Vis op vijver.

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ivo-69
    Noob

• 12-04-2008
    • 166
    • Zuidland

[QUOTE=Frederik de Belder;94688]
    Oorspronkelijk geplaatst door Ivo-69
    Onderstaand citaat uit eerste posting in dit topic.

Wie maakt hier van mij de man met de knots?

Je moet eens leren lezen wat er staat Douwe.
    En wie is er gestart met de beledigende woorden richting Belgische wedstrijdvijvers? (meer bepaald in mijn richting)
    Dat ik daar dan op reageer is maar niet meer dan normaal zeker. Maar had ik geweten dat ik hier de pispaal ging zijn had ik het zeker niet gedaan. Maar ja bedankt op deze manier leer je ook mensen kennen.

En dan nog ik zet die vis niet op de vijver dat wordt beslisd door het bestuur, en wanneer zij dat nodig vinden om er zoveel op te zetten ga ik hun niet tegenspreken.
    Nu is het absoluut nooit mijn bedoeling geweest jou de man met de knots te maken Frederik, alleen jou eerste posting stond toch echt dat het om aantallen gaat, en dat het zelfs zo is dat vijvers met lagere aantallen gemeden worden.
    Dan kun jij wel leuk zeggen dat dat het beleid van de vijver-eigenaar is, maar draai het eens om: de vijver-eigenaar wordt figuurlijk gesproken, gedwongen om hoge aantallen vis in zijn vijver te hebben, want immers anders mijdt men zijn vijver vanwege tegenvallende resultaten.
    Het bekende kip-ei verhaal, en tevens een mentaliteitskwestie. Wat ik al eerder stelde: ben je een minder visser als je wint met maar "slechts" 10 kilo vis?
    Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

Reageer

• esperto
      Sportvisser

• 16-09-2006
      • 654
      • Oostkamp (Brugge)

@JanB: Dat is nu de bedoeling. Mijn bedoeling is niet dat alle Nederlanders opeens putfanaten worden, maar wel argumenteren waarom wij vissen op putten en eens onderstrepen dat ik het ook niet eens ben met sommige aquariums, alsook dat er andere putten zijn met minder vis en betere omstandigheden
      Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
      Jullie Vlamingen weten wel de zaken scherp te stellen. Ik begrijp nu ook waar jullie problemen met de Walen vandaan komen. Zelfs op dit forum lukt het je een kleine oorlog te onketenen.
      Hmm PeBo, dat vind ik wel een stek onder water. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je onze problemen met de Walen begrijpt PeBo. Het probleem ligt in de wortels van ons Belgenlandje, wortels die teruggaan tot bij de Romeinen. België is als Russen en Amerikanen: totaal verschillend van mening en soms zelfs vijandig. Maar zonder elkaar waren ze nooit geweest wat ze nu waren, en dat is voor België hetzelfde. Wij ontketenen geen oorlog, wij willen dat we begrepen worden, dat er geen vooroordelen meer zijn...
      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Dat vind IK dierenkwelling jij mag er van vinden wat jij wilt ook dat maakt mij verder niets uit.
      De enige argumenten die ik heb gelezen komen van Esperto en weet je? ik kan mij daar helemaal iets bij voorstellen.
      Niet dat ik dan OM ben maar ik ga het begrijpen en dat is een doel van een discussie al die andere min of meer bedekte beledigingen zorgen er alleen maar voor dat de kont in de krib gaat.

Ik zou zeggen trek er nog een zooitje brasem uit en ik hoop voor de vis dat zij snel het heden met de eeuwigheid zullen wisselen want dit is geen weidelijk leven.
      Douwe, dat mag jij best vinden, vrijheid van meningsuiting heet dat
      Ik ben blij dat je het begrijpt dat was de bedoeling. Helaas begin ik te twijfelen aan dat laatste wanneer ik jouw laatste zin lees.
      Oorspronkelijk geplaatst door lolo
      Ik weet 100& zeker dat wij dan allemaal ook op zo put gezeten hadden .
      Zo heeft ieder land zijn eigen ding van vissen en het is ook belachelijk om iemand daar persoonlijk op aan te vallen .
      Of iets goed of slecht is dat terzijde ik ben er ook niet mee eens maar begrijp wel de manier dat Fred ons duidelijk wil maken en daar heb ik groot respect voor.
      Laten we nu gewoon verder gaan op een normale manier anders is het een slot op deze topic .
      gr john
      Je bent een wijs man Lolo!

Al heb ik nu 3x hetzelfde gezegd, het benadrukt het geheel nog maar eens.
      Aan alle vissers een visrijk weekend toegewenst, waar dat dan ook moge zijn.

groetjes,
      Esperto
      Btw, na al dat geklaag over de toestand hier, het voordeel is dat dat goede vissers opleverd op internationaal niveau (grapje natuurlijk )

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

ik ben er nou wel uit met dat vijver verhaal ,het begint steeds meer op een bodemloze put te lijken.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• esperto
          Sportvisser

• 16-09-2006
          • 654
          • Oostkamp (Brugge)

Oorspronkelijk geplaatst door janb
          ik ben er nou wel uit met dat vijver verhaal ,het begint steeds meer op een bodemloze put te lijken.
          leuke woordspeling

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Esperto,
            Dat gezegde met de Walen was als geintje bedoeld. Ik hoop dat nu je frank gaat vallen. (woordspeling). Overigens is mijn hele schoonfamilie afkomstig uit Antwerpen, of moet ik het op zijn Bels zeggen, van Antwerpen en wel van Hoboken en Borgerhout. Dus je ziet, dat ik meer verweven ben met Belgie dan je zou denken.
            Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Oorspronkelijk geplaatst door janb
              Hallo vijvermannen

dan was die 5 ton vis iniedergeval geen probleem en viste je altijd op half water
              gr Gerard

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Esperto je hoeft niet te twijfelen dat is het verschil tussen het begrijpen wat een visser wil en wat beter voor de vis is.
                Alles in mijn perspectief bekeken.
                Wat mij betreft is deze discussie nu wel ten einde.
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• The Frisian Viking
                  NHSF Erelid
                  • 27-06-2006
                  • 5454
                  • Feânwalden

ik zou zeggen een slotje er op deze discussie is eindeloos
                  Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer