Onbegrijpelijk!!!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karper-lars
    herstartend karper visser

• 29-06-2009
    • 45
    • Hendrik Ido Ambacht

Dit water is inderdaad niet in het beheer van een HSV. Dit is een gemeente water. Ik heb een collega visser gesproken welke navraag heeft gedaan bij de gemeente over waarom de lelies weg moesten. Het schijnt dat de gemeente ze heeft laten snoeien om het aangezicht mooi te houden. Dit terwijl heel de buurt de lelies juist mooi vond. (Tenminste, de buurtbewoners welke in heb gesproken) Ik heb foto's van het water waar het om gaat. Ik heb deze ongeveer 1 week voor het maaien gemaakt toen ik daar aan het vissen was. Deze komen zo snel mogelijk online.
    Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

Reageer

• karper-lars
      herstartend karper visser

• 29-06-2009
      • 45
      • Hendrik Ido Ambacht

Zoals beloofd, de foto's. Het kan aan mij liggen, maar dit is toch niet echt storend?
      Attached Files
      Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Kleine vraag: als het niet in beheer is van een HSV waarom mag je er dan wel vissen????
        Maar los van een visrechthebbende is de gemeente in overtreding als ze werk uit laat voeren wat het leven kost van dieren.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Die singel lag niet eens geheel vol met lelies, waardoor de doorstroming beperkt zou zijn geweest. Beter was geweest als de aannemer een mobiele kraan gebruikt had om vanaf de kant alles te maaien en af te scheppen maar een maaiboot zal wel goedkoper zijn geweest. Een kraan voelen en horen de vissen aankomen, maar een maaiboot geeft ze weinig kans om te ontsnappen. De gemeente had dus geen maaiboot mogen voorschrijven in het beheersplan, je kunt dus de stadsecoloog de schuld geven, zo'n aannemer wil gewoon zo snel en goedkoop mogelijk de klus klaren.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• visfreak
            Komt net kijken

• 07-04-2009
            • 54
            • Groningen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
            Wie haalt het in de kop om nu te gaan maaien, bovendien is maaien helemaal een slechte keuze.
            Mag ik vragen waarom maaien een slechte keuze is? hier in mijn wijk in Groningen maaien ze 2x per jaar de sloten, dit jaar minder ivm een broedend stelletje zwanen. Echter zie ik ieder jaar weer meer planten komen dan het jaar ervoor. Zelf zeg ik baggeren maar blijkbaar willen ze dit niet ivm de kosten daarvan oid.

Ontopic: ziekelijk gewoon, hier maaien ze ook maar zie ik na een maaisessie amper dode vissen (ooit een een paar vorens en een kroeskarpertje maar dat was het dan ook).

Tis jammer dat dit soort zaken maar eenmalig in de media komen, er zal dan ws ook geen actie ondernomen worden.
            http://www.visfreaks.nl
            Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

Reageer

• Randy Breukel
              Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
              • 244
              • Rozenburg (zh)

Ten eerste is dit natuurlijk te erg voor woorden,

bij onze club hebben ze in verband met een verslechterende waterkwaliteit gekozen
              voor uitbaggering. dat is het water zeker te goede gekomen en de aalscholver heeft
              geen kans meer, geen dode vis gezien,

in een water als dit, waar de topicstarter het over heeft, kan niet gemaaid worden,
              de vis kan niet weg in zo'n smal en ondiep slootje. Ik heb het met de selectie in
              zwijndrecht gezien, tientallen karpertjes in de lelies, als daar een boot overheen komt
              is het gebeurd, als ik de gemeente was, ging ik nu uitbaggeren denk ik, en dan nieuwe
              vis uitzetten?

wat zouden jullie doen? in ieder geval alles wat dood is verwijderen,

randy
              De groeten

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Wat ik zou doen?

Een journalist zoeken in deze komkommertijd en eens het vuurtje aansteken.
                Wedden dat de publieke opinie hard aankomt naar de komende raadsverkiezingen toe.
                Het wordt echt tijd dat de sportvisserij meer de politiek gaat bewerken zeker als er binnenkort weer eens iets valt te kiezen.

Reageer

• Randy Breukel
                  Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
                  • 244
                  • Rozenburg (zh)

Wat ik zou doen?

Wedden dat de publieke opinie hard aankomt naar de komende raadsverkiezingen toe.
                  Het wordt echt tijd dat de sportvisserij meer de politiek gaat bewerken zeker als er binnenkort weer eens iets valt te kiezen.
                  en met het water zelf?
                  De groeten

Reageer

• ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

Wat ik zou doen?

volgens mij kennen we wel een journaliste die dit graag zou willen doen...
                    probleem is dat ze waarschijnlijk deze beulen in een adem met ons (sportvissers) zal noemen....
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

Waar is bijv. zo'n Partij voor de Dieren nu je ze eens wel kunt gebruiken? Altijd klagen ze steen en been over onze hobby, maar met zo'n afslachting geven ze niet thuis. Tijd voor een paar vragen aan de wethouder door welke partij dan ook.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

Randy, met het water zelf? dat is op dit moment niet de eerste zorg zeker niet als het niet in beheer is van een HSV.
                        Wat je eerst moet voorkomen is dat het weer eens voor komt.

Waar is de partij die voor de sportvissers op komt en waar wij zo nodig voor moesten stemmen.
                        Water Natuurlijk zou zich hier in moeten mengen.
                        Maar ja als je alleen hier op een forum gaat klagen komt het nooit terecht waar het zou moeten.

Reageer

• lolo
                          Geniet maar niet met mate
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

Douwe jij weet toch zo veel nou doe je best eens dan
                          Groetjes
                          Johnny

Match
                          Feeder
                          Stok

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

Johnny zal ik het eens eerlijk zeggen?

Het boeit mij niet;

De vraag is wat men zou doen en ik geef daar antwoord op vooropgesteld ALS HET IN MIJN BUURT ZOU ZIJN!

Reageer

• Forummanager
                              Visserslatijn Nederland
                              • 30-12-2001
                              • 12135
                              • Albrandswaard

Wat ik zou doen?

Ontbeert je nog de (voorwaardelijke) opzet Douwe.
                              Publieke opinie bewerken is leuk. Wat verwacht je ervan?
                              Ongetwijfeld een stuk publieke verontwaardiging.
                              En wellicht een stukje nadenken voor een volgende keer. Lijkt me het max haalbare...
                              Visserslatijn Nederland
                              http://www.visserslatijn.nl
                              Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                              http://www.hengelsportforum.nl
                              Sinds 2001...

Reageer

• lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

Johnny zal ik het eens eerlijk zeggen?

Het boeit mij niet;

De vraag is wat men zou doen en ik geef daar antwoord op vooropgesteld ALS HET IN MIJN BUURT ZOU ZIJN!
                                Ik weet niet hoe het komt maar ik verwachte al zo antwoord
                                Groetjes
                                Johnny

Match
                                Feeder
                                Stok

Reageer

Working...