Foto's maken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Johnny dat kun je nooit winnen je kunt de vis ook voor je lichaam houden, het is onzin om te stellen de vis TEGEN je lichaam of naar voren steken.
    Hoe jij over mij denkt? maakt mij totaal niet uit ik ben en blijf toch diegene die ik ben.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

Douwe dat is ook wederzijds .
      En we hebben het niet over jou maar over foto's en tips
      Groetjes
      Johnny

Match
      Feeder
      Stok

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Mooi zijn wij het toch ergens over eens, mooi toch werkt dit forum precies hoe het moet.

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Dat is geen manipuleren, maar trucage of noem het optisch bedrog, iets wat van alle tijde is, want schilders gebruiken ook al honderden jaren bepaalde trucjes in hun schilderijen voor diepgang enzo. Manipuleren is wanneer je de vis opblaast met fotoshop ofzo.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• lolo
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Vergeet niet de eerste indruk is get belangrijkste
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

PF het is wel degelijk manipuleren, het is handmatig een ander beeld scheppen van de werkelijkheid.
              Dat jij het geen bezwaar vindt dat een kijker optisch wordt bedrogen zegt weer veel over jou interpretatie.
              Een vis opblazen met photoshop kan heel goed zonder ook de vingers op te blazen daarom is het in de camera steken van de vis ook een zielige poging die altijd op zal vallen.
              Beiden is echter wel manipuleren.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Met dat optisch bedrog doe je dus geen digitale bewerking en valt het altijd analoog te controleren als je het nader bekijkt. Nogmaals iedere karper- en snoekvisser doet dat en 29 van de 30 x wordt er niet gelogen over vermelde afmetingen en gewicht, want dan hou je alleen voor dezelfde gek met het risico dat anderen het doorkijgen. Het gaat er om dat de vis in volle glorie getoond wordt en dat doe je het beste door 'm naar voren te houden, zodat de visser meer bij de achtergrond valt.

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Totale onzin wat je verteld, het is niet de vis in volle glorie tonen het is in volle glorie voor de visser die de vis groter laat lijken.

Het blijft manipuleren.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Dat vind je het toch lekker manipuleren. Kijk voor de grap maar op totalfishing bij actuele vangstberichten. Het begint met 2 platvissen, dan een koolvis, vervolgens vooral die zeebaars en daarna zie je bijna alle karpers, snoeken, snoekbaarzen en baarzen naar voren gehouden worden tot zelfs een close-up in de bek van een snoekbaars. Dat is toch veel leuker en mooier dan een vis strak tegen je aan man.

Reageer

• lolo
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

Douwe wat is beter voor de vis ..een foto tegen het ligaam aan met alle troep wat je af smeer tegen je vispak .
                      Of mooi manipulatie houding de vis voor je uit zodat het ieder geval niet tegen de vispak komt .
                      En de vis veel gespaard blijft van ziekte kiemen.
                      En daarbij een mooie foto van de vis.
                      Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

Johnny wat mij vaker op valt is dat er domme vergelijkingen worden gemaakt.
                        Jij neemt twee uitersten terwijl de oplossing in het midden ligt.
                        Je probeert je stelling te versterken maar je maakt hem juist zwakker.
                        Dit gaat je nooit lukken bij iemand die gewend is discussie en overleg te voeren waar je op woorden moet letten.

PF het is wel goed met je jij geeft foto,s aan waarbij je de vis helemaal niet naar voren hoeft te halen je gebruikt gewoon je toestel.

Op TF staan inderdaad een paar foto,s die heel mooi het verhaal vertellen wat ik hier voer, erg dikke vingers en dat staat slordig joh.

Reageer

• lolo
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

Douwe je hebt helemaal gelijk je hebt gewonnen .
                          Je geef geen antwoord op mijn vraag dat vind ik zwak .
                          Ik stel 1 simpele vraag die je met jou inzicht toch makelijk moet te beantwoorden zijn .
                          Helaas denk ik niet .
                          Wat ik er mee bedoel te zeggen als ik en foto maakt zodat de vis ver van me af hou (is beter voor de vis ) en je maakt een mooier plaatje .
                          Als ik de vis tegen me hou dan heb je kans dat de vis beschadig ivm met de kleding die een persoon aan hebt.
                          In mijn oogpunt maak je mooier foto's en voor de vis is het beter.
                          Als jij dat dom vind prima jou mening ik vind het dom dat je geen antwoord wil of kan geven op een vraag .
                          en het niks met uiterste te maken maar gewoon met inzicht .
                          Een karper van 12 pond hou jij niet lang vast met hoor met je armen gestrekt .
                          En dan kan er wel een foto met dikke vingers staan ,maar dat verkoopt .
                          Tenslotte zie jij het ook en je bevestig dit hier ook nog .Mooi verhaal joh .
                          Groetjes
                          Johnny

Match
                          Feeder
                          Stok

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

Liever een dik ogende vis met worstenvingers er om heen (valt best mee) dan een vis die niet goed tot zijn recht komt door te weinig diepte strak tegen je torso. Foto's van een vis op een onthaakmat ziet er al helemaal niet uit, want dan kun je net zo goed geen grootte inschatten. Feit is dat de meeste 'm naar voren houden, want dat geeft gewoon de mooiste foto's door de dieptewerking (close-up van de vis en minder belangrijke zaken, zoals jezelf trekken minder de aandacht).

Reageer

• Pieter Stam
                              -
                              • 11-10-2002
                              • 2882
                              • NL

We zijn weer lekker bezig met een discussie over randzaken. Maargoed ik zal er ook nog even aan mee doen. Lekker boeiend hoe iemand zijn foto maakt. Ik ben ook niet zo'n voorstander van groothoekfoto's waarbij de vis in de lens wordt gepropt. Maar ook niet van foto's waar een loep nodig is om de vis te herkennen.

Douwe jij hebt het over manipuleren, handmatig een ander beeld scheppen van de werkelijkheid. Dat vind ik een zeer zwak argument. Want bijna de hele fotografie-wereld is manipulering van de werkelijkheid. Manipulatie wil ik het niet eens noemen. Een fotograaf geeft ZIJN beeld of intepretatie van de werkelijkheid weer. Macro-fotografie is precies op hetzelfde principe gebaseerd. Onderwerp groot op de voorgrond, achtergrond verder weg en vervagend. Laat staan foto's van zonsondergangen die meestal zwaar onderbelicht zijn om de werkelijkheid een sfeervoller (=verdraaid) beeld te geven. En dan heb je nog ziets als High-Key en Low-Key. De onderstaande link zijn de winnaars (en overige) foto's van de wildlife photographer of the year prijs. Ik zie er heel wat niet natuurgetrouwe beelden langskomen, maar allemaal creatieve inepretaties van de fotograaf. Fantastische foto's trouwens!

http://www.guardian.co.uk/environmen...ture=331055684

Laat ieder dus voor zichzelf uitzoeken hoe hij een foto van een vis neemt. Want wie bepaalt er dat een visfoto eruit hoort te zien als een portretfoto voor op je paspoort....? Volgens mij niemand. Kwalijker is het als je achteraf de gewichten en lengtes erbij liegt. Het is aan de visser om te bepalen welke foto hij neemt. In de eerste plaats neem ik foto's namelijk voor mezelf. Dat zou best eens voor meer vissers kunnen gelden.

Zelf hou ik overigens de vis net voor mijn knieën terwijl ik gehurkt of op één knie zit. Met camera op 38 mm. Mooi gemiddelde naar mijn smaak.

Groet, Pieter

Reageer

• Douwe
                                NHSF lid van verdienste
                                • 01-07-2006
                                • 3136
                                • Leeuwarden

Het is geen zwak argument, het is maar wat je er van wilt lezen ik ontken helemaal niet dat een fotograaf zijn werkelijkheid neer wil zetten ik doe het ook als ik foto,s maak.
                                Wil niet zeggen dat het geen manipulatie is.
                                Het wordt pas verlakken als je de vis groter wilt doen lijken dan hij werkelijk is.
                                En niemand hier anders dan jij weet hoe het echt werkt in het wereldje van de karpervissers.
                                Niet alleen de foto wordt gemanipuleerd maar ook de lengte en het gewicht.
                                Dat is de trieste werkelijkheid.

Iedere serieuze fotograaf kent de gulden snede als je daar nu vanuit gaat is de foto ook mooi en goed anders snij je de foto maar in een kader hoe die het best uitkomt.

Johnny ik geef wel antwoord op jou vraag, ik zeg: "Johnny wat mij vaker op valt is dat er domme vergelijkingen worden gemaakt.
                                Jij neemt twee uitersten terwijl de oplossing in het midden ligt."

Is het voor de vis beter om hem tegen je aan te houden? nee natuurlijk niet je beschadigd de slijmhuid.
                                Is het dan beter om de vis voor je te houden? nee als de vis een onverwachte beweging maakt kun je de vis minder onder controle houden.
                                Dus het beste is de vis niet tegen je aan te houden en niet voor je uit steken.
                                Trouwens nog beter is om de vis in het water te onthaken maar goed dan heb je niets meer om te showen.

Misschien leest een dergelijk antwoord beter.

Reageer

Working...