feeder montages

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

dit is wel interresante theorie

maar de hoek die de lijn maakt bij het punt waar je de lijn inlegt, hoe groot is die hoek.
    in principe is het al getest door jan, maar als de hoek kleiner als 90 graden is, zal er veel kracht nodig zijn om de wijzer te doen uitslaan.
    waarschijnlijk is dit dus ook de 7x grotere kracht waar tester over praatte.

overigens kan ik me vergissen, maar ik heb ooit een keer iets geleert over "krachten" bij natuurkunde.

Reageer

• jeroenk
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

owja tester, heb vandaag het balanse elastiek geprobeert. het viste super, aanbeten zijn een stuk heftiger tov. een normale schuiflus montage.

Reageer

• rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk

maar de hoek die de lijn maakt bij het punt waar je de lijn inlegt, hoe groot is die hoek.
        in principe is het al getest door jan, maar als de hoek kleiner als 90 graden is, zal er veel kracht nodig zijn om de wijzer te doen uitslaan.

overigens kan ik me vergissen, maar ik heb ooit een keer iets geleert over "krachten" bij natuurkunde.
        die kracht is niet 7x zo groot!!! En ook het clipje werkt als een katrol, waardoor de kracht gehalveerd word!

Reageer

• tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

Jeroenk daar kan je nog op doorontwikkelen

maar de test die Janb nu gedaan heeft met de hengel opstelling die liegt niet dat komt de vis tegen voor dat je iets ziet

en met zware golfslag kunnen vissen vind ik wel een hele goeie
          gr Gerard

Reageer

• tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

owja tester, heb vandaag het balanse elastiek geprobeert. het viste super, aanbeten zijn een stuk heftiger tov. een normale schuiflus montage.
            Jeroenk 100 punten

ik heb aan de Maas gevist met 40 gr (opkomend water ) en een balanselastiekje van 0,5 mm en het blijf gennieten friemel friemel en dan met een klap die top krom (nog een jaartje en dan kan ik elke dag gaan vissen hoop ik )
            gr Gerard

Reageer

• jeroenk
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

ik zat met een 60grams korf in zware stroming, ik gebruikte bij gebrek aan beter latex elastiek van 0.8mm. elke keer bij een platte precies hetzelfde, eerst iets getik, dan rustig gestaag kromlopen.
              erg mooi om te zien

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                die kracht is niet 7x zo groot!!! En ook het clipje werkt als een katrol, waardoor de kracht gehalveerd word!
                pardon bij een katrol blijft de kracht gelijk hoor
                voor halvering heb je 2 schijven nodig

Reageer

• Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801
                  • dorpje aan franekervaart

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                  Jeroenk 100 punten

ik heb aan de Maas gevist met 40 gr (opkomend water ) en een balanselastiekje van 0,5 mm en het blijf gennieten friemel friemel en dan met een klap die top krom (nog een jaartje en dan kan ik elke dag gaan vissen hoop ik )
                  Ga je met pensioen?
                  Sido
                  ____
                  HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

de hoek waarin je lijn staat is schat ik 150 a 160 graden kortom een hele flauwe knik in je lijn

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                      Janb 100 punten ( dit is nou een geval van droogvissen )

nu nog wat hulp van een van onze loodmeesters

1ssg + 1bb = gr ?? min

2 ssg = gr ?? max

mooi vissen op de pc
                      http://www.xs4all.nl/~cogijdeh/materialen/lood.htm
                      check it out mate

Reageer

• janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

Kijk alles valt of staat met ,waar staat de balans Dat is het zelfde als wat ik heel vroeger met meet en regeltechniek te horen kreeg over het vaan tuit systeem wil je een klep heel snel laten sluiten of juist heel erg langzaam
                        dwz haal je de balans naar voren is klep/wijzer sneller,gevoeliger ,maar ook veel nerveuzer Zet je de balans nog wat verder naar achteren ,zal de uitslag nog groter worden maar ook weer trager Ik denk dat de bedenkers van dit apparaat er best wel goed over hebben na gedacht En ik moet zeggen dat ik in al die jaren dat ik er mee gevist heb ,eigenlijk geen problemen mee heb gehad Ik had al snel door als het kookte van de vis ,is het ding absoluut niet nodig In de stroom loopt de wijzer gelijk omhoog dan werkt het dus ook niet En verder gewoon proberen ik vind wel dat je er mee moet leren vissen Maar het iszo'n leuke manier van vissen
                        Groeten van Jan de visser

Reageer

• tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                          magna-bite is volgens mij een of andere beetverklikker, net als de poly butt.
                          Hallo Rickie
                          als we toch aan het zaagen zijn hoe zit dat met die poly butt hoe werkt dat en hoeveel beetregiestratiekracht heeft die ??
                          gr Gerard

Reageer

• jeroenk
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

tis een soort swinger die ook bij het karper vissen word gebruikt.
                            de poly butt kun je aan de hengel klikken. word veel gebruikt bij het denemarken vissen, in combinatie met een lichte karperhengel.

Reageer

• tester
                              Maas en Waal visser
                              • 06-03-2004
                              • 2596
                              • Son

tis een soort swinger die ook bij het karper vissen word gebruikt.
                              de poly butt kun je aan de hengel klikken. word veel gebruikt bij het denemarken vissen, in combinatie met een lichte karperhengel.
                              Hallo Jeroenk een foto is meer als duizend woorden
                              gr Gerard

Reageer

• janb
                                jan b
                                • 21-11-2005
                                • 1982
                                • 't Nieuweland

Ik heb met de polybutt ,zowel de korte als de lange gevist Het registreerd prima daar niet van Maar ik gebruik ze op de feeder En je kunt ze dan ook wel uit schakelen door de draad uit het oogje te draaien In ieder geval dat gooien werkt nou niet direct zo van dat je zegt dat zullen we eens ff een metertje of 70 weggooien Ik durf er echt niet mee tegooien Maar dat heb ik ook met een swingtip en dat gaat dan maar over een meter of 25
                                Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...