europese verkiezingen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

ja daarvan uitgaande dat de oppositie vermoedelijk dood word geschoten als ze dichtbij komen,geraken we dus nooit van die nat gezeken zendelingen af

Reageer

• Jakob
      <*{{{{><(

• 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

Dat is haast nog erger dan dat ze je flapdrol noemen, volgens mij zit de hele 2e kamer daar vol van.

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

ik ken er nog veel meer hoor

Reageer

• Viskerluu
          Banned

• 07-08-2008
          • 278
          • Groningen

Zeggen dat Wilders geen oplossing is voor de problemen in dit land is toch wel een dooddoener. Punt 1 welke partijen hebben deze problemen veroorzaakt en punt 2 waarom hebben zij deze problemen nooit opgelost?

Reageer

• ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

ik denk dat je een politieke discussie zowieso al nooit moet voeren via mail. das hetzelfde als dat je deze voert op een feest nadat er al een aantal glazen zijn gedronken... dan kan niemand meer helder denken en krijg je de meest vreemde motivaties. Het verschil met schrift op het forum is dat (de meesten) wel helder kunnen denken, de overtuiging minder kunnen overbrengen. daarnaast speelt interpretatie van de lezer een hele grote rol.
            Inhoudelijk ga ik niet in op deze discussie maar hoop ik dat het wel netjes blijft. Bij politiek geladen discussies kan het namelijk nogal eens fout gaan.

wel wil ik nog kwijt dat er, wie het bewind ook voert, altijd zaken zijn waar we op kunnen blijven zeuren. er zijn ook heel erg veel dingen die beter kunnen en beter moeten, maar als ik om me heen kijk naar andere landen waar het pas echt een ******zooi is door corruptie, machtsmisbruik of gewoon onvoldoende niveau om een land te besturen, dan hebben wij het hier nog niet zo slecht.
            Ik vloek ook op de regering hoor en heb ook mijn mening over wat de puinhoop is en wat niet klopt, maar dat zal nooit veranderen. simpel, omdat zaken waar ik als burger baat bij heb, voor anderen gewoon not done is en andersom.
            dus ik zou zeggen, laten we ons niet verleiden tot het uitspreken en verdedigen van onze eigen politieke voorkeur om een ander hier ook van te overtuigen want dat wordt toch een lastig verhaal.
            kijk gewoon om je heen en zie hoe het ook kan en kom dan tot de ontdekking dat we nog niet in zo'n slechte democratie leven.
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Ironny dat is in dit geval niet aan de orde, de mensen die hier onderling aan de bel trekken kennen elkaar al dan niet persoonlijk maar hebben wel respect voor elkaar.
              Het ontspoort pas wanneer personen daar misbruik van gaan maken en de persoon af gaan maken i.p.v. de partij waar ze wel of niet voor zijn.
              Politiek is inderdaad niet geschikt voor op een forum te bespreken maar dat is zoveel niet de meeste dingen komen beter uit de verf in een persoonlijk gesprek.

Probleem is vaak dat je het politiek niet eens hoeft te zijn maar dat je het niet op een persoon moet spelen.
              In dit geval van mijn "vriend" W is dat ietsje anders omdat hij het zelf ook speelt op de persoon.
              Als dit de premier wordt is de boot aan, hij maakt zich totaal belachelijk naar de kiezers toe omdat het niet zo gaat zo hij zou willen of hij maakt zich belachelijk naar het buitenland toe.

Dit kan nooit gaan werken of je moet terug willen naar de staat die alles oplegt.
              Aan u de keuze heren.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Douwe dit kan en zeker niet werken ,maar hoe je het ook bekijkt zetels krijgt hij wel,en dat is niet zomaar .
                Wordt het dan niet eens tijd dat er toch een gehoor aan gegeven wordt.
                De hele politiek is een bruine arm wie het verst er in gaat ,komt er het schoonste uit.
                En is er een partij die wint ,ach kunnen ze niet door een deur heen en valt het weer .
                Als iemand in de kamer een flapdrol zegt ,moeten ze eerst een vergadering houden .
                Ik vind het wel mooi in china ,daar gaan ze door het vuur heen .
                Zie je teminste spektakel voor je belastingcenten
                Zouden ze hier ook eens moeten doen Harry potter tegen Geer
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Johnny de geschiedenis leert dat juist dit soort personen aan de macht komen als het sociaal/economisch slecht(er) gaat.
                  De geschiedenis leert ook wat er dan kan gaan gebeuren.
                  Ik hoop niet dat de geschiedenis ons gaat leren dat een dagje met de bus of trein met het gezin gevaarlijk wordt omdat je niet weet of er "iets" ligt te tikken.
                  Probeer maar eens rond te komen tegenwoordig, je gaat niet achteruit maar Jan met de pet kan steeds minder rond komen.

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

ja het feit alleen al dat je geen flapdrol mag zeggen.

het is inderdaad schandalige schokkende straattaal die daar niet thuis hoort.

kun je nagaan hoe die gasten vervoert worden huis-denhaag-huis-denhaag.

en verders komen ze alleen op plaatsen die vooraf gescreend zijn door de bvd.

sukkeltjes maar ze zitten hoe dan ook voor jou en mij te praten

Reageer

• lolo
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

Douwe mensen zijn net schapen en willen nu eenmaal graag een voorbeeld .
                      Dat zie je dus in het geschiedenis boekje .
                      Mensen klampen zich gelijk vast aan het idool wat men wijs gemaakt wordt.
                      Ik noem dat brain spoelen .
                      Nu zeg ik iets waar je heel diep over kan na denken.
                      Als voorbeeld mensen willen alleen maar hebben en niets inleveren .
                      Wat ik wel eens op tv zie lachwekend gewoon.
                      Ze hebben een goed gezamenlijk inkomen, maar mevrouw moet wel naar het werk met de auto 2 km totaal .
                      Voor de rest staat i voor de deur mooi wezen .
                      En dit is maar een heel klein voorbeeld .
                      Wat ik ook zie is dat mensen vaak ook dom gehouden worden en onverantwoordelijk .
                      Nadenken zit er tegenwoordig niet meer bij, we rossen er gewoon gelijk op los klaar.
                      Beetje respect en normaal praten zit er niet in, en dat maakt het gevaarlijk .
                      Dat is ook de rede waarom jij niet gewoon een dagje weg kan met de bus of zo.
                      Reactie daar op .... vul maar in .
                      Media de bij .
                      Het is allemaal een actie op reactie .
                      Een hoop hebben we allemaal grotendeels aan ons zelf te danken,ff verzekering tillen .
                      Kijken op het net waar het goedkoopste is Dag buurtwinkel .
                      Ja, je moet wel om rond te komen .
                      Ik ben nu eenmaal geen ster in het typen (interesseert me ook niet)
                      Maar zo discussie heb ik dagelijks met mensen ,en als je dat een op een heel logiese manier bekijkt .
                      Zijn het eigenlijk allemaal luxe problemen .

Uitzondering daar gelaten natuurlijk er zijn er genoeg die het echt hard nodig hebben .
                      Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door Viskerluu
                        Zeggen dat Wilders geen oplossing is voor de problemen in dit land is toch wel een dooddoener. Punt 1 welke partijen hebben deze problemen veroorzaakt en punt 2 waarom hebben zij deze problemen nooit opgelost?
                        Ik wou dat Wilders de oplossing had, hij maakte in het verleden toch deel uit van een partij die mede de problemen heeft veroorzaakt.
                        Ik denk dat het tijd is voor iets kompleet nieuws, van de zittende garde kunnen we niet verwachten dat ze de problemen oplossen, dus misschien is een nieuwe frisse wind een optie. Maar of Wilders die frisse wind kan veroorzaken daar zet ik toch heel veel vraagtekens bij.
                        Iedereen heeft zijn eigen isseus, zijn eigen motivatie en daar heeft Douwe helemaal gelijk in, iedereen heeft daar ook het recht toe en iedereen verdient ook respect voor zijn keuze en beweegredenen.
                        Ik vind het alleen jammer dat een heleboel mensen zich laten leiden door een paar kreten. In concretio heb ik nog geen plan van Wilders gehoord. Politiek is meer als een afkeer uitspreken over de Islam.
                        Ik zou de economische plannen van de heer W wel eens willen horen.

Voor degene die gaat stemmen: Laat u leiden door uw eigen gevoel. Stemmen is een recht, maak er gebruik van, wat u ook stemt.

Met politiek is het net als voetbal, 16 miljoen coaches en ook 16 miljoen minister presidenten.

Reageer

• Viskerluu
                          Banned

• 07-08-2008
                          • 278
                          • Groningen

Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen wanneer er weer eens verkiezingen zijn voor de tweede kamer. Maar voor de aanstaande verkiezingen betreffende de Europese Raad weet ik dat wel. En dat is, hoewel sommigen vinden dat hij enkel oneliners heeft en verder geen standpunten heeft, toch Wilders. Waarom? Ik ben tegen een superstaat Europa, ik ben tegen grootschalige bemoeienis van de EU bij landelijke gelegenheden, ik ben tegen verdere harmonisatie van Europese wetgeving en ik ben tegen de toetreding van een (voor grotendeels) Aziatisch land bij de Europese Unie dat steeds minder scheiding van kerk en staat schijnt te hebben en ik ben tegen een Europese grondwet. En toevallig deelt de PVV mijn standpunten. De EU hoort in mijn opinie enkel te dienen voor de Europese economie.

Argumenten over Maoisme, vergelijkingen met de WOII en andere onderbuikgevoelens... dat is pas eng. Toch gek dat partijen waar kamerleden geen mening mogen hebben, een deel van hun loon moeten afstaan en waar vrouwen niet op de verkiezingslijst mogen staan (de SP, de SGP en de CU) lang niet zoveel kritiek te verduren krijgen. Hoge bomen vangen schijnbaar veel wind.

Laat je inderdaad leiden door je eigen mening en standpunten en niet door die van anderen die bepaalde doemscenario's verwachten. De grootste moordenaars van de democratie komen nog altijd uit de hoek van de gevestigde politiek.

Reageer

• pinda1
                            knoeiert

• 01-12-2007
                            • 48
                            • bergschenhoek

Nu weet ik nog nie waar ik op moet stemmen...
                            Je kan zeggen lekker belangrijk die aalscholvers maar ik vindt het zeker belangrijk! En er zijn zeker belangrijkere zaken dan die k*t vogels maar daar kan je met je ene stem toch niet genoeg invloed op uitoefenen.
                            En PVV ga ik zeker niet stemmen, ze kunnen wat ze roepen nooit waar maken... PVV heeft pas ook tegen de nertsenfarms gestemt en hoppa weer een beroepsgroep naar de filistijnen!
                            En de zittende politiek? Ik heb aardig wat van de wereld gezien om te weten dat we het in nederland nog helemaal niet zo verkeert hebben, uitzonderingen zal je altijd blijven houden.
                            Was er maar een partij die de jacht op die zwarte jongens vrij gaf om ze in ieder geval een beetje in te teugelen en ze hadden mij stem!

groeten Robert, vang ze!

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Robert wil je een stemadvies dan?

Johnny kennelijk hebben de mensen dan toch gelijk en ben ik geen echt mens want ik herken mij helemaal niet in jou beschrijving van de mens.

Ik hoop dat je beter kunt luisteren dan dat je leest want wederom interpreteer je mijn reactie verkeert.

Reageer

• lolo
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

Douwe ik bedoel hier ook jou personelijk niet mee , maar merendeel van het gros wat er op deze aardbol rond loopt .
                                Groetjes
                                Johnny

Match
                                Feeder
                                Stok

Reageer

Working...