Partij van de Dummies

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

er is al een antwoord op haar motie van de kamer.
    en het lijkt mij wel een tegenslag voor die partij

Dat gold niet voor Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren. Het gedreven en goed van de tongriem gesneden nieuwbakken kamerlid voor deze nieuwe partij vond de beantwoording van haar vragen door de minister ‘onbehoorlijk’. Die vragen hadden uiteraard alle betrekking op vissenwelzijn. Verburg vond dat de PvdD een te groot voorschot nam op de behandeling van de nota Dierenwelzijn.

De PvdD wil in de visie van Verburg veel te veel ineens. Ouwehand diende vier moties in, waarvan er drie werden ontraden door Verburg (in 2008 slachtapparaat verplichten, verbieden weerhaak in sportvisserij en plan van aanpak voor verbe****** dodingmethode in de zeevisserij) en een motie ondersteuning van het beleid werd (Verburg start in 2008 met ondersteunen van fundamenteel onderzoek naar gedrag kweekvissen).
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Martijn microbarbs zijn geen grote weerhaken, sterker nog proeven hebben bewezen dat voornamelijk bij de grote vissen de weerhaakloze haken meer insnijden dan een kleine weerhaak of een platgeknepen weerhaak.

Ik vis gerust met een platgeknepen weerhaak maar niet op de grote karpers dat verdom ik echt.
      Dus nee ik neem het niet in overweging.
      Ook bij het roofvissen knijp ik de weerhaak plat.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

John het ontraden van een motie door een minister is nog geen verwerpen door de kamer.

Het uithollen van de hengelsport is echter wel begonnen.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
          vis gek
          • 06-06-2006
          • 1231
          • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
          Martijn microbarbs zijn geen grote weerhaken, sterker nog proeven hebben bewezen dat voornamelijk bij de grote vissen de weerhaakloze haken meer insnijden dan een kleine weerhaak of een platgeknepen weerhaak.

Ik vis gerust met een platgeknepen weerhaak maar niet op de grote karpers dat verdom ik echt.
          Dus nee ik neem het niet in overweging.
          Ook bij het roofvissen knijp ik de weerhaak plat.

Zoek jij je karper uit dan op groote,lijkt me erg moeilijk ook na 35 jaar karperen.En hoe jij er over denkt moet jij weten ik vind het gewoon dom weg gel.ul dat je bang bent om een karper te verspelen omdat je geen weerhaak hebt.

Volgende punt:

Jij kan nu wel dood leuk gaan zitten te vertellen dat een haak zonder weerhaak meer beschadeging aanbrengt,dan vind ik het vreemd dat je een haak met weerhaak er soms heeeeeel rot uit krijgt.En een haak zonder al los uit zijn bek in het net ligt.Drie jaar terug een week in frankrijk gevist samen met mijn maat 134 karpers gevangen (geen geintje of stoer doen) alle zonder weerhaak en 12 vissen verspeeld alle 12 op obstakels.Dus ga mij nou ook niet vetellen hoe het wel moet.

En als je me persoonlijk wil aanvallen over hoe ik ben,en hoe ik reageerd verteld ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel over je zelf.Kijk je kan nou wel interesant gaan doen met dit hebben ze bewezen en dat hebben ze bewezen,nee dat werkt niet altijd de praktijk dat moet het uitwijzen.Zo ik ben het zat meneer de intulectueel.

DE MAZZEL
          GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

zie maar weer he je hebt zo een verschil van mening enkel en alleen door die transsexuelen club van de pvdd.

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Mijnheer de maasliefhebber, jou communicatievermogen is inderdaad niet erg groot.
              Ik laat mij echter niet uit de tent lokken om hier op in te gaan.

Wil je nog iets om over na te denken?
              Bedenk dan waarom bij enkele grote verenigingen in Engeland door de praktijkervaring de weerhaakloze haak inmiddels VERBODEN is.

ZO nu ben ik het zat meneer de INTELLECTUEEL.

Reageer

• † John van der Zee
                [In Memoriam]
                • 16-11-2005
                • 1761

ok je hebt gelijk dat de motie niet verworpen is maar
                het lijkt mij wel dat zei die wel ontrade omdat ze toch teveel in een keer wilde en dat gelukkig niet iedereen op de zelfde lijn zit

ik zal niet de beroerste zijn om toe te geven als ik het fout heb zolang dat maar op een normale manier gezegt wordt tegen me en niet een aggresieve houding aan genomen gaat worden van dat iemand maar heel dom is en zo
                want daar kan ik slecht tegen.
                we zijn allemaal vissers en laten we elkaar als normale mensen behandelen.
                de een is nu een maal beter in nederlands dan de ander.
                Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  John het ontraden van een motie door een minister is nog geen verwerpen door de kamer.

Het uithollen van de hengelsport is echter wel begonnen.
                  Wat is er mis met deze reactie, ik bespeur nergens enige agressie of aanval op je schrijven.
                  Ergens slecht tegen kunnen is je goed recht maar als je dit een aanval vindt heb je dagelijks veel onnodige discussie.

Reageer

• RenéTom
                    Frequent aanwezig

• 10-10-2007
                    • 121
                    • Kerkrade

Dat die PvdD een woordje wil mee spreken in de regering oké maar er zijn andere dingen die meer peoriteit hebben als het vissen met of zonder weerhaakje,kijk eens hoe de dieren worden behandeld die voor consumcie bij de slachthuizen wachten om afgemaakt te worden.Dan het onnodig harpoeneren van de walvissen, het dood knuppelen van zeehondenbaby's, en ga zo maar door, de laatste jaren heeft de industrie die voor ons het materiaal maakt de weerhaakjes tot een zeer klein essencieel onderdeel verkleinerd zodat de vissen minder schade oplopen na te worden onthaakt.
                    het is voor de PvdD iets zoeken om 2 mil.sportvissers hun passie te ontnemen.
                    Een beetje visser weet hoe hij of zij de vis moet behandelen na dat de vis is gevangen. Omdat veel verrenigingen verlangen van hun leden om de gevangen vis weer terug te zetten is het een noodzaak om de gevangen vis met gevoel weer te water te laten zodat die zonder veel schade weer van hen leven kunnen genieten. Als je kijkt naar onze buren ( Duitsland ) wordt de vis gedood na te zijn gevangen is dat dan oké,voor mij niet want niet iedere vis wordt daar geconsumeerd.
                    " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

Reageer

• † John van der Zee
                      [In Memoriam]
                      • 16-11-2005
                      • 1761

[QUOTEWat is er mis met deze reactie, ik bespeur nergens enige agressie of aanval op je schrijven.
                      Ergens slecht tegen kunnen is je goed recht maar als je dit een aanval vindt heb je dagelijks veel onnodige discussie.][/QUOTE]

jou schrijven op op mijn reactie ben ik niet boos over maar wat ik zei ging over het algemene dat sommige hier wel eens doen dus niet wat jij tegen mij zei.

maar er zijn hier personen die gaan gelijk zo in de aanval tegen andere en dat stoort mij wel eens om dat allemaal zo te lezen
                      dat was mijn reactie er op.
                      wees maar niet bang dat ik jou zo aanval
                      en daar bedoel ik ook mee dat we er gweoon over kunnen discusseren er over en ook al is dat met taal fouten.
                      niemand is perfekt er in of zo geleerd

je had een net atwoord gegeven op mijn onderwerp
                      Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer

• Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

Oke John begrepen.

Reageer

• † John van der Zee
                          [In Memoriam]
                          • 16-11-2005
                          • 1761

misschien is dit antwoord wel wat leuker en klopt het nu wel

Motie PvdD verbod weerhaak afgewezen

Gepubliceerd op: dinsdag 6 november 2007
                          DEN HAAG - De motie om het gebruik van de weerhaak te verbieden, ingediend door de Partij voor de Dieren, is door alle andere partijen unaniem verworpen.

De PvdD wilde het gebruik van de weerhaak in de hengelsport binnen een jaar verbieden en diende maandag 15 oktober een motie in bij de behandeling van de begroting Visserij.
                          Dinsdag 6 november werd over de motie gestemd en bleek de dierenpartij de enige die heil zag in het weerhaakverbod. Sportvisserij Nederland heeft zich de afgelopen tijd bijzonder ingespannen om alle partijen van correcte informatie omtrent het gebruik van de weerhaak te voorzien.
                          Sportvisserij Nederland is niet verbaasd, maar wel tevreden met de uitslag. Fred Bloot van de landelijke hengelsportorganisatie: "We zijn verheugd dat alle partijen, op de PvdD na, zich goed hebben verdiept in deze materie. De weerhaak is een piepklein maar erg belangrijk puntje dat helpt de vis aan de haak te houden zonder deze te beschadigen bij het onthaken. Het is goed te zien dat dit kamerbreed wordt ingezien."

gelezen bij svn
                          Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer

• Master
                            Voerboer

• 26-02-2007
                            • 1148
                            • Zoetermeer

Muziek in de oren.
                            Overigens heeft Douwe weldegelijk gelijk waar het de extra beschadiging door weerhaakloze haken betreft. Daar hoort echter nog wat info bij. Veel Karpervissers vissen met een te grote haak. Door de bewegingen van de Karper gaat constant de lip heen en weer door de bocht omdat de haak te weinig vlees grijpt. Gevolg is het insnijden van de bek. Een kleinere haak MET weerhaak pakt meer vlees (haakt dus beter) en voorkomt dit heen en weer geschuif. Een opmerking over hoeveel er wel niet is gevangen met een barbless haak heeft niets te maken met het wel of niet hebben van een weerhaak. Veel Franse waterbezitters eisen een dergelijke haak naast een wondontsmettingsmiddel. Er zijn echter al wateren waar men het insnijden van de bek heeft geconstateerd. Die eigenaren beraden zich nu op het aanpassen van de regels tot het vissen met maximaal haakmaat 6 inclusief weerhaak.
                            Theo de Kreij.
                            www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• Angelique Bolk
                              Newbie

• 24-05-2007
                              • 38

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
                              Zonder weerhaak vissen doe ik toch al een tijdje met alle tevredenheid: de vis is sneller onthaakt (meer snelheid) en wat daarbij komt: minder beschadigingen en zelfs minder kans op verspelen (weerhaak maakt iets grotere gat). Dat is het grote voordeel dankzij elastiek.

Dus dat slaat nergens op. Ik denk dat zelfs het merendeel van de vissers zonder weerhaak vist. Het gehele verbod op sportvisserij zal er nooit te nimmers komen!

Je geeft zelf al het antwoord. Vissen zonder weerhaak behoeft kennelijk geen probleem te zijn.

In het partijprogramma van de PvdD staat dat ze het vissen ontmoedigt, dat is iets anders dan een totaal verbod. Dat de partij geen gesprek aan wil gaan met Sportvisserij Nederland is mij onbekend.

Het feit dat andere partijen het wel inzien, zoals meneer Bloot weet te verwoorden, is omdat niemand zich druk maakt om het welzijn van de vis. Wat is tenslotte een vis? Of zie ik het verkeerd?

Ik persoonlijk zie veel meer in de aal. De aal staat op de rode lijst in de Viswijzer. M.a.w. wij mogen geen paling meer consumeren (zou ik ook niet doen met die hoge dioxinegehalten), terwijl 80% van de vangst wordt geexporteerd. Overigens verkoopt AH gewoon paling, want juist voor deze soort heeft ze een uitzondering gemaakt. (Dat een paling op een afgrijzelijke manier aan zijn einde komt is ook iets wat veel meer bekendheid behoeft.) Zo zie je maar weer, dat jullie belangen geheel veilig zijn gesteld. Storm in een glas water. 2 miljoen hengelaars, moet je voorstellen als die allemaal zouden gaan stemmen...
                              Aangepast door Angelique Bolk; 08-11-2007, 03:52.

Reageer

• rickie
                                hoe kouder hoe beter
                                • 18-11-2005
                                • 2377
                                • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
                                .

Het feit dat andere partijen het wel inzien, zoals meneer Bloot weet te verwoorden, is omdat niemand zich druk maakt om het welzijn van de vis. Wat is tenslotte een vis? Of zie ik het verkeerd?
                                denk dat iedere visser zich daar wel druk om maakt, als dat nodig is.

Reageer

Working...