Partij van de Dummies

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Eduard in die discussie heb ik mijn visie op pijn weergegeven dus Angelique begin maar te schieten en ontkracht het verhaal met een onderzoek die het tegendeel aantoont.

En verbieden van de vissport??? weet je wel wat voor schade je daarmee aanricht aan de economie???
    Of maakt de economie niets uit en moeten wij dan maar de dieren opvreten omdat er niets meer te verdienen valt?
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Angelique Bolk
      Newbie

• 24-05-2007
      • 38

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Eduard in die discussie heb ik mijn visie op pijn weergegeven dus Angelique begin maar te schieten en ontkracht het verhaal met een onderzoek die het tegendeel aantoont.

En verbieden van de vissport??? weet je wel wat voor schade je daarmee aanricht aan de economie???
      Of maakt de economie niets uit en moeten wij dan maar de dieren opvreten omdat er niets meer te verdienen valt?
      Wat bedoel je met als er niets meer te verdienen valt? We hebben het toch nog over de vissport?

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk

Wat bedoel je met als er niets meer te verdienen valt? We hebben het toch nog over de vissport?
        Hallo Angelique

deze vraag dat is nu het hele probleem waarom de meeste vissers bang zijn om met jullie in gesprek te gaan
        je rukt alles uit het verband of anders sameleving je zet een onderwerp helemaal los en probeert het er dan door te drukken zonder je af te vragen wat de gevolgen zijn

pak nu die weerhaak de meeste vissers knijpen die al plat dan is het een bolletje nee jullie gaan als een paard met twee oogkleppen op voor een weerhaakloze angel die nog meer schade aanricht want die blijft niet op zijn plaats

als ik bij een stuw kom met vistrap vind ik dat mooi gemaakt voor de vis

maar ik zie in mijn gedachten ook dat schoepenrad draaien ( voor opwekking stroom )die 5% van alle vis vreselijk verwond dat mag ? voor de groene stroom

in de hengelsport verdiene veeeeeeelen hun brood en dat zouden ze verliezen als er een algeheel hengelverbod zou komen

mensen zonder geld kunnen hun dieren minder goed verzorgen en die kopen dan echt geen scharrelei b.v.

en dan nog een hele belangrijken twee miljoen mensen zouden behoorlijk van slag raken als ze na weekje werken niet kunnen genieten van dagje aan het water

de samenleving bestaat uit mens en dier en dat moet samen gaan
        gr Gerard

Reageer

• Driehoek
          Sportvisser

• 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

@Angelique Bolk

Voor mij ben je echt doortrapt!
          wanneer laat jij je ECHTE gezicht zien?
          Je vraagt dingen die je HELEMAAL niet wilt weten!
          OP al je vragen is antwoord gegeven maar die ontwijk jij en
          wil je helemaal niet horen...

"Als je een hond wilt slaan vind je altijd een stok!"

in jouw geval zou ik willen zeggen...
          "als je een sportvisser wilt slaan, vind je altijd een argument...'
          en daar ben jij naar opzoek!
          argumenten om tegen ons te gebruiken...
          en wij werken er braaf aan mee...
          euh in mijn eigen woorden,
          Wij trappen er met OPEN ogen in!

Het allerbeste,
          .
          Happy fishing.
          ----------------------------------------

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Ik heb vanaf het begin gewaarschuwd dat dit gaat gebeuren, te vaak ben ik tegen die muur aangelopen.
            Ze willen niet luisteren en trekken alles uit het verband.

Ik heb besloten om niet meer inhoudelijk op haar te reageren.

Reageer

• Driehoek
              Sportvisser

• 17-06-2007
              • 787
              • Rijssen

Goed besluit!
              ik ga daarin mee!
              .
              Happy fishing.

Reageer

• Angelique Bolk
                Newbie

• 24-05-2007
                • 38

Oorspronkelijk geplaatst door Driehoek
                @Angelique Bolk

Voor mij ben je echt doortrapt!
                wanneer laat jij je ECHTE gezicht zien?
                Je vraagt dingen die je HELEMAAL niet wilt weten!
                OP al je vragen is antwoord gegeven maar die ontwijk jij en
                wil je helemaal niet horen...

"Als je een hond wilt slaan vind je altijd een stok!"

in jouw geval zou ik willen zeggen...
                "als je een sportvisser wilt slaan, vind je altijd een argument...'
                en daar ben jij naar opzoek!
                argumenten om tegen ons te gebruiken...
                en wij werken er braaf aan mee...
                euh in mijn eigen woorden,
                Wij trappen er met OPEN ogen in!

Het allerbeste,

Driehoek@
                Doortrapt? Absoluut!
                Onzin! Ik ben net zo'n simpele ziel als jij. Mijn stem is net zoveel waard als die van jou. Ik zoek juist naar argumenten. En jullie kunnen mij voeden. Discussies worden altijd nog gewonnen op basis van argumenten en feiten.

Reageer

• Angelique Bolk
                  Newbie

• 24-05-2007
                  • 38

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                  Hier kan ik me helemaal in vinden.

Maar de vraag is heel reëel. Hoezo verdienen jullie je brood met hengelen? Heb ik iets gemist of zo? Gaan jullie me nu vertellen dat jullie je brood verdienen met de vis? Of in ieder geval een extra plakje kaas? Nou dan ben ik inderdaad heel naïef. Had ik dus geen idee van. Het draait dus om de eurootjes? Zijn jullie dan geen verkapte beroepsvissers? En kom me niet aan met doordrapt, want ik had echt geen idee van dit argument. Ik had het idee van de opa van mijn kinderen, die elke dag aan de kant van de singel geniet van de natuurlijke rust die hij vindt in het hengelen. Jeetje, ga me niet zeggen dat ik hiervoor al die tijd op dit forum zit te discussiëren, want dan ben ik absoluut blind geweest.

Als de discussie zich inderdaad verlegt naar extra inkomsten met hengelen en - met alle respect - dat vind ik dus van ondergeschikt belang, dierenwelzijn en groenvoorzieningen hebben al genoeg te leiden z.g. onder het mom van economische belangen. Dieren en milieu hebben geen stem, dus die leggen het al gauw af tegen die economische belangen. Dan ga je daarin, in dat argument, zeker een tegenstander in mij vinden. En die zal ik zeker in hart en ziel zo uitdragen.

Daarvoor ben ik dus hier. Om te leren. Hoe zit het nou? Ik zou hier echt heel onthutst verdwijnen als het dus om broodwinning gaat. Weer wat geleerd. Ik hoop toch dat Eduard en zijn team mij van het tegendeel gaan overtuigen.
                  Aangepast door Angelique Bolk; 16-11-2007, 01:18.

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

Oke nog ééntje dan, iemand die zonder werk komt en een economie die ernstige schade ondervindt van JULLIE acties moet zichzelf en zijn gezin toch onderhouden.
                    Die gaat dan stropen en de vis en het wild meenemen om toch in het onderhoud te voorzien.

Naïef, jij? ik denk dat wij vandaag of morgen een artikel vinden met allemaal uit zijn verband getrokken reacties die zogenaamd van de vissers zelf komen en waar jou naam dan onder staat.

Lezen en interpreteren is jou sterkste punt niet, of juist wel dan trek je de zinnen met opzet uit het verband dat is een gesprekstechniek zo jij ongetwijfeld zult weten, en daarom stop ik met reageren op jou.
                    Discussies worden gevoerd op argumenten en feiten, tot nu toe lees ik van jou niets anders dan onzinnige tegenwerpingen en uit zijn context getrokken delen van een zin.

Het gaat je hopelijk verder in het persoonlijk leven met jou en de door jou geliefde personen heel goed, politiek gezien mag er wel een grote verkoudheid optreden.

Reageer

• Driehoek
                      Sportvisser

• 17-06-2007
                      • 787
                      • Rijssen

"Ik ben net zo'n simpele ziel als jij."

De gevolgen van dit soort 'waarde' oordelen
                      zijn geheel voor een ieder zelf!
                      .
                      Happy fishing.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                        vis gek
                        • 06-06-2006
                        • 1231
                        • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Ik heb vanaf het begin gewaarschuwd dat dit gaat gebeuren, te vaak ben ik tegen die muur aangelopen.
                        Ze willen niet luisteren en trekken alles uit het verband.

Ik heb besloten om niet meer inhoudelijk op haar te reageren.

Douwe doe dat maar dat is het beste geloof ik,ongelooflijk die politieke s.....

Man man ik kan hier toch zo kwaad om worden,heel nederland verzieken ze al met die nieuwe regels en verhogingen,en dan gaan ze hier ook nog eens de boel vezieken.
                        GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Master
                          Voerboer

• 26-02-2007
                          • 1148
                          • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Angelique Bolk
                          Hier kan ik me helemaal in vinden.

Maar de vraag is heel reëel. Hoezo verdienen jullie je brood met hengelen? Heb ik iets gemist of zo? Gaan jullie me nu vertellen dat jullie je brood verdienen met de vis? Of in ieder geval een extra plakje kaas? Nou dan ben ik inderdaad heel naïef. Had ik dus geen idee van. Het draait dus om de eurootjes? Zijn jullie dan geen verkapte beroepsvissers? En kom me niet aan met doordrapt, want ik had echt geen idee van dit argument. Ik had het idee van de opa van mijn kinderen, die elke dag aan de kant van de singel geniet van de natuurlijke rust die hij vindt in het hengelen. Jeetje, ga me niet zeggen dat ik hiervoor al die tijd op dit forum zit te discussiëren, want dan ben ik absoluut blind geweest.

Als de discussie zich inderdaad verlegt naar extra inkomsten met hengelen en - met alle respect - dat vind ik dus van ondergeschikt belang, dierenwelzijn en groenvoorzieningen hebben al genoeg te leiden z.g. onder het mom van economische belangen. Dieren en milieu hebben geen stem, dus die leggen het al gauw af tegen die economische belangen. Dan ga je daarin, in dat argument, zeker een tegenstander in mij vinden. En die zal ik zeker in hart en ziel zo uitdragen.

Daarvoor ben ik dus hier. Om te leren. Hoe zit het nou? Ik zou hier echt heel onthutst verdwijnen als het dus om broodwinning gaat. Weer wat geleerd. Ik hoop toch dat Eduard en zijn team mij van het tegendeel gaan overtuigen.
                          Niet zo snel boos worden Angelique. Dat is niet nodig. Evenals dat wij jou begrijpen, begrijp ook jij donders goed dat wij hier op dit forum het beste voor hebben met de natuur in zijn algemeenhjeid en met de vis en zijn omgeving in het byzonder.
                          Ik zal een klein tipje van mijn sluier oplichten. Mijn brood verdienen aan de hengelsport doe ik al jaren. Ik heb meerdere ondernemingen door Europa waarvan heel wat gezinnen afhankelijk zijn. Dat is wat men bedoeld met geld verdienen aan hengelsport. Wanneer hengelsport verboden word kan ik mijn winkels sluiten. Dat is 1. Als de winkels sluiten kan ik mijn groothandel sluiten. Dat is 2. Wanneer de groothandel sluit kan ik mijn fabriek sluiten. Dat is 3. Kan je jezelf voorstellen wat een nadelige invloed dat heeft op de economie?

Overigens waardeer ik het heel erg dat je toch niet lijnrecht tegenover onze hobby staat. Dat blijkt wel uit het feit dat je bereid bent een keer mee te gaan met het team waarin Eduard vist. Tenzij je een addertje onder het gras hebt zouhet wel eens een baanbrekende bruggenbouwerij kunnen worden. En dat is precies wat er moet gaan gebeuren. Ikzelf ben absoluut een voorstander van een partij die zich bezighoud met het welzijn van de dieren. Ook jullie moeten echter leren wat er wel en niet kan. Waar wel of geen prioriteiten liggen. Dat kan het beste in een dialoog.
                          Theo de Kreij.
                          www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                            Hallo Angelique

deze vraag dat is nu het hele probleem waarom de meeste vissers bang zijn om met jullie in gesprek te gaan
                            je rukt alles uit het verband of anders sameleving je zet een onderwerp helemaal los en probeert het er dan door te drukken zonder je af te vragen wat de gevolgen zijn

pak nu die weerhaak de meeste vissers knijpen die al plat dan is het een bolletje nee jullie gaan als een paard met twee oogkleppen op voor een weerhaakloze angel die nog meer schade aanricht want die blijft niet op zijn plaats

als ik bij een stuw kom met vistrap vind ik dat mooi gemaakt voor de vis

maar ik zie in mijn gedachten ook dat schoepenrad draaien ( voor opwekking stroom )die 5% van alle vis vreselijk verwond dat mag ? voor de groene stroom

in de hengelsport verdiene veeeeeeelen hun brood en dat zouden ze verliezen als er een algeheel hengelverbod zou komen

mensen zonder geld kunnen hun dieren minder goed verzorgen en die kopen dan echt geen scharrelei b.v.

en dan nog een hele belangrijken twee miljoen mensen zouden behoorlijk van slag raken als ze na weekje werken niet kunnen genieten van dagje aan het water

Hallo Angelique

wat ik hier probeer uit te leggen is toch heel iets anders als je reactie

die twee miljoen mensen om die regelmatig van nieuwe vis spullen te voorzien daar draait een hele indedustrie op

die twee miljoen mensen vinden in die vissport een manier om de acu op te laden voor weer een werkweek (en daarmee verdiennen ze hun brood lees Euro geld)

en op de dag van vandaag moet je behoorlijk fit zijn om je productie te halen of anders gezecht Nederland mee staande te houden

als mensen door wat voor reden dan ook minder gaan verdienen en je staat in de wingkel dan zullen producten die duurder zijn lees diervriendelijk gefokte producten minder vlug gekocht worden en dan raak je indirekt het dier ook

dus om te zeggen economisch belangen lap ik aan mijn laars is niet ,slim, en als er iets veranderd dan toch zeker in Europees verband

ook de watersport en het camping gebeuren word al minder aantrekkelijk als je in de verloren uuren geen hengeltje uit mag gooien

maar om terug te komen op die weerhaak als ik een vis wil vangen voor in de pan gebruik een weerhaak maar voor een vis te vangen die ik terug zet gebruik ik meestal een haak met plat geknepen weerhaak het is dan een knobbeltje

en als er haken waren met een knobbeltje had ik de keus om die te gebruiken en dat is een hele andere benadering als mee dat wetboek te veranderen

en dan die Stuw met vistrap en waterkracht centrale
                            die groene stroom hebben we hard nodig maar een gelijdings systeem om de vis er vanaf te houden zou met wat druk van jullie er op de lange duur met wat onderzoek moeten kunnen komen

en dan nog maar eens de sameleving bestaat uit mens en dier en dat moet samen gaan
                            gr Gerard

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Tester dat ik de ellende met dit soort partijen met een tunnelvisie.
                              Ze lezen iets kritisch en halen er alleen de dingen uit die hen aanspreekt.
                              Vergeet de horeca, campings - vakantieparken, benzinepompen, provinciale - gemeentelijke belangen ook niet te noemen bij de economische belagen die uit het sportvissen voortvloeien.
                              De industrie die erg veel inkomsten uit de hengelsport halen is veel groter dan de verkoop van artikelen en aas alleen.

Reageer

• Douwe
                                NHSF lid van verdienste
                                • 01-07-2006
                                • 3136
                                • Leeuwarden

Ik zou het BBQ ook maar verbieden.

Reageer

Working...