1000 kilo dode vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dajb
    Newbie
    • 13-09-2004
    • 42

Ronald goed stukje alleen dat dierenwelzijn dat red je niet met de geitenwollensokkenhelden, je slaat een vis een haak in de bek: einde discussie.
    Wij hebben de partij vd dieren niet nodig om de sport om zeep te helpen, dat kan de sportvisser perfect zelf en is daar ook hard mee bezig.
    Uitleg zal ik maar niet geven met de riooljournalistiek in de buurt.

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
      Wat tref ik hier toch een vooringenomenheid aan. En wat jammer want het staat een echt interessante discussie in de weg.

Vanzelfsprekend willen jullie vissen. Maar wordt het eens geen tijd om stil te staan bij de gevolgen daarvan? Zou een vis lijden terwijl hij wordt gehengeld? En zo ja, is dat je sport je waard?

En zo kan je natuurlijk de discussie nog veel breder trekken. Buiten het vissen. Respect voor al wat leeft? Mens, dier en milieu. Welk prijskaartje willen we daarvoor betalen en wat kan beter?

Of de Partij voor de Dieren het bij de volgende verkiezingsronde het wel of niet haalt is m.i. niet zo interessant. Alswel dat er aandacht voor iets gevraagd wordt. Aandacht voor het welzijn van al wat leeft. Een verantwoordelijkheid die ons m.i. allemaal aangaat.

Persoonlijk ben ik niet voor het beperken van iemands vrijheid in keuze. Ik ben voor een democratie. Dat houdt in m.i. dat de meeste stemmen gelden voor de weg die we met zijn allen willen inslaan.

Daarnaast heb je ook nog zoiets als Waterschappen met hun gemalen. Enig idee hoeveel vis die gemalen, gemalen passeren? Het schijnt dat we 3.500 gemalen hebben. Ook daarin kan de Partij voor de Dieren op een positieve manier toe bijdragen. Elkaar de vinger wijzen heeft m.i. niet zoveel nut, alswel hoe we met elkaar tot betere oplossingen kunnen komen. Over beroepsvissers weet ik eigenlijk niet zoveel. Maar misschien kunnen jullie mij daar wat meer van informatie over voorzien?

Inderdaad heeft de Partij in haar programma staan dat ze het vissen niet stimuleert. Lijkt me ook niet meer dan normaal als een Partij die op komt voor het welzijn voor de dieren. Maar dat betekent niet dat we niet met elkaar tot betere oplossingen kunnen komen.
      Wat vind ik dit nu jammer, Angelique...Ik zit hier op mijn vakantieadres, op een geleende computer toch even te lezen en dan dit... Middels het forum en middels Pb's dacht ik toch een aardige, gelijkwaardige discussie gehad te hebben met jou waarvan ik het gevoel had dat we, ondanks onze verschillen in opvattingen, toch nog steeds met elkaar door een deur konden en elkaar recht in de ogen konden kijken. Helaas begin ik door deze reactie toch een beetje het gevoel te krijgen dat Ronald Nannings gelijk heeft.
      Want waarom weet je nog niets over de beroepsvisserij? Ik heb diverse artikelen en voorbeelden aangedragen, en zoals Ironny aangaf staat er ook genoeg op het forum zelf... Met alle respect, maar als je het gewoon verdomdt je huiswerk te doen, tja, dan houdt natuurlijk alles op.
      Om even over gemalen en sluizen te beginnen, waarom zit er geen glasaal meer in de nederlandse wateren? Om de doodeenvoudige reden dat alle natuurlijke toevoerwegen geblokkkerd zijn door sluizen, dammen en gemalen. De glasaal op de Noordzee ruikt het zoete water en wil naar binnen. naar de 'groeigronden' maar kan er gewoon niet in vanwege die dammen, sluizen en gemalen... De sportvisser heeft daar niets mee te maken!

Ik heb het tot nu toe nooit aangehaald omdat het m.i. weinig met ons sportvissers te maken heeft en er altijd eerst in de spiegel gekeken moet worden, maar als je de discussie breder wilt trekken.. Je hebt het over respect voor al wat leeft... nu word ik benieuwd... Ga je momenteel ook de diverse paarden- en hondenfora af? Ik ken die wereld ook en ik weet dat daar heel veel misstanden zijn met paardenhandelaren en broodfokkers, maar zelfs al zou je het goed doen, dan nog.
      Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een paard ervoor is gemaakt om met een gemiddeld gewicht van rond de 70 kilo (en als ik soms de achterwerken van de dames bekijk, vermoed ik dat het eerder richting de 80 kilo gaat...) bonkend op zijn rug over de Drenthse Heide, de Utrechtse Heuvelrug of door de Brabanste Peel te laten draven? Om het over de 'top' maar niet te hebben.... Bij Indoor Brabant over een muur van 2m gejaagd te worden? En och hemel, wat doet Anky van Grunsven dat toch weer mooi... de inves****** in Bonfire heeft zijn geld dubbel en dwars weer opgeleverd. Een dier als inves******.

En als ik kijk naar de hondenfokkerij kan dat 'investeren in een dier' in principe voor de PvvD geen kwaad, want daar kan jullie eigen Martin Gaus zijn imperium in Lelystad immers ook van betalen. God zij dank dat er zo veel mensen zijn die door de knieen gaan bij een puppy, want zodoende kan onze weldoener Martin later, door cursussen en opvangmethodes zijn bankrekening weer mee aanvullen, met zijn krullenbol weer op tv, bij K3, de honden- en andere beestjesgoeroe spelen. Ja, hij heeft zelfs een eigen vakantiepark voor onze lieve viervoeters. Als het baasje naar de Riviera is kan Piko, Fikkie of Lotje lekker in Lelystad bij ome Martin in de kennel, tegen betaling natuurlijk.... Ja, dat getuigt van respect voor al wat leeft! Een hond is altijd nog een roedeldier, mijn honden gaan mee op vakantie! Wil je dat niet, moet je geen hond nemen! Om over het uiterlijk van een hond maar niet te spreken. Als ik naar mijn eigen ruigharige teckels kijk vind ik noch in uiterlijk, noch in karakter veel terug van een wolf, zoals onze lieve Heer het volgens mij bedoeld had. Is het doorfokken van een hond met korte pootjes en een buitenproportionele lange rug en een Seek-en-Destroy karakter een voorbeeld van respect voor al wat leeft? En als een hond spoelwormen heeft, of vlooien? Mag ik hem dan een wormenkuurtje geven en anti-vlooiendruppels?... Maar goed, je gooit het liever alleen op de sportvisser. Zoals Spuiliefhebber schreef en is het dus kennelijk makkelijker een dubbeltje te halen bij de kleintjes dan een knaak bij de grote, want een hippische bond, een kynelogische vereniging of een Rijkswaterstaat die die sluizen dichthoudt is natuurlijk een maatje te groot voor PvvD. Ik herinner mij een opmerking over 'one issue-partijen'... Nogmaals, zoals Ronald Nannings het schreef: Zieltjes winnen .... jammer, heb ik me in je vergist!
      groet,
      Eduard

Reageer

• epi
        koppel/prinz royal

• 23-07-2006
        • 47
        • zaltbommel

Die angelique laat niets meer hooren ze heeft hier het vuurtje opgestookt en een hoop mensen op de kast gekreegen en nu loopt ze met haar staart tussen haar beenen weg gr ep

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

dat is mooi ,wegwezen.

ik uuuh zeg niets meer.

ik weet het ik ben een godslasteraar,anders hebben de modderators zoveel werk om mijn hersenspinsels te verwijderen.

dus angelik

Reageer

• Driehoek
            Sportvisser

• 17-06-2007
            • 787
            • Rijssen

"Die angelique laat niets meer hooren ze heeft hier het vuurtje opgestookt ..."

en laat anderen de zaak s(bl)ussen...
            maar goed waar ging dit topic ook al weer over???
            'verkeerd leefnetgebruik'...

dus laten we het voorbeeld van spui volgen en daarover verder gaan.
            en 'de zaak angelique...' verder maar laten voor wat het is...

driek.
            .
            Happy fishing.
            ----------------------------------------

Reageer

• antoinette
              Specimen Hunter
              • 13-11-2005
              • 1926
              • oudenhoorn

Die Angelique stookt graag om haar eigen straatje schoon te houden blijkt nu wel, der huiswerk heeft ze inderdaad niet gedaan, enige verklaring die ik daar voor heb is dat ze net als de rest van de politiek, liever met de beroepsvisser gearmd door de deur gaat dan gezien te worden met een sportvisser. Helaas zit er geen " ignore-functie" op het forum zoals er op een chat wel is want dan had ik accuut die Angelique op ignore gegooit. Stoken is goedkope achterklap verspreiden.
              Inderdaad beste remedie is wat Spuiliefhebber al zei.

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Misschien is die staart tussen de benen wel de reden dat ze stopt.
                Wil ze de sportvisserij aan haar zijde? dat kan, pak de rallyvisserij aan.

Wat de glasaal betreft moet je eens bij de vishevels gaan kijken, de netten staan daar van het beroep en de kotters varen er heen en weer.
                Jammer er komt ze weinig glasaal binnen, hoe kan dat nou?

Eduard met respect voor jou schrijven.
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• eric jan
                  eric jan

• 23-09-2006
                  • 284
                  • medemblik

hmmm
                  waarom heeft de sporvisserij nederland vis trap projecten opgestart
                  waarom worden mijn kinderen lek geprikt door die k..... muggen
                  maar ja als je de natuur nu zijn vrije loop zou laten gaan en de religie van de pvdd zou volgen dan hebben we nog meer over bevolking
                  ik zou zeggen ga eerst maar eens naar afrika en los daar de hongers nood maar eens op zorg er ook dan maar eens voor dat de oorlogen stoppen
                  en als je dan toch bezig bent kijk eens of je wat belasting verlichting voor de burgers kan regelen hier in dit land
                  ja zo kun je doorgaan natuurlijk maar wat is de oplossing
                  je kan naar links of naar rechts maar hier kiezen ze altijd de midden weg
                  en nooit een echte oplossing
                  vergeet niet dat er meer dan 1 miljoen sportvissers zijn dat zijn een hoop tegen stemmen kijk nog maar eens naar de waterschaps verkiezingen
                  daar hebben we een aardig gat geslagen
                  want zoals ronald al zei er is verdeling onder ons maar als het een algemeen belang word voor de totale sportvisserij dan zijn we wel met ons allen
                  het bewijs is geleverd
                  gr
                  eric jan
                  ik ben voor de duivel niet bang

Reageer

• pastoor
                    ...

• 02-02-2003
                    • 1118
                    • Drongelen

Ik kwam gisteren uit Duitsland terug van vacantie. Toen ik zag hoe veel beestjes ik geplet had dacht ik direct aan dit onderwerp!!!!! Dus heb ik meteen de voorruit uit mijn bus gehaald. Kan men daar niks meer over zeggen bij de dierenpartij.

Reageer

• tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

Oorspronkelijk geplaatst door pastoor
                      Ik kwam gisteren uit Duitsland terug van vacantie. Toen ik zag hoe veel beestjes ik geplet had dacht ik direct aan dit onderwerp!!!!! Dus heb ik meteen de voorruit uit mijn bus gehaald. Kan men daar niks meer over zeggen bij de dierenpartij.

Hallo Pastoor dat overkomt mij ook vaak op mijn lange ritten en ik geef ze altijd de zegen na met de ruitesproeier moet je ook maar eens proberen nu de raam er uit is
                      gr Gerard

Reageer

• Angelique Bolk
                        Newbie

• 24-05-2007
                        • 38

Mooie bijdrage Ronald.

Als journaliste ben ik betrokken geraakt bij de vissterfte in het Kanaal door Voorne. Toevallig ook voorzitter van de afdeling PvdD Zuid-Holland. N.a.v. het artikel in het AD zijn er Kamervragen gesteld, niet door mijn artikel in een lokaal huis-aan-huisblad. De Kamervragen verwijzen ook naar het artikel van het AD.

Waarom ben ik hier dan toch op het forum belandt? Ik kreeg van iemand de inhoud van dit forum waarin de PvdD als opportunisten werden neergezet en dat namens iemand van Sportvisserij Nederland vond ik ongehoord. Heb daar ook met desbetreffende personen uitvoerig over gesproken.

PvdD heeft in haar programma staan dat ze het hengelen wil ontmoedigen. Ik als lid mag natuurlijk niets anders verkondigen, maar niemand belet mij om te onderzoeken of er geen tussenweg mogelijk is. Ik ken ook mensen aan de kant die genieten van het hengelen. Opa's, ooms en kinderen. Dus ik vind dit voor mij persoonlijk een zeer moeilijk punt. Enerzijds heeft de vis toch last van het hengelen, anderzijds zie ik er ook zoveel mensen van genieten. Mits het natuurlijk met de nodige zorg gaat. En ja, ook ik zie mensen met de nodige zorg de vis die gehengeld is weer netjes terugzetten.

Bij de beroepsvisserij worden de vissen gebruikt voor consumptie, maar ja jullie hebben gelijk er gaat ook vis overboord. Z.g. voor de meeuwen.

Dan nog de gemalen waar veel vissen gemalen doorheen gaan. Ook daar ben ik mee in de weer. Dus alles wat met visserij te maken heeft en wil je al ergens een standpunt over innemen dan is het goed je er eerst eens in te verdiepen. En aangezien ik zelf al ruim vijf jaar een forum draai over Spijkenisse weet ik hoeveel je van elkaar kunt leren via een forum.

Heb ik kwade bedoelingen in de zin? Nee, want het is zo makkelijk elkaar te vertellen hoe het wel of niet moet. Het is veel beter om gezamenlijk een weg te betreden naar aanleiding van een geschil. Dat is mijn insteek. En ja, ik ben natuurlijk wel een wolf in schaapskleren want wie zie je hier verder nog schrijven namens de Partij voor de Dieren? Moet je ook lef voor hebben om je zo open te stellen.

Reageer

• Driehoek
                          Sportvisser

• 17-06-2007
                          • 787
                          • Rijssen

@angelique: "Bij de beroepsvisserij worden de vissen gebruikt voor consumptie"

ja en...? Dus dat vindt de PvdD niet zo erg? mogelijk omdat er veel geld mee verdiend wordt?
                          Maar dat een mens er bijzonder veel plezier aan beleefd aan de hengelsport met AL zijn facetten, wordt wel angevallen, of tenminste knap moeilijk gemaakt? Door een ongebreideld ontmoedigings beleid middels, achterhaalde en zichzelf tegensprekende onderzoeken!

Ook waar ik me over verbaas, steeds weer, is dat jullie en vele andere organisatie's je druk maken over symptomen en niet de vraag stelt! waarom er massaal gevist wordt... (het is een oer-gevoel!!!)
                          En last but not least, dat treft me nog het meest: 'Dieren zijn zo langzamerhand beter af dan vele mensen, in dit regeltjes landje...'

driek.
                          .
                          Happy fishing.
                          ----------------------------------------

Reageer

• epi
                            koppel/prinz royal

• 23-07-2006
                            • 47
                            • zaltbommel

Beste ANGELIQUE BOLK
                            zoals ik je bericht begrijp zit je gevangel tussen je gevoelens en je partij de eene kant moetje op volgens je partij maar menselijk begrijp je ons sport vissers wel mijn adv zoek een andere partij zoals je weet heb ik je een prive bericht gestuurd maar je geeft geen gehoor is dat menselijk gr EPI

Reageer

• Angelique Bolk
                              Newbie

• 24-05-2007
                              • 38

Hoi Epi,

Nog niet kunnen kijken. Je krijgt zo reactie.

Reageer

• firesma
                                Met enige kennis...
                                • 25-04-2005
                                • 325
                                • Aan het water

Ik had niet verwacht dat je nog terug zou keren op dit forum na de kritiek van de afgelopen week. Dat pleit voor je! Ook dat mag gezegd worden.

Reageer

Working...