoel ik 25 graden en hoger,is overdag ook niet echt bevordelijk.Maar dit hoeft niet per definitie zo te zijn,uitzonderingen zijn zeker mogelijk.
                      Verder is een wind die een paar dagen achtereen draait ook niet goed.
                      Het mooiste is constant weer.Hetzelfde aantal graden,windrichting,luchtdruk en niet al te koude nachten.Maar ja,het weer hebben we nou eenmaal niet zelf in de hand.Gelukkig ook maar eigenlijk.
                      Maar voor alle duidelijkheid;ook al was het een koude nacht,ook al draait de wind ieder half uur,ook al is het 30 graden.....deze jongen gaat dan echt wel vissen hoor!

Groetjes, Peter!

Reageer

• Mc.Queen
                        Sportvisser
                        • 19-09-2003
                        • 577

Oorspronkelijk geplaatst door Braakdraak
                        Het wou vandaag totaal niet. 112 met 11 kilo.
                        WEER 11KG. VIS OM WEG TE SMIJTEN,HET ZIJN ER NOG 11KG. TEVEEL!!!!!!!!!!

Greetings Mc.Queen!!!
                        Tot volgende Maandag!!!

Reageer

• Braakdraak
                          Banned
                          • 23-02-2003
                          • 325

[Gewijzigd door Braakdraak op zondag 6 april 2003 @ 18:53]

Reageer

• Mc.Queen
                            Sportvisser
                            • 19-09-2003
                            • 577

Dit is Tjander op de foto!!!
                            Greetings Mc.Queen!!!
                            Tot volgende Maandag!!!

Reageer

• jos.holl

John wij zaten nu bij Alem ik 40 stuks mijn broer 35 stuks naar schatting ongeveer 110 kg.
                              Maar eerlijk zoals het de laatste twee weken gaat heb ik ook nog niet mee gemaakt. (of het ligt aan al die geheimpjes die ik hier geleerd geb)

Jos

Reageer

• minimus
                                Specimen Hunter
                                • 19-03-2003
                                • 1203
                                • Tilburg

Ik hoop niet dat het daar bij mij aan ligt, want dan kan ik net zo goed mijn hengelspullen aan de wilgen hangen. Sinds ik op dit Forum vertoef is het huilen met de pet op !!!

Reageer

Working...