1000 kilo dode vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Master
    Voerboer

• 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

Lastige discussie waar de emotie een hoog gehalte heeft. Even de emotiegrens logisch benaderen.

Wanneer we 1500 kippen slachten en die op een hoop leggen in een weiland spreken we van dierenmishandeling en lopen de emotiies hoog op. Wanneer we diezelfde kippen echter niet in een weiland opstapelen, maar verdelen over 10 pouliers, dan is het emotieniveau nihil omdat het als normaal word gezien.

Wanneer er 1500 vissers een Brasem van 1 kilo een klap op de kop geven om hem thuis op te eten is het emotieniveau nihil omdat het de normaalste zaak van de wereld is. Wanneer we die 1500 brasems echter op een stuk water vinden is het emotieniveau zeer hoog.

Waar is deze discussie nu op gebaseerd? Rationeel denken? Emotioneel denken? Dood in een weiland of in het water, of dood in een pan op het vuur. Benader zaken niet emotioneel, maar eerst rationeel. Bepaal daarna of je er een emotiegehalte aan moet koppelen. Je zal zien dat je zaken ineens in een ander perspectief gaat zien. Pas dan moet je beoordelen en eventueel veroordelen. Niet eerder!
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• Master
      Voerboer

• 26-02-2007
      • 1148
      • Zoetermeer

En toen viel het stil. Iemand al wat concretere geluiden opgevangen?
      Theo de Kreij.
      www.natuurzorg.eu

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Ik heb ook via de PB contact gehad. Ze zou het allemaal meenemen in het volgende partijoverleg, afwachten dus... 't Is politiek, geduld is een schone zaak...
        groet,
        Eduard

Reageer

• The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5454
          • Feânwalden

Word er toch geluisterd
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

ja zo is het de regering daar heb ik alle vertrouwen in dan komt het wel goed

al die bestuurders zitten er maar om ene reden volgens mij en dat is lekker je zakken vullen met minimale inspanning.

die pratebollen zouden het op mijn werk geen dag volhouden.

de politiek is toch gewoon een synoniem voor oplichters/huichelaars/tollenaars/farizeeërs.

stem je op de grootste winnaar bij de verkiezing zitten ze ******** niet eens in het kabinet zwendelarij.

ik heb trouwens die rectificatie nog niet gelezen over die 500 vissers

Reageer

• Master
              Voerboer

• 26-02-2007
              • 1148
              • Zoetermeer

Ben alweer een stuk wijzer geworden. Het kan haast niet anders of het komt allemaal door die Engelsen die er een 24 uur marathon hebben gevist. Vervolgens gemiddeld 70 kilo in een net en dat 24 uur lang. En dan problemen hebben met wegen en grotendeels de vis naast het weegnet droppen. Als het zo is dan mogen ze van mij die lui voor altijd verbannen. Wij draaien er nu voor op als we niet uitkijken.

Daarnaast van mijn kant ook een sneer richting de verlener van de vergunning voor die Engelse wedstrijd(en). Ze weten dat het altijd hommeles is met die Engelsen. Waarom voeren ze er geen scherpe controle uit? Gaat het daar dan alleen maar om vergunning verlenen, geld innen en zakken vullen? Schande!!!
              Theo de Kreij.
              www.natuurzorg.eu

Reageer

• antoinette
                Specimen Hunter
                • 13-11-2005
                • 1926
                • oudenhoorn

Die Engelsen vissen niet alleen 24 uur waardoor de vis ernstige schade oploopt, als je ziet hoeveel kilo's voer er in het kanaal wordt gedumpd door hun, daar kan een vereniging hun complete ledenbestand 3 maanden van laten vissen. En dan vindt men het gek dat nog voor de zomer begint het water is verzuurd en er allerlei schadelijke virussen in het water zitten.

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

tja en het zijn geen kleine jongens hier die dat organiseren voor die mannen.

klinkende namen hoor

maar zoals eerder al was gezegd ga nou niet naar mekaar zitten wijzen ,die dode vissen gaan er niet meer van zwemmen

Reageer

• Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

Dat is waar, Spuiliefhebber, die dode vis komt niet terug... maar dat betekent niet dat wij niet in de spreekwoordelijke spiegel zouden hoeven te kijken. Een beetje zelfkritiek is nooit verkeerd. Klinkende namen zeggen me niets... of eigenlijk andersom: Als sir Bob Nudd, Steve Ringer, Tamas Waltar, Allan Scotthurne enz. zorgen voor dode vis in het knaal is het des te erger: Zij zouden, juist door hun status, het goede voorbeeld moeten geven.
                    groet,
                    Eduard

Reageer

• Pieter Stam
                      -
                      • 11-10-2002
                      • 2882
                      • NL

Inmiddels zijn er kamervragen gesteld en beantwoord m.b.t. dit onderwerp. Hier kun je ze downloaden of lezen als .pdf.

Informatie over het ministerie van LVVN, zoals adresgegevens, beleidsterreinen en informatie voor de pers.

MVG,
                      Pieter

Reageer

• karperkoning
                        Karpervisser!
                        • 13-12-2005
                        • 878
                        • AELSE

grrr word gewoon boos als ik die vragen lees van die dierenpartij...
                        zij doen gewoon hun best om onze sport kapot te maken!!

Gelukkig denk de minister er net zo over als ons...zoals het hoort dus!!
                        http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
                        Karp Fishing 4 live!

De groeten
                        Ralph

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

inderdaad blij dat ze in den haag ook begrijpen dat we daar niet zitten om die vis te vernietigen.

mafkezen van de pvdd laten we dat dan maar eens gaan verbieden het eindeloos opruien van mensen tegen een andere groep.

ik lees nu regelmatig stukken in de krant waar het door de lozingen van overtollig regen water via riool systemen komt ,maar een rectificatie van die truttebol met haar snelle pennetje heb ik nog niet gevonden

Reageer

• epi
                            koppel/prinz royal

• 23-07-2006
                            • 47
                            • zaltbommel

Heeft iemand ook de tv uitzending gezien van RVU ned 2 waar voorn[tonnen] gedroogd worden en dan uit gevoerd na rusland en brasem naar israel daar ga je hart van zeer doen laat daar de partij voor de dieren na kijken dan kan je gelijk de fabriek in friesland wel sluiten ik vind het een schande dat dat in nederland kan gr Ep

Reageer

• The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5454
                              • Feânwalden

Oorspronkelijk geplaatst door epi
                              Heeft iemand ook de tv uitzending gezien van RVU ned 2 waar voorn[tonnen] gedroogd worden en dan uit gevoerd na rusland en brasem naar israel daar ga je hart van zeer doen laat daar de partij voor de dieren na kijken dan kan je gelijk de fabriek in friesland wel sluiten ik vind het een schande dat dat in nederland kan gr Ep
                              Hallo Epi waar was dat in Fryslân!!!!!!!!!!!! ik heb de uitzending niet gezien
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• epi
                                koppel/prinz royal

• 23-07-2006
                                • 47
                                • zaltbommel

Hoi dat weet ik ni was er niet bij verteld maar was wel bij de zotte af[was gister avond op tv ned 2] gr Ep

Reageer

Working...