onderlijnen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sensas
    Banned
    • 25-02-2003
    • 54

Hallo,

Je hebt gelijk rudy!!!!
    Als je zonder onderlijn vist en je knoopt er een nieuwe hak aan, dan weet je nooit de exacte visdiepte meer.Dat heb je wel als je met een onderlijn vist. En dat is niet het enige voordeel. Je kunt ook nog eens dunner vissen met een ondelijn. En als er mensen zijn die denken dat ze veilig vissen met 0.06 lijn, zonder onderlijn dan moeten ze het zelf maar weten.

Groetjes Martin

Reageer

• rikkie1
      Frequent aanwezig
      • 09-01-2003
      • 161

Ik lood mijn dobbers ook altijd uit in een pvc buis met diameter van 20 cm, maar wat ik hieruit geleerd heb is dat je best de fijnuitloding aan de vijver kunt doen, want als ik de dobber thuis uitlood zoals ik het wil, hangt er toch altijd teveel lood in het viswater.

Groeten

Rikkie
      Don\'t worry be happy

Reageer

• Peter1969
        Met enige kennis...
        • 21-02-2003
        • 269
        • culemborg

Onderlijnen krijgen ook mijn voorkeur.Al moet ik wel zeggen dat ik dit pas sinds 3 seizoenen toepast.Maar nu durf ik te beweren dat je veel meer voordelen heb met onderlijnen.Natuurlijkere aaspresentatie,sneller verwisselen van onderlijn(denk aan groter of kleinere haak,dunnere/dikkere lijn,langere/kortere lijn etc.).En aangezien ik niet zo bevoorrecht ben als enkele medevissers hier,dat ik een haakje aanbind in een kwestie van seconden......

Reageer

• marc rooms
          Newbie
          • 10-10-2002
          • 42

Kantvisser, ik daag je uit: jij verandert van haak en verschuift je dobber en ik verander van onderlijn ...
          Ik ken verschillende vissers die zweren bij een lijn uit één stuk en er bovendien goede resultaten mee behalen.
          Het zal allemaal wel in het "koppeke" zitten maar zelf kijk ik veel af van nationalen ... en de meesten van hen gebruiken onderlijnen... dus..

Sensas, wanneer op de bodem wordt gevist zal vooral het gewicht en soepelheid van de draad een rol spelen en niet het aantal knopen dat in dit onderste gedeelte zit ... de bodem ligt namelijk vol met takjes en ander bodemvuil !

denk ik toch !
          Zeelt.....enzo.

Reageer

• jos.holl

Het maakt toch geen holl uit hoe je de vis het aas aanbied.
            Alleen de laatste 10 a 20 cm zijn belangrijk.
            De een met een onderlijn de ander niet .
            Ik denk dat ieder zijn montage aanpast op de manier waar ie zelf het handigste mee omgaat.
            Het resultaat is het belangrijste.
            Trouwens als er een discussie is moet je aanrijken maar ook aannemen, anders is discussie niet mogelijk.

Jos

Reageer

• Peter1969
              Met enige kennis...
              • 21-02-2003
              • 269
              • culemborg

Maakt geen hol uit hoe je het aas aanbied,alleen de laatste paar centimeters zijn belangrijk?????? :upsidown: :notsure:

Ik stel het volgende voor;neem aan je vaste laste voor mij part een hoofdlijn van 0.50(lees;vijftighonderdste)en doe daar je normale ondelijntje aan.Natturlijk,als de vis flink "los" is,hoeft het (misschien ????)geen probleem te zijn,maar als ze ook maar een beetje argwanend zijn (waar je eigenlijk altijd van uit moet gaan is mij geleerd)nemen ze dat lekkers wat zo "statisch"wordt aangeboden echt niet hoor.
              Maar ja......wie ben ik....

Reageer

• rudy vis
                sportvisser
                • 01-02-2003
                • 656
                • merelbeke

volledig met u akkoord peter als de vis los is vangt iedereen zijn visje maar als het moeilijk gaat zijn het de vissers die fijn en licht vissen die er zullen uitkomen en jos er moet discussie zijn,heb hier al veel bijgeleerd door te discusseren.groeten rudy

Reageer

• jos.holl

Soms hebben jullie daar wel gelijk in.
                  Maar zolang ik net zo veel beet krijg als de buurman en zo lang ik er net een paar meer uit haal en minder grote verlies vis ik b.v. met de feeder met 28 honderste onderlijn.
                  Pas als het fout gaat wat meestal niet is ga ik lichter vissen.
                  (voor de discussie Rudy)

:notsure: :notsure: :notsure:

Jos

Reageer

• rudy vis
                    sportvisser
                    • 01-02-2003
                    • 656
                    • merelbeke

over de feeder kan ik niet meespreken jos,vis altijd met de vaste stok.op stromend water vis ik ook iets zwaarder dan op stistaand.en joske uw gedacht zeggen kan geen kwaad als je maar niet begint zoals sommigen...... groeten en vang ze maar niet met ee staalkabel he jos

Reageer

• Peter1969
                      Met enige kennis...
                      • 21-02-2003
                      • 269
                      • culemborg

Oke joss.holl! Als jij daar goede vangsten mee boekt,wie zijn wij dan om daar iets van te zeggen.
                      Maar toch,0.28 onderlijn......ik vind het knap dik hoor.Ieder geval succes ermee en natuurlijk veel plezier,want dat is het uiteindelijk toch waar het allemaal om draait,toch????

Reageer

• kantvisser
                        Bart Van Peborgh
                        • 24-12-2002
                        • 837
                        • Koningskooikt

Beste Marc rooms

Ik kijk nooit af van anderen ,ik gebruik alleen wat ik uit eigen ervaring geleerd heb, het is niet omdat er veel nationale vissers mee vissen dat het beter is, iedere visserij heeft zijn eigen specaliliteiten en technieken, en op de manier die ik vis is het simpelweg beter om zonder onderlijn te vissen, en als uw uitdaging aanga zal ik eerst kijken wat voor visserij het is, en daaruit zal dan vissen op de manier die mij het beste ligt

[Gewijzigd door kantvisser op vrijdag 4 april 2003 @ 20:29]
                        Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
                        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                        Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• marc rooms
                          Newbie
                          • 10-10-2002
                          • 42

Kantvisser,
                          ik heb een zeer snelle knoop voor jou (niet de door iedereen gebruikte) om een haak aan te zetten en zal die doormailen van zodra ik er een tekening van heb gemaakt. Deze knoop is bovendien sterker dan de gewone bledknoop ! Ik gebruik hem al jaren en na een beetje oefenen gaat hij zeer snel !
                          PS dit is geen grapje maar welgemeend
                          groeten, Marc
                          Zeelt.....enzo.

Reageer

• Frederik
                            Specimen Hunter
                            • 05-01-2005
                            • 1734

Marc mag je mij ook doormailen als het niet teveel gevraagd is, dank bij voorbaat.

Reageer

• john van den broek
                              Specimen Hunter
                              • 30-03-2003
                              • 1089
                              • Venray

Marc,

Mail je hem mij ook door ?

Alvast bedankt, John.
                              Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer