veel lossers wat doe ik fout

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...

• 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

bedankt weer pieter voor de informatie en in succes met het vissen op zeelt met de bolie

Maarten ik denk dat je vandaag wel gemerkt hebt dat je door verschillende dingen uitproberen veel kan leren dus dat zou ik ook blijven doen.

en denk er aan dat vissen op een kanaal heel anders is als op een putje vol met karper en dat je dan zeker niet zomaar moet opgeven.
    bij mij in de buurt is er niet eens zon putje dus ik moet me gewoon zien te redden in polderslootjes enzo ^^.

succes met het vissen

gr,
    martijn

Reageer

• Austin
      Banned

• 05-12-2008
      • 208
      • veendam

Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
      Hoe zou ik als ik met een dobber vis even bij de buurman op de koffie kunnen gaan? Het gaat hier over penvissen en niet over statisch. Misschien komt de stok er beter uit om aantallen te vangen op de die huppel***te schubjes van de vijvers, maar op een kanaal? vanaf een brug en 20tiger drillen met een vaste stok?

Waarom zou ik met een penhengel van 3,90 mijn aas niet perfect tegen het riet aan kunnen leggen, en een beetje gemiddelde visser gooit zijn montage geruisloos op zijn plek!
      Das een mooilijker ! Met de bail arm open ,weet niet hoe het heet in het hollands.

Ok zo je heb wel een extreem uitgekozen om een punt te maken. Ik zet wel vraag tekens na of dat als een waare vorbeeld kan genomen worden.Teminste welke verstandig mens gaat op zoen manier op karpers vissen?Zouden ze je van zoen hoogde zien?
      Als die brug niet zo hoog is trouwens waarom zou het niet kunnen volgens jou?Ik bedoel sommige stekken waar gevist wordt met de stok zijn in relatie tot de water vlak wel hoog!

Nou dit wil ik wel zien!
      Echter hoe je dat doet is een wonder.
      Ik teminste niet en met een pen kan ik behoorlijk over weg!Klaar wel dicht bij ,maar tegenaan in het leterlijk zin van het woord, zelfs in zoen klein inham in het riet leukt me niet...Dat wat met en stok wel mogelijk is.
      Of tegen een paal op een kannaal heel licht vissen echter er tegenaan houden .Zelfs als de stroming anders wil! Buiten zwarder vissen hoe krijg je het voor elkaar met 3.90 en een pen van een paar gramm of meer?

Er zijn natuurlijk voor en nadelen maar mis slaan met een stok is minder en daar ging deze thread over hij had vis gevangen maar het ging over die wat hij niet ving.
      Ass aanbiding is over het algemeen beter.Ass platsen bijvoorbeeld waar je niet met een werp hengel kan komen.
      Ok van stek naar stek zou met een stok anders over nagedacht moeten worden maar buiten dat zeg het maar?!!

mvg
      Andy

Reageer

• Austin
        Banned

• 05-12-2008
        • 208
        • veendam

Oorspronkelijk geplaatst door maarten197
        Heb 7 uurtjes gevist nog een paar keer op de put vol k*****te schubjes vissen hahahaha. .
        Hey zo waar is die put? Assen? address met tom tom navigatie please!

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Veel succes met dit soort jongens met de vaste stok.

En oh ja deze kwam met de pen uit een heel klein hoekje tussen het riet aan de overkant van het water.

Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

Hallo Austin

kan het niet in het Nederlans kunnen wij ook genieten

er staat altijd wel iets bij waar je van kunt leren hoe het moet of juist niet
            gr Gerard

Reageer

• Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

Douwe en Austin. Discussieer inhoudelijk en op basis van argumenten graag en laat persoonlijke ongenoegens niet zo duidelijk blijken. Berichten in het engels worden vanaf nu in dit topic (en misschien ook wel in andere forums waar ik moderator ben) niet meer getoleerd. Misschien maak ik een keer een uitzondering als het inhoudelijk van hoogstaand niveau is! Staat inderdaad niet in de regelementen maar heb ik persoonlijk bij deze besloten! Stuur me maar een PM als je het er niet mee eens bent! Volgende overtredingen gaan bestraft worden!

edit: ik typte dit bericht al tijdens dat die van tester werd geplaats. M.a.w. ik draai hier geen verzoeknummer van een andere gebruiker!

Pen/Stok

Deze discussie ging niet over de voordelen en nadelen van de pen en de vaste stok. Maarja er is inmiddels al zoveel aan de orde gekomen in dit topic dat het er ook wel bij kan. Mijn mening is dat karpervissen met de stok niet mogelijk is. Het kan goed tot visjes van een kilo of 6, alhoewel ik daar ook geen ervaring mee heb. En dan alleen in een water van het type badkuip. Dus zonder plantjes en stokjes.

Zodra je over 6 kg en grotere vissen praat ben je aangewezen op het penvissen. Het is onzin dat je met de penhengel niet een worpje kan maken. Ik vis met de pen makkelijk 10-15 meter uit de kant. En dat is precies de afstand die je met de stok ook zou halen. En ja... ik denk dat ik me ondanks m'n 23 lentes een ervaren penvisser mag noemen, en ja... ik plaats een 1 grams pen op die afstand ook precies tegen een rietkraagje. Vissen op grote karper, of in de buurt van obstakels met de vaste stok is onmogelijk, onveilig en overantwoord. Je doet daar zowel jezelf als de vis geen plezier mee!

Groet, Pieter

Reageer

• Forummanager
                Visserslatijn Nederland
                • 30-12-2001
                • 12135
                • Albrandswaard

Och, had ik nu al wat berichten verwijderd...
                Tijdelijke ban voor Austin ivm het negeren van afspraken met mij.
                Visserslatijn Nederland
                http://www.visserslatijn.nl
                Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                http://www.hengelsportforum.nl
                Sinds 2001...

Reageer

• maarten197
                  Allround prutser

• 21-01-2009
                  • 98
                  • assen

Mooie foto douwe pondje of 16 a 18 netjes gedaan morgen vroeg weer vissen denk ik op de beiler stroom in beilen.
                  Was vandaag veel activiteit in de morgen. We zullen zien.
                  Als jullie me missen, ben ik vissen:

Reageer

• † Frederik de Belder
                    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                    • 13-01-2003
                    • 5730
                    • Niel (België)

Klopt mooie foto, mooie karper.
                    Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Inderdaad mooie karper maar wat het gewicht betreft zit je er een paar- zeker 10 pondjes - naast.
                      Komt niet ver bij de plek vandaan waar je morgen gaat vissen. :-)

Reageer

• maarten197
                        Allround prutser

• 21-01-2009
                        • 98
                        • assen

Douwe wat voor soort aas zou je mij aan bevelen voor de open wateren in drenthe (Beilen) Weet nu in Beilen 3 open wateren waar ze moeten zitten en ook redelijk goed te vangen zijn.

Gr Maarten
                        Als jullie me missen, ben ik vissen:

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Als de vis er is een paar dagen met boilies voeren,vismeelachtig.
                          De vis is er echter niet het hele jaar door.

Reageer

• lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

In Beilen ,, mmm ik sta daar weer met de caravan in het na jaar .
                            Mooie plas daar .
                            Groetjes
                            Johnny

Match
                            Feeder
                            Stok

Reageer

• Calvin
                              Newbie

• 13-04-2009
                              • 7
                              • Den Haag

Ik ben ook van plan om met een pen te gaan vissen met me werphengeltje alleen ik heb toch een probleempje want op de vaste stok viste ik met een dobber op zo'n kant en klaar tuigje. is een dobber en een pen eigenlijk hetzelfde? :S Nu is het uitloden geen probleem alleen hoe weet ik of ik de pen 5-10 meter nog kan wegwerpen? Of is dit alleen maar uitproberenen een hele lading dobbers kopen? Want dat uitwerpen hoef je niet op je vaste stok en misschien een rare vraag maar als je een pen gebruikt heb je toch ook geen onderlijn nodig ofwel?

Reageer

• Douwe
                                NHSF lid van verdienste
                                • 01-07-2006
                                • 3136
                                • Leeuwarden

Lolo ik heb het niet over de plas maar over open water in Drenthe.
                                Verder zeg ik er maar niet teveel over.

Calvin penvissen op karper is echt in de kant vissen dus je werpt niet echt.
                                Een onderlijn is inderdaad niet nodig, afhankelijk van de hengel is lijn tussen de 0.22 en 0.28 honderdste voldoende.

Reageer

Working...