Edit Forummanager: Discussie voeren doen we óf op een redelijke manier of niet.
1000 kilo dode vis
Collapse
X
-
-
Is deze discussie niet al eens gevoerd?
Angelique, wanneer je door deze discussie en dezelfde discussie op een andere topic heen wandelt, ken je de standpunten van een heel aantal sportvissers van dit forum nu denk ik en wanneer je je wat meer in dit forum verdiept zie je ook nog eens dat deze standpunten op veel fronten niet eens haaks staan op die van uw partij.
Jammer dat deze discussie wederom wordt aangehaald. Ook erg jammer dat u de vele dingen die reeds zijn geschreven over de beroepsvisserij en de schade die hierdoor wordt aangericht, simpel wegwuift met het gegeven dat u over beroepsvissers niet zoveel weet! ( wat ik overigens betwijfel bij een voorzitter van een partij die zich inzet voor het welzijn van dieren... )
Mocht dit dan toch zo zijn, raad ik u aan om hier maar eens informatie over te zoeken want het zal wel eens de moeite waard zijn.
Overigens, ik neem gemakshalve even aan dat u intelligent genoeg bent om te weten dat een echt interessante discussie beter mondeling kan worden gevoerd, dan eea via een forum te laten verlopen. Wanneer u hiernaar op zoek bent, vindt u beslist wel een aantal geïnteresseerden die wel met u om de tafel willen... Echter dit voorstel is u ook al eerder gedaan (eduard) maar daar bent u nog niet op ingegaan geloof ik?......
mvgr ronnyHet verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
Wat laten jullie je lekker opnaaien door een lid van de partij vd dieren.
Gewoon negeren dat type riooljournalisten.
Zij trekken alles uit het verband en zijn schrijftechnisch veel te begaafd om aan te pakken zonder in agressie te vervallen.
En dat is nu juist de bedoeling, keep it cool heren.Reageer
-
Wel gesproken Dajb!!!
knijp/piep systeem!
je knijpt iemand/iets en dan hoor je vanzelf iemand/iets piepen...
Ik sluit me daarom bij jouw woorden aan dajb, laat je niet opnaaien
want dat is de bedoeling...
Waarom heeft zo'n partij bestaansrecht?
Omdat de rest in slaap is gesukkeld daar in Den Haag.
En ik moet je eerlijkheidshalve zeggen dat het ze aardig lukt...
zowel wilders als ook mvr bolk...
Ze hebben i.i.g. de 'aandacht'... toch?
Daarom negeer... dan houd het vanzelf op!!!
driek.
.
Happy fishing.
----------------------------------------Reageer
-
Beste driehoek
Het is nogal wat omdat zo neer te zetten dus ik wil er wel even op reageren.
Er is niets mis mee dat dergelijke partij bestaansrecht heeft, evenals die van wilders of wie dan ook. Gelukkig maar, want we leven in een democratie!
Sommige partijen bestaan, zijn niet overal populair maar openen wel degelijk de ogen van mensen en maken mensen bewust van zaken.
Er is dan ook niks mis mee dat iemand van een politieke partij zijn of haar mening op dit forum te plaatst. Echter, dan krijg je wel de nodige tegenstand en zeker wanneer je niet helemaal weet waar de klepel hangt... wat dat betreft ben ik het misschien wel met je eens.. wel laten knijpen maar niet piepen, alleen.... ik heb wel eens de neiging t piepen niet te kunnen laten...
gr ronnyHet verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
Reageer
-
Start programma's waar en wanneer je maar wilt op NPO Start. Met een plus-abonnement kijk je zonder reclame alle afleveringen van je favoriete Nederlandse series.
Beste Angelique bolk kijk eerst even naar dit filmpje en geeft dan eens je mening over beroeps visserrij de partij die jij vertegewoordig is een dier meer waart dan een mensen leven[die indruk geef je teminste] wij als sport vissers maken die zelf echt ni kapot dat doen andere voor ons gr EPIReageer
-
"Politiek en kerk moeten ze buiten een forum als dit laten..."
Maar Dajb...
Dit is de visserette toch?
'oeverloos zwammen...'
nee flauw van mij
, Ik ben het in wezen wel met je eens!!!
enne Antoinette, wat een openbaring he...
Ronny: "Het is nogal wat omdat zo neer te zetten..."
viel wel mee eigenlijk... ik zie hen meer als 'protest' tegen ... (vul zelf maar in)
Epi, major!!! Laat men daar maar eens over nadenken!!!
ach laten we weer lekker gaan vissen, lijkt me verstandiger!
driek.
.
Happy fishing.
----------------------------------------Reageer
-
Nou mevrouw?? de dierenbeschermster hier heb je iets om je druk over te maken. http://www.limburger.nl/nieuws/neder...cle2242372.ece
Kijk dan ook op Total Fishing daar staan wat foto,s.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
ben je lekker mee danNou mevrouw?? de dierenbeschermster hier heb je iets om je druk over te maken. http://www.limburger.nl/nieuws/neder...cle2242372.ece
Kijk dan ook op Total Fishing daar staan wat foto,s.
begon de maas eindelijk een beetje goed water te worden krijg je dit soort toestanden.
in het voorjaar dreef er trouwens een olievlek op het voorns kanaal de dader is nooit achterhaald

Reageer
-
Juist! Hier valt wat te winnen voor de partij van de dieren! En dat lijkt me ook meer dan terecht.Nou mevrouw?? de dierenbeschermster hier heb je iets om je druk over te maken. http://www.limburger.nl/nieuws/neder...cle2242372.ece
Kijk dan ook op Total Fishing daar staan wat foto,s.
Deze club moet zich gaan richten op de echte grote problemen die er zijn met de natuur in Nederland en dan zullen ze zien dat hengelsport en welzijn van dieren prima samen gaan.Reageer
-
ja maar net als met alles haal je makkelijker een dubbeltje bij de kleintjes dan een knaak bij een grote,dit is makkelijk scoren natuurlijk.
kijk maar naar de benzine ach zeg je die cent ,maar maal ik weet niet hoeveel miljoen liter per dag ja kassa.
ja ga nou als pvdd dan eens lekker aan het hek trekken van die multinationals die dit hele land naar de klote helpen met dergelijke vervuilingen.
er bestaan natuurlijk zaken die middels een jaarlijkse donatie worden afgekocht,ik weet nog wel van een vervuiler hier die loosde vuil water in de laurens haven en kreeg daar elke keer een bekeuring voor,later betaalde dat bedrijf gewoon jaarlijks 150.000 euro en konden ze hun gang gaan,zo werkt het het in poppekast landje.
gezever van die partijen ze weten ook wel waar de problemen zitten maar pakken liever een relatief makkelijk slachtoffer,pvdd ja er lopen hier zat rond die van het ganzenbord zijn gevallen kun je een leuk partijtje mee vullen.
dan had ik liever die feestpartij van johan vlemmix
Reageer
-
Hoi,
Ik denk dat de bemoeienis op dit forum door de partij van dieren een vooropgezette strategie is. Een compleet verbod op vissen haalt het niet, een verbod of ontmoedigingsbeleid op de wedstrijdsport behoort wel tot de mogelijkheden. Kijk maar in Duitsland waar de Grünen het wedstrijdvissen in diverse deelstaten hebben verboden. En vang je een vis, dan moet je deze meteen doodknuppelen, ook tijdens wedstrijden. Nou, daar mag je als dierenbeschermer écht trots op zijn, vissen voor de pan. Wat Angelique Bolk doet is het bekijken of er binnen dit forum gelijk gestemde geesten zijn. Op zich helemaal niets aan de hand. Er zijn zaken waarop wedstrijdvissers en de partij voor dieren gelijk gestemd zijn, namelijk dierenwelzijn. Elke visser is trots op het vangen van een gezonde vangst in de vorm van een grote voorn of brasem, zeker als het tijdens een wedstrijd is. En als deze vis na de vangst ongeschonden en zonder stress weer wegzwemt is er eigenlijk niets aan de hand. Een vis kan niet praten en mijn kat ook niet. Toch weet ik wel wanneer het beestje eten moet of pijn heeft.
De hengelsport verenigingen doen heel veel om vervuiling van het water te voorkomen en hebben ook een sociale functie. Ze hebben een signaalfunctie voor de overheid, in de zin dat vissers vaak één van de eersten zijn die vissterfte, stroperij of vervuiling signaleren. De positieve dingen worden steeds door de partij voor dieren op de achtergrond gedrukt, alsof we allemaal visbeulen zijn. Getooid in een visschort en een levensgroot hakmes. De partij voor dieren heb ik dergelijke positieve (vis)zaken niet zien doen. Ze komen op voor het welzijn van het dier, proberen een discussie op te starten om ergens hun gelijk te halen. En vooral blijven beweren dat vissers heel erg ‘fout’ bezig zijn.
In het verleden zijn diverse onderzoeken verricht in opdracht van de dierenbescherming. Het wetenschappelijk onderzoek op het gebied van pijn bij vissen en stress in het leefnet, viel voor de vissers positief uit. De dierenbescherming was ook van de partij tijdens het WK in 1982 bij Tiel, waar zij positief waren op de manier waarop wedstrijdvissers met vissen omsprongen. Het is daarna een tijdje stil gebleven, tot nu de partij voor dieren. De partij voor dieren is er niet op uit om het vissen te verbieden. Nee, men is uit om het wedstrijdvissen te ontmoedigen, maar liever nog te verbieden. Deze tak van sport staat toch al bekend als een groep die niet uniform of eenduidig overkomt en communiceert. Kijk maar bij de snoekvissers, vliegvissers en karpervissers deze zijn allemaal verenigd. Maar belangrijker nog is dat de financiële belangen bij de wedstrijdsport kleiner zijn.
Het is daarom dat de partij voor dieren onderzoekt of er mogelijkheden zijn om bepaalde zaken informeel te bespreken. Dit, zodat er wellicht meer draagvlak ontstaat om het wedstrijdvissen te verbieden/ontmoedigen. Misschien dat er bepaalde hulpmiddelen in de wedstrijdsport worden verboden. Bijvoorbeelden: vissen met de feeder, leefnet, wormen, maden en voerlimiet. Wat wel positief is, dat het ook draait om een bewustwordingsproces, dode of verminkte vis in het leefnet tijdens bij weging na de wedstrijd is diskwalificatie, staat overigens in alle wedstrijdreglementen.
Maar ik krijg het idee dat Angelque een wolf in schaapskleren is, die eerst zoete broodjes bakt en daarna van alle wedstrijdvissers (kruiden)gehakt maakt. Informeel praten prima, maar maak eerst duidelijk wat je uiteindelijke bedoeling is. Geef aan of de gegeven antwoorden niet ergens worden gebruikt om vervolgens gepubliceerd te worden in een landelijk dagblad, met het doel onze wedstrijdsport te besmeuren. Het zal mij niet verbazen als tijdens het WK wedstrijdvissen in 2009 de partij voor dieren in vol ornaat aanwezig zal zijn. Met de prikkelende mededeling op SBS6: WK voor vismoordenaars! De partij zal dan weer goede zaken doen voor de verkiezingen, want iedereen krijg meelij met die arme visjes.
Maar waar het echt om draait in Nederland is het behalen van stemmen en het maakt niet uit hoe. Helaas het kwartje van Kok heb ik nog steeds niet terug en het zoet van Balkenende is een lolly met zeezout. We moeten ons vooral niet laten gek maken....
(Dus Martin gewoon de zonnebril op, biertje er bij en blijven lachen.)Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer