onweer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nick V
    Newbie

    • 19-08-2007
    • 18
    • Enter

    onweer

    ik doe al 2 jaar karper vissen bijna alleen maar s'nachts maar een paar dingen vallen me op..
    als er veel regen en onweer is ''dan heb ik de hengels wel uit het water'' , maar als het is opgehouden
    kan je bijna niet slapen want dan krijg je run na run, bij rustige (geen onweer)nachten heb ik dat nog nooit gehad .en ik heb dat in meerdere wateren gehad.

    hebben jullie dit ook?

    gr nick
  • RoyvH
    Met enige kennis...

    • 20-07-2007
    • 337
    • Deurne

    #2
    ja als ik nacht vis op witvis is dit gelijk zo tijdens en net na buien veel vis
    koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

    Reageer

    • Rick de visser
      Alrounder&Binder

      • 28-02-2007
      • 166
      • Nw-Roden

      #3
      volgens mij heeft dat met luchtdruk te maken en met het feit dat er veel voedsel het water inspoeld na een regenbui

      Reageer

      • feedervisser
        Met enige kennis...

        • 27-03-2008
        • 389
        • merelbeke

        #4
        hoi

        het heeft inderdaad alles te maken met luchtdruk,gisteren was het net hetzelfde ik begon te vissen en in de verte hoorde ik gedonder,het onweer schoof weg maar we zaten wel met de regen(+-2uur),tijdens dit gebeuren was't zeer flauw met de vangst maar na de regen was het meteen prijs de vis beet gelijk zot,in totaal ving ik 50 brasems en 1 kroeskarper,tijdens die 2uur regen had ik amper 3 vissen gevangen,er waren ook 3 karpervissers bezig,het was nog maar net gestopt met regenen en 2 van de drie vissers was karper aan't drillen.

        gr marnix

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Hoe bedoel je luchtdrukverschillen?? Heb je die gemeten?
          Ik heb ze wel nagezien vrijdag gem. 1014.
          Zaterdag kun je die per uur ook eens nazien moet je eens zien hoe weinig die schommelt t.o.v vrijdag



          Misschien kom je tot een andere conclusie.

          Er zijn meerdere factoren en op die factoren ook nog eens variabelen om het één op één te verklaren.
          bv. na regenbuien koelt het water af en er komt veel meer zuurstof in het water dat is een groot verschil in zomerse wateren.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Ik heb zaterdag tussen net na de (onweers)buien helemaal nix gevangen op 2 brasems na. Ik ben niet overtuigd van het effect op de resultaten. Vorig jaar viste ik al eens een van mn beste sessies tussen de onweer door. Maar vaak zat heb ik ook gewoon zitten blanken (oftewel niks zitten vangen).

            Groet, Pieter

            Reageer

            • feedervisser
              Met enige kennis...

              • 27-03-2008
              • 389
              • merelbeke

              #7
              hoi douwe

              sorry dan ben ik helemaal mis,trouwens een interessante site die meteo24,k'heb hem direct toegevoegd aan mijn favrieten.

              gr marnix

              Reageer

              • feedervisser
                Met enige kennis...

                • 27-03-2008
                • 389
                • merelbeke

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                Ik heb zaterdag tussen net na de (onweers)buien helemaal nix gevangen op 2 brasems na. Ik ben niet overtuigd van het effect op de resultaten. Vorig jaar viste ik al eens een van mn beste sessies tussen de onweer door. Maar vaak zat heb ik ook gewoon zitten blanken (oftewel niks zitten vangen).

                Groet, Pieter
                hoi pieter

                toen ik nog op karper viste herinner ik mij een sessie,gestart op een avond en in de ochtend begon het hevig te onweren,ik had toen van die avond ervoor tot die vroege ochtend nog geen run gehad,maar toen dat onweer voorbij was was het de ene karper na de andere,ik had toen 15 vissen die dag. dus er moet wel iets zijn hé.

                gr marnix

                Reageer

                • Pieter Stam
                  -
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #9
                  Is dat 'iets' niet voor een groot gedeelte toeval? Bovendien is het vaak de herinnering van zo'n sessie die he doet lijken alsof je extreem goed gevangen hebt. Ik herinner me een van mijn beste dagen bij onweer nog als de dag van gisteren want ik voelde me verre van gemakkelijk toendertijd. Ik ving toen 6 grote zeelten, maar dat was echt niet de eerste en de laatste keer dat ik er 5 of 6 had.

                  Groet, Pieter

                  Reageer

                  • feedervisser
                    Met enige kennis...

                    • 27-03-2008
                    • 389
                    • merelbeke

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                    Is dat 'iets' niet voor een groot gedeelte toeval? Bovendien is het vaak de herinnering van zo'n sessie die he doet lijken alsof je extreem goed gevangen hebt. Ik herinner me een van mijn beste dagen bij onweer nog als de dag van gisteren want ik voelde me verre van gemakkelijk toendertijd. Ik ving toen 6 grote zeelten, maar dat was echt niet de eerste en de laatste keer dat ik er 5 of 6 had.

                    Groet, Pieter
                    hoi pieter

                    als ik je zeg dat de kleinste vis die dag 8 kg was en de grootste 15,2kg was dan denk ik dat dat niet slecht was.

                    gr marnix

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Daar hoeft het niet voor te onweren, dat kan ook overdag met stralend weer en ja ook op open water.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        als het onweert ga ik meestal snel in de auto zitten ,ik weet niet ik hou er niet zo van met al dat carbon om me heen

                        Reageer

                        • janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                          als het onweert ga ik meestal snel in de auto zitten ,ik weet niet ik hou er niet zo van met al dat carbon om me heen
                          He spui wat zie ik daar nou weer staan ,erelid nhsf hoe krijg je dat nou weer voor elkaar ,hoeveel straf punten heb je daar voor nodig?????
                          Groeten van Jan de visser

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #14
                            hé krijg nou niks

                            Reageer

                            • Machinehead
                              Zeelt en Karper visser

                              • 07-07-2007
                              • 146
                              • Houten

                              #15
                              Heb voor een paar weken terug ook zitten nachten met onweer recht boven ons. Inslagen van 200 meter afstand!!
                              Er waren toen 2 buien overgekomen, en na de buien niks gevangen. Behalve 's ochtens 3, waaronder een kroeskarper

                              Waarvoor moet je eigenlijk je hengels uit het water halen ?! Wij zijn gewoon door blijven vissen.

                              Reageer

                              Working...