Wie is er de EZEL

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5454
    • Feânwalden

wat een fantastisch water dat Lauwersoog, ontzettend goed

en zeker ook een lekker vissie eten op de haven, of er wat verse zeevis kopen ik kom er met grote regelmaat ff stukkie wandelen en na de tijd ff eten
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• cquad
      Iets met water

• 18-03-2008
      • 361
      • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
      Die ervaring heb ik niet, heb er in oktober nog een weekend gevist.
      Als ik er aan terug denk, krijg ik het weer in mijn arm.
      Heb niet anders gevangen dan die hele grote brasems.
      Niet aan de vaste stok, maar aan de feeder.

Gr,
      Harpie
      Mag ik vragen waar dat ongeveer was Harpie?
      Ik heb namelijk niet een plaats ontdenkt waar je lekker kan zitten met je hele uitrusting, direct aan het lauwersmeer ..
      Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Jakob
        <*{{{{><(

• 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

Die plekken waren er zat quad, ik ben daar opgegroeid ( op 6 km afstand) en heb vroeger vrij veel in het meer gevist

Reageer

• Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

Ik heb dezelfde evaring als viskerluu, heb mijn logboek er op na gekeken. Afgelopen 2 jaar 27 x gevist nooit meer dan 12 kilo (4 brasems)gevangen op 1 uitschieter na. Daar moest ik ook nog 80 meter voor gooien. Het is gewoon een water waar je het moet treffen, zitten ze er niet vang je niks. En als ze er wel zitten vang je je scheel, het is dat het zo dicht bij is voor mij. Je hebt er zoals gezegd hele mooie stukken om te lopen/fietsen....

Reageer

• cquad
            Iets met water

• 18-03-2008
            • 361
            • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
            Die plekken waren er zat quad, ik ben daar opgegroeid ( op 6 km afstand) en heb vroeger vrij veel in het meer gevist
            Hmm moet van het weekend maar even weer de hond eens gaan uitlaten aan het lauwersmeer
            Wat ik mij kan voorstellen is dat je bij het strand mooi kan zitten, alleen lijkt mij dit zomers niet echt prettig tussen al de badgasten daar...
            Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Viskerluu
              Banned

• 07-08-2008
              • 278
              • Groningen

Het strand was vroeger een superplek om te vissen. Tussen de zwemmers in ving je de dikste brasems. Het strand is vorig jaar echter compleet op de schop gegaan en wacht dacht je: weg vis. Daarnaast is het zo onlogisch en gevaarlijk aangelegd dat het voor vissers onmogelijk is gemaakt om er nog een hengeltje uit te werpen. Dat alle bomen weggekapt zijn is al helemaal een drama, want op het Lauwersmeer heb je met windkracht 3/4 al een storm met flinke golven. Dood- en doodzonde dat ze dat hebben veranderd.

En op de allermooiste en beste visplekken kun je niet meer komen, omdat het inmiddels beschermd natuurgebied is geworden. Ik ben er opgegroeid en heb er fantastische vismomenten mee mogen maken. Verhalen over 60 brasems en meer dan 200 kilo zijn zeker geen fabeltjes. Maar dat zijn helaas verhalen uit een vervlogen tijd.

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Ik heb dezelfde ervaringen daar. Soms krabben voor een visje. in het voorjaar weet ik wel waar ik moet zitten daar.
                Jammer van dat strand, inderdaad was vroeger 1 van de topstekken, maar er zijn er nog wel een paar, tenminste voor 2 jaar terug wel.

Reageer

• Ramon Ansing
                  tsjah?
                  • 27-06-2006
                  • 760
                  • Tolbert

Ik heb dezelfde ervaringen daar. Soms krabben voor een visje. in het voorjaar weet ik wel waar ik moet zitten daar.
                  Jammer van dat strand, inderdaad was vroeger 1 van de topstekken, maar er zijn er nog wel een paar, tenminste voor 2 jaar terug wel.

Als het de stek die ik denk die je bedoelt, Er staat in het voorjaar een net van de ene naar de andere kant, geen vis komt er meer langs. Je ziet de voorns vast ziten met de kop in het, dood...

Reageer

• Jakob
                    <*{{{{><(

• 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

Staat dat net voor de sluis??? Naar de LAuwers??/

Reageer

• Viskerluu
                      Banned

• 07-08-2008
                      • 278
                      • Groningen

Nee. Bij Zoutkamp kun je nog rustig vissen en schaarvis vangen in het voorjaar. Dan weet ik wel plekken die honderd keer beter zijn. Maar helaas: ook natuurgebied. Dus verboden. Misschien maar goed ook, want dat vissen op schaarvis kan iedere gek.

Reageer

• Ramon Ansing
                        tsjah?
                        • 27-06-2006
                        • 760
                        • Tolbert

Staat dat net voor de sluis??? Naar de LAuwers??/
                        Nee daar niet, dacht dat je een wat minder bekende plek bedoelde.

Reageer

Working...