Partij van de Dummies

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

wat klinkt ze mild .............komen de verkiezingen eraan ofzo

Reageer

• Driehoek
      Sportvisser

• 17-06-2007
      • 787
      • Rijssen

@martijn...hier in dit landje kun je van alles verwachten...

maar "2 miljoen hengelaars, moet je voorstellen als die allemaal zouden gaan stemmen..."

Dan weten we dus wat ons te doen staat he...
      vooral NIET op de PvdD want het blijken wolven in schaapskleren!
      .
      Happy fishing.
      ----------------------------------------

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

ja maar dat word niks,onder vissers zitten stemmers van alle meest krankzinning denkbeelden dus van alle partijen.

kijk ik stem straks op rita tovenaar maar die ideen hebben niks met vissen te maken,grenzen dicht stoppen met die mega import van goudzoekers uit de hele wereld en zorgen dat die file's nou eindelijk eens opgelost worden.

dat half zachte geneuzel van die regerende christelijke bleek ook niet zo humaan te zijn met hun denkwijze over de homofiel

Reageer

• Driehoek
          Sportvisser

• 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

agree! men noemt zich maar erg gemakkelijk 'christelijk' terwijl het
          ordinair om geld en macht gaat...
          enne over de humaniteit van de 'z.g. christelijke (roomse?) politiek' acht ik houd m'n maar dicht...zucht.
          en een stemadvies is niet te geven...
          Maar als je niet stemt... tja wat heb je dan nog te zeggen toch...

Maar goed de PvdD heeft het weer voorelkaar,
          weer een paar miljoen over de balk (ellende)...
          .
          Happy fishing.

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Angelique je laat heel goed blijken dat je totaal geen verstand hebt van vissen, maar dat hebben de meesten van de partij niet.
            De stelling dat een weerhaakloze haak minder schade aan de vis berokkend is totaal uit het verband getrokken.
            Het is gebleken dat, met name bij de grotere vissen, de weerhaakloze haak juist meer schade aan de vis geeft omdat de haak gaat wringen.
            Het is niet voor niets dat vele commerciële wateren na de weerhaakloze verplichting juist die verplichting ingetrokken hebben.

Maar maak je nog maar verder belachelijk met dergelijke nonsens.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
              2 miljoen hengelaars, moet je voorstellen als die allemaal zouden gaan stemmen...
              Inderdaad Spui .

ik noem dat zieltjes winnen .

Zielig

Johnny
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• Driehoek
                Sportvisser

• 17-06-2007
                • 787
                • Rijssen

oh vandaar dat ze af en toe hier langskomt!
                ze wil leren ZIELTJES vissen...

Hey Johnny maak je niet druk...
                het heft zichzelf weer op!

ga ff lekker langs het strand...
                lekker ff
                .
                Happy fishing.

Reageer

• lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Driehoek
                  oh vandaar dat ze af en toe hier langskomt!
                  ze wil leren ZIELTJES vissen...

Hey Johnny maak je niet druk...
                  het heft zichzelf weer op!

ga ff lekker langs het strand...
                  lekker ff

Nou ik kan me lol op aankomend weekend ...

gr john
                  Groetjes
                  Johnny

Match
                  Feeder
                  Stok

Reageer

• Angelique Bolk
                    Newbie

• 24-05-2007
                    • 38

Douwe@

Je schrijft zelf dat je niet met weerhaakjes vist vanwege de schade. Ik quote slechts wat jij schrijft. Ik pretendeer niet dat ik er verstand van heb. Maar als je schrijft dat de weerloze haak meer schade aanricht dan betekent dat ook automatisch dat de weerhaak schade aanricht. Hoe je het wendt of keert jouw plezier bezorgt een ander levend wezen ongemak. In hoeverre je daar aandacht voor hebt en hoe je dat voor jezelf verantwoord is geheel aan jezelf en niet aan mij.

Wees een vent en zeg gewoon eerlijk dat jouw hobby pijnlijk kan zijn voor de vis, maar dat je dat er voor lief bij neemt. Dat kan ik tenminste nog respecteren. Maar kom bij mij niet aan met minder schade en andere gebla, bla. De vis ondervindt kennelijk schade. Het is aan ons allen om te bepalen of we dat rechtvaardig vinden. En terugkomend op die 2 miljoen hengelaars... die hebben dus heel wat in pap te brokkelen. En Fred Bloot heeft jullie belangen kennelijk goed vertegenwoordigd.

De opmerking over het is maar een vis, is gebaseerd op een interview bij Nova. Ferry Mingele liet zich laatdunkend uit over een motie van Ester. Zoiets van: 'Wie maakt zich daar nou druk over... een vis.'

Zieltjeswinnende opmerkingen schuif ik graag door naar het land der fabelen. M.a.w. het interesseert mij totaal niet wat jullie stemmen. Ik respecteer ieders mening. En als ik jullie reacties zo lees, dan hebben jullie hengelaars ook afwijkende meningen hierover. En dat mag. It's a free country. Echter, het feit dat jullie je zo enorm weten op te winden over een partij die slechts, herhaal, slechts twee zetels van de 150 hebben weten te bemachtigen en daarmee jullie een onprettig gevoel geven over de toekomst van het hengelen, is buitengewoon interessant.

Aangepast door Angelique Bolk; 09-11-2007, 00:54.

Reageer

• Driehoek
                      Sportvisser

• 17-06-2007
                      • 787
                      • Rijssen

"zeg gewoon eerlijk dat jouw hobby pijnlijk kan zijn voor de vis,..."

valt me op dat je het woordje 'kan' gebruikt
                      meestal gaan jullie ervan uit 'dat het pijn doet' en dan ook nog gerelateerd
                      aan jullie eigen beleving van pijn...
                      Sinds wanneer kan een mens voelen wat een dier (vis) voelt?
                      Dit is slechts een relative emotionele waarneming die de mens dan als
                      zijnde 'de waarheid' verheft!

Ik zou je willen voorstellen om dit boekje eens te downloaden!
                      weliswaar gedateerd (2002) maar evengoed nog steeds zeer actueel!
                      klik hierrr maar eens en lees het eens rustig door...
                      en dan NIET alleen wat in jullie straatje past...

Het heet 'Verstandig sportvissen' en is uitgegeven door de nvvs (nu sportvisserij nederland)
                      Je zult dan zien dat wij als sportvissers zeer begaan zijn met het welzijn van vissen en al het gebeuren eromheen!
                      .
                      Happy fishing.

Reageer

• spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

vissen voelen geen pijn

ferry mingele heeft dus gelijk het is ook maar een vis ,uit weelde gaan sommige mensen zich alles maar aantrekken rot maar op naar afrika dan daar lacht de stervende bevolking er ook een beetje om dat je het hebt over de zere lip van een vis.

dus kappen met die onzin angelikke kom eens met een ander punt van je partij

Reageer

• Angelique Bolk
                          Newbie

• 24-05-2007
                          • 38

Douwe@

Ik zal het document downloaden. Bedankt! Verder zou ik het prettig vinden als je mij niet schaart onder jullie. Ik ben lid van de Partij voor de Dieren en zet me er voor in. Ook in de partij heerst democratie, waarbij we allemaal onze eigen stem laten horen. Wat ik hier schrijf is dus mijn mening. Ik schrijf niet namens de partij. Juist omdat er rondom vissen zo weinig bekend is, probeer ik me er in te verdiepen en vandaar uit mijn standpunt te vormen. Die hoeft niet gelijk te zijn aan het partijprogramma.

Spuiliefhebber@

Ferry Mingele was als journalist onprofessioneel. Het had beter geweest als hij had gezegd dat sommige mensen het wellicht 'belachelijk' vinden dat de partij zich druk maakt om eventuele beschadigingen aan vissen bij het hengelen. Hij koos voor stemmingmakerij door zijn eigen mening te verkondigen. Als journalist is dat onprofessioneel. Je hebt namelijk altijd de beschikking over een groot podium en daar moet je zorgvuldig mee weten om te gaan.

En ja, in relatie met het wereldleed om ons heen, kan ik me de reactie best voorstellen. Echter, er zijn zoveel mensen in de wereld en iedereen heeft het recht te kiezen voor het onderwerp waar hij of zij zich voor wil inzetten om de wereld een beetje beter te maken. Partij voor de Dieren brengt de rechten van de dieren onder de aandacht. (Nou ja rechten, met name vissen zijn van een hoop rechten uitgesloten. Kennelijk een ondergeschikt wezen.) Vandaar dat zij zich daar in eerste instantie op richt. Maar niet alleen mag zij haar stem in het Parlement laten horen over dieren. In alle zaken die in het Parlement aan de orde komen heeft zij stemrecht. Je zou verbaasd zijn over hoe de partij zich bijvoorbeeld uitlaat over zoiets persoonlijks als euthanasie. Respect en mededogen voor al wat leeft: mens, dier en milieu.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                            vis gek
                            • 06-06-2006
                            • 1231
                            • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
                            In alle zaken die in het Parlement aan de orde komen heeft zij stemrecht. Je zou verbaasd zijn over hoe de partij zich bijvoorbeeld uitlaat over zoiets persoonlijks als euthanasie. Respect en mededogen voor al wat leeft: mens, dier en milieu.

Nou verbaas me eens dan ben er wel beniewd naar eigenlijk.
                            GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Angelique Bolk
                              Newbie

• 24-05-2007
                              • 38

Wat is het standpunt van de PvdD ten aanzien van euthanasie?
                              'De Partij voor de Dieren is voorstander van de persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid in morele kwesties. Wij zijn van mening dat de overheid een faciliterende rol zou moeten spelen bij het zelf laten kiezen van mensen tussen leven en dood.'

Het zelf laten kiezen spreekt mij enorm aan.

Reageer

• Angelique Bolk
                                Newbie

• 24-05-2007
                                • 38

Dan zal ik jullie de rest van het partijprogramma ook maar niet onthouden.

Reageer

Working...