europese verkiezingen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
    Mocht het straks zo ver komen dat hij mag meeregeren, wat ik hoop dat het niet zal gebeuren niemand zal in zo,n land willen wonen, zal iedereen er achter komen dat het bij roepen en populistisch gedrag zal blijven.

Wat dat betreft is het een voorbeeld van het Maoïsme; zeg wat het volk, of liever gezegd de goegemeente wil horen en je wint dat volk.

stel dat "mijn held"geert wilders nou zou zegevieren met 40 zetels plus 30 van de vvd,en je hebt dan nog niet de meerderheid dan gebeurt er dus nog niets.

de sp hebben ze ook onder tafel gemoffeld met ik dacht 26 zetels.

maar als er zoveel mensen ergens op stemmen mag je ze niet negeren,dat is pas een schande.

men zegt dan jaaaaa die mensen stemmen op die of die omdat ze het niet eens zijn met het huidige beleid,maar straks ja let op dan gaan alles beter let maar op mensen en hobbit balkenende sliep nog lang en gelukkig.

ik zou het wel eens willen zien,als de pleuris uitbreekt valt zo'n kabinet toch vanzelf

tja douwe je hebt het of populisme van wilders maar bij die andere artiesten uit de poppenkast zie ik alleen de lippen bewegen ,en ik kan nou niet ontdekken dat het hout snijd wat eruit komt .

dat je ineens denkt verdikkeme die balkende hoor eens even wat een boute taal ,dat je word geraakt door een uitspraak van zo'n man en denkt ja maar nou moet je opletten nu gaat er echt iets gebeuren.

wat denk je dan van het interview met die hansworst over de breuk tussen jan smit en yolanthe je schaamt je toch dood,ik wel dan i.i.g.

Reageer

• Viskerluu
      Banned

• 07-08-2008
      • 278
      • Groningen

Ik vind kritiek op politici, mits goed onderbouwd, prima. Politici afschieten omdat ze zich schuldig maken aan populisme… ach, het is schijnbaar nodig om zetels te winnen. Als een politicus enkel bezig is met het bedrijven van politiek komt hij/zij nooit in het nieuws en zullen we ook nooit op die persoon gaan stemmen. Daar is wel een oplossing voor, maar ik denk niet dat er veel voorstanders zijn voor het afschaffen van de democratie in Nederland.

Voor veel mensen is sportvissen slechts een hobby en ook de politiek heeft wel belangrijkere zaken aan haar hoofd (alhoewel?). Politiek is gewoon de macht van het getal en politieke partijen kunnen het zich nou eenmaal niet veroorloven om een duidelijk standpunt in te nemen. Het liefst zijn ze zo vaag mogelijk en komen ze alleen naar buiten met populistische speerpunten, met name bij aanstaande verkiezingen. Om vervolgens weer vier jaar niks van zich te horen.

Bij verkiezingen is het zaak om een partij te kiezen die het meest voor jouw belangen opkomt. En voor mij is dat helaas erg moeilijk. Het verhogen van de leeftijdsgrens wanneer je recht hebt op AOW, constant met plannen komen om auto’s per gereden kilometer te belasten, constant met achterlijke geldverspillende plannen komen m.b.t. het milieu (het gat in de ozonlaag is overigens de aller grootste HOAX in de geschiedenis van de mensheid), etc. Ik heb liever dat ze zich bezighouden met pensioenfondsen die ons geld over de balk hebben gesmeten. Ik heb liever dat ze bestuurders die fraude plegen strafrechtelijk gaan vervolgen. Ik heb liever dat ze de maximumstraffen in de strafwet gaan vervangen in minimumstraffen. Ik heb liever dat ze de maximumsnelheid op de snelwegen (met name de A6!) gaan verhogen. Maar nee, ze maken zich liever druk over een rookwet dat nergens in Europa nageleegd wordt. Ze maken zich liever druk om mensen die bekeuringen hebben uitstaan dan om mensen die schuldig zijn aan zedenmisdrijven. Ze maken zich liever druk om een sportvisser die een paling teveel meeneemt dan om een beroepsvisser, die juist verantwoordelijk is voor de ondergang van die vissoort.

Helaas. We zijn slechts 1 van de 16 miljoen. We zijn nummertjes. Als je morgen sterft draait de wereld gewoon door en maken we ons nog altijd druk om problemen die nooit opgelost zullen worden. Gewoon omdat er geen enkele partij met ballen is. Want uitkomen voor een standpunt, dat kan misschien wel zetels kosten. Nu is er een partij die wel met standpunten durft te komen. Zelfs met standpunten waar de meerderheid van de bevolking het niet mee eens is. Maar wat blijkt? Die partij gaat wel de grootste van Nederland worden. Waarom? Omdat het een verademing is in de Nederlandse politiek. Een partij met standpunten! Maar uiteindelijk gaat het bij verkiezingen er niet om of je verneukt gaat worden, maar door wie je verneukt gaat worden.

Reageer

• fpulles
        omgeturnd

• 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

Spui, je zit er vreselijk naast; mensen achter de vuilniswagens zijn onmisbaar en maken zich zeer nuttig voor onze maatschappij............... Dus wens dat ratoelje uit Den Haag maar een andere bestemming toe. Kapers in Somalie achterna zitten in een roeisloep of zo......doen ze iets nuttigs.

En wat kuifje beteft: die draagt echt nix wezenlijks bij aan onze maatschappij, alhoewel ik hem wel respecteer, want hij zegt tenminste wat ie denkt.
        oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

ok dan als ik dan nog 1 keer mag kiezen zet ik ze wel in die roei sloep volgas roeiend omdat er een torpedo aan komt

sorry hoor voor alle vuilnismannen onder ons

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Martijn ik heb de lippen niet om mij te schamen.
            Wij verschillen toch echt inhoudelijk van mening is ook niets mis mee, dat land wat zich dan nog wel Nederland zal noemen is niet het land waarin ik zou willen wonen.
            Ik zal wel moeten daar niet van maar ik zou mij echt gaan schamen wel of geen lippen.
            Zeggen wat je denkt als dat een kwaliteit wordt om een land te besturen zitten wij snel in een stadsrimboe waarin de sterkste en de grootste schreeuwers de dienst uitmaken.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Douwe, volgens mij zijn wij al lang zover in deze bananenrepubliek. Breek mij de bek niet los, alhoewel mijn afgelegde eed zal dat wel voorkomen

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                Martijn ik heb de lippen niet om mij te schamen.
                Wij verschillen toch echt inhoudelijk van mening is ook niets mis mee, dat land wat zich dan nog wel Nederland zal noemen is niet het land waarin ik zou willen wonen.
                Ik zal wel moeten daar niet van maar ik zou mij echt gaan schamen wel of geen lippen.
                Zeggen wat je denkt als dat een kwaliteit wordt om een land te besturen zitten wij snel in een stadsrimboe waarin de sterkste en de grootste schreeuwers de dienst uitmaken.

ja dat mag dan wel zo wezen Douwe maar als de meerderheid stemt voor jan piet of klaas en die maakt de dienst hier 4 jaar uit dan is dat zo.

en dan wil jij niet in het land van piet wonen misschien,maar de andere helft wil niet in het land van klaas wonen,die jij de juiste man voor dit land vind mogelijk.

een feit is dat de pvv in de peiling op 32 zetels staat maal ik dacht ongeveer 50.000 stemmers is ongeveer 1,6miljoen mensen die wel in dit land met hem willen wonen.

en dan moet je niet kijken natuurlijk naar 16 miljoen inwoners want die komen niet stemmen gemiddeld is het iets van 7,5 miljoen.

is toch ongeveer 1/5 ofwel 20% en dat is veel

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Ja dat klopt een land krijgt wat hij heeft gekozen.
                  De aantallen die wel in zo,n land willen wonen denken niet verder na dan het onderbuik gevoel waar op gespeeld wordt.
                  Het Maoïsme was er al op gestoeld er is niets nieuws onder de zon.

Jakob volgens mij is het inherent aan de politiek alleen kan het altijd erger.

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

ja het laat me niet met rust dit,onderbuik gevoelens als stemgedrag.

waarop zijn de stemmingen dan gebaseerd van het cda pvda,volgens mij hoofdzakelijk van ik stem dat maar want mijn vader en mijn opa deden het ook al.

christelijken nemen volgens mij ook steeds verder af gezien het aantal lege kerken,misschien stemt men voor het minst kwaad in hun ogen en misschien is dat ook wel zo.

maar als je nooit iets probeert en vasthoud aan het oude volgt er nooit een verandering ,mogelijk zelfs verbe******.

kijk en dat is er 1 die in het vissen mooi opgaat dus het zou wel eens kunnen werken.

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Inderdaad zal je afkomst en de wijk-stad waarin je woont effect hebben op je stemgedrag.

Reageer

• lolo
                        Geniet maar niet met mate
                        • 01-05-2003
                        • 3873
                        • Weesp

Met een simpele kijk op de maatschapij denk ik dat het nu niks uit maakt waar je vandaan komt of geboren bent.
                        Iedereen denkt er bijna over hoe Wilders (soms) denkt.
                        Je kunt het ook zo zien een protest tegen het beleid van nu.
                        En dat is niet de eerste keer blijkt wel uit het verleden.
                        Groetjes
                        Johnny

Match
                        Feeder
                        Stok

Reageer

• Jakob
                          <*{{{{><(

• 06-03-2007
                          • 1870
                          • Staphorst

John, dat is waar maar wat heeft het tot nu toe opgeleverd. Helemaal niks en als de PVV aan de macht komt dan wordt het een soort 2e LPF, Wilders lek geprikt of gestorven door loodvergiftiging en de traditionel kliek pakt gewoon de draad weer op waar ze waren gebleven. De meest opgaande slogan voor de politiek is: Wat wij u voor de verkiezingen beloofden, blijven we ook na de verkiezingen beloven.
                          HEt heeft allemaal zo weinig zin, ze geven ons de illusie dat we wat te vertellen hebben en gaan ondertussen gewoon op de oude voet verder.
                          Neem maar van mij aan dat de grootste rioolput daar in Den Haag zit op onze kosten, in ieder geval het stinkt daar vreselijk.

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

Ja met een simpele kijk op de maatschappij; daar heb je het bij het rechte eind.
                            Alleen is het niet zo simpel, ja als je niet verder wilt kijken dan je neus lang is.

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Nu de oplossing nog!

Reageer

• lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

De op lossing komt toch wel , of het lang of kort duurt durf ik nog niet te zeggen ,maar wel dat er nog eens de grote P uitbreek in dit land .
                                En ik zeg het met een klemtoon heel voorzichtig .
                                Wat ik hoor en zie uit alle lagen van de bevolking En ja ook marokanen turk of indoe .
                                Die bom die barst toch wel .
                                Groetjes
                                Johnny

Match
                                Feeder
                                Stok

Reageer

Working...