feedervangsten op dit moment?
Collapse
X
-
-
hoi visvrienden
vandaag nog eens op de vijver gevist,maar t'was flauw hoor;7brasems,2kroezen en 2 zeelten.
De brasems waren één en al schuurpapier,maar ja t'is paaitijd hé
gr marnixReageer
-
Wim,
Het is net wat je wil. In Oosterhout hebben de beleidsmakers stelselmatig het vissen de nek omgedraaid, maar er zijn nog een paar plaatsen waar je kan en mag vissen. Vanaf de grens van Dongen kan je het vissen met een vaste stok vergeten, tot aan de sluis. Zinkstukken tot 13 meter uit de kant. Met de feeder en de match kan je nog vis vangen op de volgende stekken. Alle plekken waar een haven tegenover ligt. Tegenover de aanlegplaats van schepen bij de voormalige VBF (staalfabriek) Gelegen vlabij de grens met Dongen. Tegenover de haven van voormalige Simons (houtfabriek). Deze ligt ong. ter hoogte van de ingang van het zwembad de Warande. Dan weer een stukje verder bij de voormalige ingang van de Oude sluis (PBM fabriek, ook ter ziele) ong 100 meter voor de huidige sluis.
Beter kan je volgens mij beneden de sluis gaan. Hier kan je met alles vissen wat je wil. Enkele topstekken. De splitsing van, het scheepvaartverkeer naar Breda via de sluis van het Markkanaal en de andere richting via de sluis in het Wilhelminakanaal naar Tilburg. Dit wordt t.b.v. de scheepvaart aangegeven met grote borden. Ga daar maar zitten met de vaste stok van 11 meter. Het is op een punt, je hebt geen last van de stroming bij het schutten van de sluizen. ZW wind komt van achter de dijk in de rug. Ook geen last van de scheepvaart. Dan verder richting de Amer rechts van het eerste viaduct. Er staan hekken met een verbodsbord, maar niemand weet waarom die een paar jaar terug geplaatst zijn . Dus gerust gaan zitten, no problem. Dan weer verder richting de Amer. Aan de Statendamweg in Oosterhout staat een waterzuiveringsinstallatie. Vanaf daar tot het viaduct over de A59 kan je goed vissen. Je moet wel over twee prikkeldraden met soms een stroomdraad omdat er wat paardjes en schapen grazen. Ze zijn van een kennis van mij. Als ze de boel netjes houden en zijn draden niet kapot trappen heeft hij er geen moeite mee dat men daar vist. Overigens woon ik en mijn voorouders pas een paar, paar, paar honderd jaar vlakbij dit kanaal dus ik ben er enigszins bekend.
Groeten,
PeBo.]Member of the Easterwood dreamteam.
Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Groeten,
PeBo.Reageer
-
Wim,
Het is net wat je wil. In Oosterhout hebben de beleidsmakers stelselmatig het vissen de nek omgedraaid, maar er zijn nog een paar plaatsen waar je kan en mag vissen. Vanaf de grens van Dongen kan je het vissen met een vaste stok vergeten, tot aan de sluis. Zinkstukken tot 13 meter uit de kant. Met de feeder en de match kan je nog vis vangen op de volgende stekken. Alle plekken waar een haven tegenover ligt. Tegenover de aanlegplaats van schepen bij de voormalige VBF (staalfabriek) Gelegen vlabij de grens met Dongen. Tegenover de haven van voormalige Simons (houtfabriek). Deze ligt ong. ter hoogte van de ingang van het zwembad de Warande. Dan weer een stukje verder bij de voormalige ingang van de Oude sluis (PBM fabriek, ook ter ziele) ong 100 meter voor de huidige sluis.
Beter kan je volgens mij beneden de sluis gaan. Hier kan je met alles vissen wat je wil. Enkele topstekken. De splitsing van, het scheepvaartverkeer naar Breda via de sluis van het Markkanaal en de andere richting via de sluis in het Wilhelminakanaal naar Tilburg. Dit wordt t.b.v. de scheepvaart aangegeven met grote borden. Ga daar maar zitten met de vaste stok van 11 meter. Het is op een punt, je hebt geen last van de stroming bij het schutten van de sluizen. ZW wind komt van achter de dijk in de rug. Ook geen last van de scheepvaart. Dan verder richting de Amer rechts van het eerste viaduct. Er staan hekken met een verbodsbord, maar niemand weet waarom die een paar jaar terug geplaatst zijn . Dus gerust gaan zitten, no problem. Dan weer verder richting de Amer. Aan de Statendamweg in Oosterhout staat een waterzuiveringsinstallatie. Vanaf daar tot het viaduct over de A59 kan je goed vissen. Je moet wel over twee prikkeldraden met soms een stroomdraad omdat er wat paardjes en schapen grazen. Ze zijn van een kennis van mij. Als ze de boel netjes houden en zijn draden niet kapot trappen heeft hij er geen moeite mee dat men daar vist. Overigens woon ik en mijn voorouders pas een paar, paar, paar honderd jaar vlakbij dit kanaal dus ik ben er enigszins bekend.
Groeten,
PeBo.
Bedankt voor je reactie en net zoals je al aangeeft wordt het vissen door een paar nitwits de nek omgedraaid. Maar nogmaals dank voor je reactieBeter goed gekopieerd dan slecht ontworpen
Reageer
-
Reageer
-
Ben vanavond even met de feeder aan het stoeien geweest bij een zandwinput achter de pekela's, beter bekent als het Heeresmeer.
De witvis liet zich vanavond niet vangen ( klaarblijkelijk hadden deze andere bezigheden......), maar de baarzen waren behoorlijk op dreef.
Niet veel gevangen, mischien een stuk of 8 maar zeker 3 maatse baarzen van rond de 25 a 30 cm.
Niet echt waar ik op aan het vissen was, maar zekers zo leuk.Reageer
-
hoi visvrienden
k'heb gisteren gevist in één van de twee vijvers die naast elkaar liggen de ene is 3,5m diep en de andere waar ik gisteren gevist heb is hooguit 1,80m diep,de paai periode lijkt daar achter de rug want k'heb goed gevangen, 20 brasems en 9 zeelten met de feederhengel,terwijl op de vijver daarnaast de paai volop nog bezig is want daar was bijna niets te vangen.
gr marnixReageer
-
Je hebt al 2 keer een kopstek geloot, het geluk raakt vanzelf op.
Maar goed, vorige week heb je genadeloos toegeslagen. Ik zal vanavond vol aan de bak moeten.

Reageer
-
Wat voor onderlijn en haakje is nu eigenlijk goed om te feederen.
Onderlijn 12/100... ik gebruik vaak onderlijntje 14/100e met haakje 12, is dat goed of moet ik kleiner gaan vissen.
Straks naar de Hogevaart (Almere) wat kan ik het beste gebruiken.
Groet Johan.Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.Reageer
-
hoi hengeltjeWat voor onderlijn en haakje is nu eigenlijk goed om te feederen.
Onderlijn 12/100... ik gebruik vaak onderlijntje 14/100e met haakje 12, is dat goed of moet ik kleiner gaan vissen.
Straks naar de Hogevaart (Almere) wat kan ik het beste gebruiken.
Groet Johan.
als ik naar een water of kanaal of vaart ga waar ik nog nie gevist heb,zou ik starten met 12/100 en een haak 18.alles hangt af welke soort vis je mag verwachten.
gr marnixReageer
-
als ik op brasem zit pak ik toch al snel haak 12 en tot 8
Een brasem houd wel van een grote hap haakaasReageer
-
vandaag met z'n tweeen aan aan het eemmeer gevist, resultaat was voor beide helaas 0 gramGroeten, Eric.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer