beginnersvraag...

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fishie
    roof/karper visser

• 04-05-2008
    • 52
    • visvijver

Nee douwe je begrijpt me verkeerd!
    ik zet er geen korf ana maar een bonke lood!
    en die stopper komt ONDER de afstandshouder waardoor die naatuurlijk makkelijk omhoog kan maar niet naar beneden!
    Dus dat die karper vast komt te zitten is neit zo!
    maar lijkt je dit een goed idee?
    kijk dit: http://www.abc-sportvissen.be/images...loodbodem1.jpg alleen zit het lood dan niet aan de lijn maar aan dat afstandshoudertje snappie dus het iets iets iets anders!
    dit vind ik amkkelijekr!
    dus kan dit en is dit ene beetje goed?

bedankt
    Aangepast door fishie; 12-05-2008, 16:58. Reden: Iets vergeten:$

Reageer

• Machinehead
      Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
      • 146
      • Houten

Ik zou als ik jou was niet met een hoek afstander gaan lopen Kloten,

Dit is een standaard karper onderlijn, maar werkt zeker weten goed.
      Wat je nodig hebt zijn; Gewone boilie onderlijnen, Safety clip systeem, Wartel lood ( ongeveer 60 grams ), en een stuk tube van ongeveer 30 cm. Zoek maar op google hoe je zulke onderlijnen in elkaar knoopt

Ga gewoon maar beginnen met boilies als aas, en gewoon mais om erbij te voeren.
      Koop een 2,5 kg boilies zak van een goed merk!! niet die goedkope krengen daar vang je namelijk niks mee. Als je goeie boilies hebt ga je 3 dagen voor voeren.
      ik deed 700 gram boilies en 600 gram gekookte duiven voer (dit kan ook gewoon blikmais zijn).
      Houd er wel rekening mee dat particles ook witvis lokken.

Btw parkvijvers zijn vaak hele goeie karper bestanden. Alleen vraag gewoon info aan vissers die er vaker zitten.
      Als stek kun je vaak een paar meter vanaf een stijger je voerplek maken.
      En dan ga je daar tegen over aan de kant zitten. Zodat je dus een stuk voor de stijger moet werpen. Want bij stijgers zijn vaak wel karpers te vinden.

Reageer

• fishie
        roof/karper visser

• 04-05-2008
        • 52
        • visvijver

hee super bedankt maar waarom zou ik niet met zo'n afstandshoudertje werken? volgens mij is dit wel handig

maar thanks

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Ik geef het op, iemand krijgt adviezen bij het leven en steeds is het weer "ja maar".
          Je luistert of je luistert niet, heb je na het PROBEREN van de dingen vragen is het logisch dat je meer gaat vragen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• fishie
            roof/karper visser

• 04-05-2008
            • 52
            • visvijver

Ik vraag alleen hoeso ik niet met zo'n afstandshoudertje zal werken!
            dus waarom niet? en als je niet wilt helpen dan hou je je mond tog

Reageer

• Machinehead
              Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
              • 146
              • Houten

Je kan het altijd proberen, Maar als 250.000 karper vissers in nederland jou systeem (met die hoekafstand houder) niet gebruiken zou daar hoogst waarschijnlijk een reden voor zijn...
              Neem nou maar van mij aan dat het alleen maar iritant is.

Ik stel voor dat je nu met al het advies wat je hebt gekregen er werk van gaat maken
              Zorg er wel voor dat je een onthaakmat etc hebt. Ga vanaf woensdag voeren en dan lekker het hele weekend vissen

Reageer

• fishie
                roof/karper visser

• 04-05-2008
                • 52
                • visvijver

ckrs ga ik doen bedankt allemaal!
                jij ook Douwe
                nog een vraagje jah ik ben een zeurder maar goed!is trouvit goed? kan ik daar mooi deeg van maken?

Reageer

• Machinehead
                  Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
                  • 146
                  • Houten

Oorspronkelijk geplaatst door fishie
                  ckrs ga ik doen bedankt allemaal!
                  jij ook Douwe
                  nog een vraagje jah ik ben een zeurder maar goed!is trouvit goed? kan ik daar mooi deeg van maken?
                  Wat ik net al zei, ga het gewoon eerst eens probeeren met boilies, en met mais of andere particles als bijvoer.
                  Koop een 2.5 kg zak van Martin Sb ( zijn 20 euro ) maar vangen doe je zeker als je goed voert. Kies gewoon een leuk geurtje waar niet veel mee gevist word. 16 mm is goed.

Amen

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

jazeker kun je trouvit mooi deeg maken, trouvit met aardappel, ei en wat bloem geeft een mooi deeg.

Enne nog iets een geurtje zegt totaal niets dat nemen ze toch niet waar zo jij het waarneemt.
                    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• fishie
                      roof/karper visser

• 04-05-2008
                      • 52
                      • visvijver

Kee thanks douwe ik zat aan dit te dneken trouvit is tog forellenvoer en dan zijn vaak pelletjs of korrels als je die dan weekt met water dat het zacht word en je doet er panneermeel door met een schep nesquick denk ik dta je ook en goed deegje heb ofniet? andere ideeen nog? is trouvit gewoon te koop in de hengelsportzaak?

Reageer

• Machinehead
                        Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
                        • 146
                        • Houten

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Enne nog iets een geurtje zegt totaal niets dat nemen ze toch niet waar zo jij het waarneemt.
                        Dat weet ik ook wel, maar ik bedoel er alleen maar een makkelijke optie te geven. Want je kunt het beste met het makkelijkste beginnen.

Want die tip over trouvit roept nu alleen maar weer meer vragen op
                        En dat probeerde ik een beetje te voorkomen.

Kijk fishie niet ***lig bedoelt, maar ik denk dat het handig is dat je gewoon eens gaat lezen in boeken tijd schriften Mede vissers vragen en internet gaat raad plegen. als je een vraag hebt typ je die gewoon op www.google.nl in en dan krijg je met enig zoek werk wel je antwoorden.
                        Op deze manier informatie verzamelen heeft het grootste gedeelte van de vissers gedaan.

Alles vragen is natuurlijk het makkelijkste, maar je word er nooit slimmer van.
                        Zoek! Probeer! En gij zult vinden!

Reageer

• fishie
                          roof/karper visser

• 04-05-2008
                          • 52
                          • visvijver

Als je niks vraagt word je al helemaalniet slim! maar mijn aller laatste vraag is:trouvit is tog forellenvoer en dan zijn vaak pelletjs of korrels als je die dan weekt met water dat het zacht word en je doet er panneermeel door met een schep nesquick denk ik dta je ook en goed deegje heb ofniet? andere ideeen nog? is trouvit gewoon te koop in de hengelsportzaak, ik hoop dat jullie die nog zullen beantwoorden!

Reageer

• fishie
                            roof/karper visser

• 04-05-2008
                            • 52
                            • visvijver

By the way zal ik dan pellets of poeder nemen? ik ga namelijk hier mee vissen! als instapper!

Reageer

• DERKZZ
                              de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                              • 89
                              • brummen

hey,
                              ik ben ook beginnend karper visser, en wat die andere boy's zeggen, dat is advies waar ze door de ervaring achter gekomen zijn.
                              iederren is op zoek naar aas waar je 25 runs in een uur mee kunt halen, maar dit bestaat niet

luister maar naar hun en gebruik een bol of mais, mais is zeker een stuk goedkoper en ik heb liever een brasem als bij vangst, dan dat ik helemaal niks vang.

ik heb ook 3 dagen gezeten en bij de 4e ving ik de vis, en dat is het verschil tussen beginnende vissers en de doorgewinterde "ouwe rotten" in het vak.
                              degene die er nu veel vangen in een dag zijn ook met 1 per 2 dagen begonnen

het beetje advies wat ik je geven kan is, luister naar de mensen die kennis hebben en wees heel geduldig , heel geduldig.ga er van uit dat je lekker een dagje aan de water kant door brengt als je dan als klap op de vuurpijl nog een kapitale vis weet te landen is dit allen maar nog mooier

Reageer

• kraak
                                mooi weer visser
                                • 09-08-2005
                                • 307
                                • Kampen

Koop een 2.5 kg zak van Martin Sb ( zijn 20 euro )
                                machinehead. ik kan me wel een betere bal bedenken als die martin sb..
                                vr.gr. Jeroen

Reageer

Working...