1000 kilo dode vis
Collapse
X
-
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven -
Hoe hete dat programma dan en hoe laat was het.Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Het gaat om de culinair journalist van Klootwijk, die op zijn fiets diverse manieren van vis en vissen toont en soms ook beoefend op probeert de beoefenen.
Het wordt uitgezonden door de RVU.
hier de link
suc6
Gerrit Bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
.......
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Ik vond het een interessant programma om eens te zien hoe dat allemaal gaat. Helemaal, omdat we zo trots zijn op onze zeekottervloot... het zoete water is altijd een beetje het ondergeschoven kindje, maar, Ep, kun jij mij uitleggen wat het wezenlijke verschil is tussen een (niet persoonlijk bedoeld) Urker, Katwijker of andere zeevisser en een zoetwatervisser? Als ik hier op Lauwersoog bij de visafslag kijk zie ik meer dan tonnen met schol, kabeljauw, slibtongetjes en noem maar op... dat dat allemaal maar kan hier in Nederland. Alleen omdat wij nederlanders de smaak van zoetwatervis niet waarderen is het dus allemaal van de zotte?groet,
EduardReageer
-
We weten nu in ieder geval wel waar die mooie voorns blijven als ze uit de havens worden gevangen.
En zoals altijd als er 2 jagers op de zelfde prooi jagen ontstaan er scheve blikken over en weer.
Feit blijft dat er moord en brand wordt geschreeuwd als wij als vissers ongewild een dode vis achterlaten terwijl er aan de andere kant tonnen worden gevangen en om nog maar te zwijgen over hoe die aan hun einde komen.
Meestal zijn wij daar als sportvissers heilige boontjes bij.
suc6
Gerrit Bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
.......
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
ik kijk dat programma iedere week gerrit.
moet zeggen normaal is het leuk om te zien maar gister zakte mijn broek werkelijk af van verbazing.
vooral die afsluiting van klootwijk,mischien moeten we die snotneus maar eens vertellen dat ie alle vissen die hij vangt op moet eten.
heb er vaak met plezier naar gekeken maar het begint me nu toch te irriteren omdat het meer een programma begint te lijken dat voor de beroepsvisserij is gemaakt.
kan er mijn eigen nog kwaad over maken nu.for the rich there is therapy,for the rest there is fishingReageer
-
De zaak in Kanaal door Voorne heeft er in ieder geval toe geleid dat de Federatie een nieuw plan moet voorleggen aan het Waterschap, want hoe je het wendt of keert het Waterschap bepaalt en vooralsnog niemand anders.
Inderdaad valt er aan riooloverstorten nog het nodige werk te verrichten. Zeker met die z.g. moessonregens hier in Nederland.Reageer
-
-
Eeen recent onderzoek heeft aangewezen dat de hengelsport erg belangrijk is voor onze economie en werkgelegenheid. Geen enkele partij die zichzelf en onze samenleving respecteerd zal het wagen de hengelsport in de ban te doen, op welke manier dan ook. Er zijn naar schatting een miljoen Nederlanders die van weleens tot heel vaak een hengeltje uitwerpen. Zolang we dat blijven doen met respect voor dier en omgeving is er niemand die ons wat kan verwijten. Een beroepsvisser die in de zelfde wateren vist als wij, doet meer schade en dierleed aan dan wij bij elkaar in een heel jaar.
Overigens vraag ik me af wat een lid van de beruchte partij doet met muggen, mieren, wespen, muizen, ratten, spinnen en noem maar op. Aaien of dood meppen, vergif spuiten, vallen zetten?
Ik vermoed haast aaien.
Theo de Kreij.
www.natuurzorg.eu
Hou van de natuur, laat je stek schoon achter 
Reageer
-
moessonregens ja dat moeten we verbieden
het enige wat ze aaien is die dikke knip met subsidie .Reageer
-
Ja en laat nu de moessonregens in combinatie met riooloverstorten het grootste probleem te zijn met betrekking tot visstrefte inNederland.
Het blijft makelijk om met je no issue partijtje de beschuldigende vinger naar de hengelsport te wijzen. Ach over een jaar of 3 zijn er weer verkiezingen en waarschijnlijk zit dat partijtje er dan toch niet meer bij omdat het behaalde resultaat 0 is. Alleen jammer van het verspilde belastingeld wat er verkwist is aan kamervragen.Reageer
-
Wat tref ik hier toch een vooringenomenheid aan. En wat jammer want het staat een echt interessante discussie in de weg.
Vanzelfsprekend willen jullie vissen. Maar wordt het eens geen tijd om stil te staan bij de gevolgen daarvan? Zou een vis lijden terwijl hij wordt gehengeld? En zo ja, is dat je sport je waard?
En zo kan je natuurlijk de discussie nog veel breder trekken. Buiten het vissen. Respect voor al wat leeft? Mens, dier en milieu. Welk prijskaartje willen we daarvoor betalen en wat kan beter?
Of de Partij voor de Dieren het bij de volgende verkiezingsronde het wel of niet haalt is m.i. niet zo interessant. Alswel dat er aandacht voor iets gevraagd wordt. Aandacht voor het welzijn van al wat leeft. Een verantwoordelijkheid die ons m.i. allemaal aangaat.
Persoonlijk ben ik niet voor het beperken van iemands vrijheid in keuze. Ik ben voor een democratie. Dat houdt in m.i. dat de meeste stemmen gelden voor de weg die we met zijn allen willen inslaan.
Over beroepsvissers weet ik eigenlijk niet zoveel. Maar misschien kunnen jullie mij daar wat meer van informatie over voorzien?
Daarnaast heb je ook nog zoiets als Waterschappen met hun gemalen. Enig idee hoeveel vis die gemalen, gemalen passeren? Het schijnt dat we 3.500 gemalen hebben. Ook daarin kan de Partij voor de Dieren op een positieve manier toe bijdragen. Elkaar de vinger wijzen heeft m.i. niet zoveel nut, alswel hoe we met elkaar tot betere oplossingen kunnen komen.
Inderdaad heeft de Partij in haar programma staan dat ze het vissen niet stimuleert. Lijkt me ook niet meer dan normaal als een Partij die op komt voor het welzijn voor de dieren. Maar dat betekent niet dat we niet met elkaar tot betere oplossingen kunnen komen.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer