onderlijnen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rudy vis
    sportvisser
    • 01-02-2003
    • 656
    • merelbeke

7 topsetsis dat niet wat te weing?????

Reageer

• Braakdraak
      Banned
      • 23-02-2003
      • 325

Oorspronkelijk geplaatst door rudy vis
      7 topsetsis dat niet wat te weing?????
      Is veel handiger dan al die onderlijnen, hoor.
      Althans, dat vind ik. Ik kan de toppen mooi bewaren in een koker. Ik heb nooit meer dan 4 kg aan materiaal bij me (incl. voer).

[Gewijzigd door Braakdraak op dinsdag 1 april 2003 @ 16:34]

Reageer

• jos.holl

Misschien moet ik met mijn plasje naar de Dokter.
        Maar volgen kan ik het niet meer.
        Onderlijnen zijn lichter dan toppen.
        Als je de onderlijn kapot hebt wissel je toch niet de top.
        ?????????????????????????????????????????????????? ???????
        Ah ik snap het al als je de voorband kapot hebt zet je het achterwiel voor in en repareer je de achterband.

Jos

Reageer

• Braakdraak
          Banned
          • 23-02-2003
          • 325

Oorspronkelijk geplaatst door jos.holl
          Misschien moet ik met mijn plasje naar de Dokter.
          Maar volgen kan ik het niet meer.
          Onderlijnen zijn lichter dan toppen.
          Als je de onderlijn kapot hebt wissel je toch niet de top.
          ?????????????????????????????????????????????????? ???????
          Ah ik snap het al als je de voorband kapot hebt zet je het achterwiel voor in en repareer je de achterband.

Jos
          Nee. Ik heb geen onderlijn. De kans is niet veel groter dat je snoer knapt dan met een onderlijn. En al breekt er ooit eens het snoer boven het haakje af, dan zet je er binnen korte tijd (30 seconden hooguit?) een ander haakje aan.

Als het snoer boven het loodje knapt, dan pak ik gewoon een ander topje. Een topje weegt hooguit 50 gram. Snap je?

[Gewijzigd door Braakdraak op dinsdag 1 april 2003 @ 17:04]

Reageer

• minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

Met alle respect Braakdraak, maar als je lijn boven je haak breekt en je zet er al of niet binnen 30 sec een nieuwe haak aan dan is A) je snoer korter geworden, waardoor de diepte waarop je oorspronkelijk viste niet meer klopt en B) is de afstand tussen je zojuist aangezette haak en je lood verstoort, waardoor je loodzetting niet meer klopt. Zowel A) als B) zijn essentiële zaken om vis te vangen en met name bij B) kan het wel eens lang duren voor dat uitgekiend is. Ik moet er niet aan denken om halverwege een wedstrijd dit alles overnieuw te doen. Dat is dan ook voor mij de grootste beweegreden om met onderlijnen te vissen.

Equinox.
            PS : als jij met 7 topsets je visklaar wilt maken begin je dan de avond voor een wedstrijd met installeren ??
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• kantvisser
              Bart Van Peborgh
              • 24-12-2002
              • 837
              • Koningskooikt

Ik ben al jaren ervaren wedstrijd visser en ik (bijna) nooit met onderlijnen, zoals ik reeds eerder gezegd heb, een haak zetten duurt max 15 sec (evenlang als een onderlijn steken), en als ik lijnbreuk moest hebben boven mijn lood, zet ik snel nieuwe loodjes op de lijn (ik weet hoeveel er aan gaan want ik vis altijd met dezelfde pennen), schuif mijn pen omhoog volgens de gewenste diepte en maak indien nodig mijn slageind langer,ik ga niet opnieuw zitten pijlen zoals de meeste (onervaren) vissers doen maar ik schuif mijn pen op die diepte dat ik juist met mijn lood tegen de grond lig en van daaruit vis ik gewoon verder (maximum tijdverlies is niet meer dan één minuut)
              Als de vis goed bijt draait trouwens alles om snelheid, hoe sneller in het water hoe sneller men een vis kan vangen, ik ga mij op die moment niet bezig houden met het nog eens uitpeilen van mijn plaats, vissen is dan de boodschap

[Gewijzigd door kantvisser op dinsdag 1 april 2003 @ 18:06]
              Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
              Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• minimus
                Specimen Hunter
                • 19-03-2003
                • 1203
                • Tilburg

Jouw bijnaam is zeker Hans Kazantvisser

Equinox

Reageer

• kantvisser
                  Bart Van Peborgh
                  • 24-12-2002
                  • 837
                  • Koningskooikt

nee dat niet (die gochelaar is trouwens niet zo bekend in Belgie, maar ik begrijp wat je bedoelt) maar er hebben al vershillende vissers verwonderd achter mij staan kijken hoe snel ik een andere lijn steek of herstel, ik durf 2 a 3 minuten voor aanvang van de wedstrijd nog snel een nieuwe lijn maken en dan nog op tijd klaar zijn, gewoon een kwestie van oefening en weten met welk matriaal je vist.

[Gewijzigd door kantvisser op dinsdag 1 april 2003 @ 20:52]
                  Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
                  Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                  Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• bertje
                    Newbie
                    • 12-03-2003
                    • 42

Let wel op met die zogezegd zelfde loodjes.Zaterdag drie identieke dobbers klaargemaakt met evenveel identieke loodjes.
                    2 dobbers stonden perfect met antenne 2 cm. boven water, de derde ging onder.Was opgelost met onderste loodeje één maat kleiner te nemen.
                    Wat ik bedoel als 2 loodjes maat 10, 5% verschillen
                    beinvloed dat je verklikkerloodje, wil je ze alle drie precies gelijk hebben.
                    Groetjes, Bertje

Reageer

• Frederik
                      Specimen Hunter
                      • 05-01-2005
                      • 1734

Wel Kantvisser je bent niet alleen bij mij gaat dat ook zo snel, ik vis ook nooit met onderlijnen en een nieuwe lijn steken gaat bij mij sneller dan een nieuwe onderlijn vis altijd rechtdoor en heb nog niet te veel lijnbreuk gehad

Reageer

• lex

Hoi bertje,

Het uitloden van dobbers doe ik thuis.
                        Ik gebruik daarvoor een pvc buis met een diameter van 20 cm en een lengte van ongeveer 1 meter 25.
                        Aan de onderkant heb ik die dichtgemaakt met een stopdop. Dit moet je wel verlijmen met pvc lijm. De buis giet ik tot de rand vol met water en ik hang daar elke dobber die ik gemaakt heb in zodat ik hem precies uit kan loden. Zo kom ik aan de waterkant nooit voor verrassingen te staan.

Reageer

• bertje
                          Newbie
                          • 12-03-2003
                          • 42

Ook niet slecht, maar ik lood ze uit in een fles van 2 liter top afgezaagd en verspreid pas mijn loodjes nadien.
                          Groetjes, Bertje

Reageer

• Braakdraak
                            Banned
                            • 23-02-2003
                            • 325

Ik gebruik de gootsteen

Reageer

• minimus
                              Specimen Hunter
                              • 19-03-2003
                              • 1203
                              • Tilburg

Die is veel te zwaar. Ik vind persoonlijk het "uitloodapparaatje"
                              van STONFO wel erg handig

Reageer

• rudy vis
                                sportvisser
                                • 01-02-2003
                                • 656
                                • merelbeke

kantvisser als je zoveel wedstrijden vist moet je toch ook al ondervonden hebben dat het er soms op een centimeter op aankomt.je zegt zelf dat een haak aanzetten even lang duurt als een onderlijn steken.maar ik zit dan wel op dezelfde diepte en kan direct beginnen vissen terwijl jij nog met je lood bezig bent.bij voorn al veel ondervondenn dat 1 of 2 cm verschil ook een verschil van grootte van voorn heeft.spreek van ondervinding. vele groeten vang ze met of zonder onderlijn.

Reageer

Working...