veel lossers wat doe ik fout

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Calvin
    Newbie

• 13-04-2009
    • 7
    • Den Haag

Ok bedankt ik heb alles gekocht pen en lood en ga het morgen proberen Alleen ik vis met 0.16 maar in de hengelsportzaak zeiden ze dat je gewoon karpers kan zolang je ze niet probeerd opteheisen had iets met trekkracht ofzo te maken.

Reageer

• maarten197
      Allround prutser

• 21-01-2009
      • 98
      • assen

Ok bedankt ik heb alles gekocht pen en lood en ga het morgen proberen Alleen ik vis met 0.16 maar in de hengelsportzaak zeiden ze dat je gewoon karpers kan zolang je ze niet probeerd opteheisen had iets met trekkracht ofzo te maken.

Calvin Je hebt zeker wel 20 liefst 22 honderste nodig als je op karper wilt gaan vissen met een trekkracht van rond de 4 a 5 kilo de rest kan een pen hengel wel opvangen.
      Met 16 honderste zou het ook wel kunnen maar dan niet de zwaardere karpers. Ik heb ze ook wel es gevangen op 16 honderste in een karper vijver maar daar waren ze niet zwaarde als 6 kilo, dan moest je de slip wel heel goed afstellen wou je de lijn laten breken.
      Als jullie me missen, ben ik vissen:

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

De trekkracht van de lijn is het gewicht dat de lijn kan dragen. Dus met een trekkracht van 4 kg zou je met die lijn 4 kg kunnen ophijsen. Maar iedereen die ook maar een heel klein beetje nadenkt gaat geen karper uit het water hijsen, ook niet als die vis maar 40 cm is. Geldt niet alleen voor karper maar ook voor (de meeste) andere vissoorten natuurlijk. 16/100 is eigenlijk te dun voor karper. Als je heel ervaren bent kán het wel. Maar ik heb de indruk dat jij met alle respect nog beginner ben. Beter kun je 22/100-25/100 nemen. Mocht je er een aan krijgen zou ik maar voorzichtig drillen als ik jou was!

Groet, Pieter

Reageer

Working...