gemiddelde omhooghalen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur

• 21-12-2007
    • 89
    • brummen

gemiddelde omhooghalen

hey

ik ben nu al een poos aan het feeder vissen, ik geloof dat ik de basis dingen al een beetje onder de knie heb. het probleem is allen dat mijn gemiddeld erg laag is, op een goede dag ongeveer 1 of 2 per uur...

de vissers die dan een paar meter verder op met de stok zitten trekken er veel meer uit.

het water waar ik vis een doode zijtak van de ijssel met een heel klein beetje stroming en weinig begroeing op de bodem

ik gebruik dan een korfje van rond de 25 gram neem een vast punt aan de over kant en gooi rechtover mijn hoofd in en gebruik dan de lijn klip. dit gaat ook steeds beter

als voer heb een basis feeder mix met mais en maden en een dopje caremel vloeistof

als haak aas begin ik met 2 of drie maden en 1 met 1 mais en 1 made en pas het haak haas aan als ik zie dat ik op 1 hengel beet krijg

zodra ik mijn hengels klaar heb gooi ik in en laat deze op de plek tot ik aanbeten krijg of naar 3 kwartier en dan vul ik ze weer.

moet ik ze langer laten liggen, moet ik ze korter laten liggen, zie ik iets over het hoofd?

als er mensen zijn die mijn kunnen helpen dan hoor ik het graag
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Dus je gooit in en als er geen beet komt haal je na drie kwartier de korf weer in en je vult die dan weer.
    Als ik dit goed heb begrepen ga je hier de mist al in.

Voor je gaat vissen breng je eerst een korf of 5 a 10, dan breng je met regelmaat steeds korven voer tot de aanbeten beginnen te komen.
    Wat is regelmaat? horloge wil wel helpen, 1 a 2 minuten bv, een zandloper wordt al beter die regelmaat is dan groter, tellen maar dan wordt je langzaam gek.
    Maar feitelijk is het regelmatig voer brengen noodzaak.

Nog iets met twee hengels vissen onderbreekt je aandacht, beter is om met 1 hengel te vissen en je dan te concentreren op die ene hengel.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Ivo-69
      Noob

• 12-04-2008
      • 166
      • Zuidland

Een langere onderlijn wil ook nog wel eens helpen, en dan kun je gerust denken aan 60 cm of langer
      Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

Reageer

• DERKZZ
        de eeuwige amateur

• 21-12-2007
        • 89
        • brummen

om de 1 a 2 minuten? dan heeft de vis toch geen tijd om te bijten
        en jag jer ze dan niet steeds weg met dat geplons?

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Oke je hebt gelijk 1 a 2 minuten is wat kort maar NIET in het begin.

Reageer

• Nelis
            vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
            • 92
            • Duiven

3 kwartier is idd wel erg lang, maximaal een minuut of 5-6. Als het na uur nog geen beet is laat ik m soms minuut of 10 liggen maar langer zeker niet. het belangrijkste is de regelmaat.
            beter 1 vis in het net dan....

Reageer

• DERKZZ
              de eeuwige amateur

• 21-12-2007
              • 89
              • brummen

ok, nau dan gaan we dat is proberen, ik heb meestal haake 14 of 16, zou dit er nog wat me te maken kunnen hebben?

wat zijn jullie gemiddelden? dan voor een middagje?

Reageer

• feedervisser
                Met enige kennis...

• 27-03-2008
                • 389
                • merelbeke

hoi visvrienden

ik geef eerst een 10tal korven (diameter korf 4cm,lengte 5cm),daarna hang ik mijn onderlijn eraan(schuivende montage),in het begin wacht ik een tiental min want de vis moet er eerst opkomen,maar als ik mijn eerste beet gezien heb zit ik niet meer stil,geen beet na 2 min,binnendraaien en zoeken tot het gaat,ik kijk zelfs waar mijn haak geplaatst is in de vis,hij mag niet te diep zitten naar mijn goesting anders verander ik de lengte van mijn onderlijn,daarom vis ik zo graag met schuivende montage,1 onderlijn maken is voldoende,ik moet juist mijn stopper verschuiven.

gr marnix

Reageer

• ironny
                  Moderator
                  • 04-04-2006
                  • 1377
                  • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door feedervisser
                  hoi visvrienden

van mijn onderlijn,daarom vis ik zo graag met schuivende montage,1 onderlijn maken is voldoende,ik moet juist mijn stopper verschuiven.

gr marnix
                  marnix,

hoe bedoel je dit?

Derkzz,

Ik lees in je verhaal de tekst "als ik met 1 hengel beet krijg", betekent dit dat je met meerdere hengels vist? ik moet zeggen dat ik dat niet voor elkaar krijg. wel eens geprobeerd met 2 feeders maar t is niet mijn ding.

met de feeder moet je hard werken. als ze naast je met de vaste stok de een na de ander eruit trekken kan dit ook met het bodemverloop te maken hebben?
                  daarnaast wat al is gezegd, veel bijvoeren. Ik voer meestal een korf of 6, en dan om de 5 minuten en bij elke keer ingooien. ( dus na een beet of vis)
                  Ik denk persoonlijk dat je gemiddelde niet veel afhangt van haakje 14 of 16. per dag kan dit misschien verschillen maar niet over het geheel. Ik vis met de feeder nooit kleiner dan haak 16.
                  Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• feedervisser
                    Met enige kennis...

• 27-03-2008
                    • 389
                    • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                    marnix,

hoe bedoel je dit?

Derkzz,

Ik lees in je verhaal de tekst "als ik met 1 hengel beet krijg", betekent dit dat je met meerdere hengels vist? ik moet zeggen dat ik dat niet voor elkaar krijg. wel eens geprobeerd met 2 feeders maar t is niet mijn ding.

met de feeder moet je hard werken. als ze naast je met de vaste stok de een na de ander eruit trekken kan dit ook met het bodemverloop te maken hebben?
                    daarnaast wat al is gezegd, veel bijvoeren. Ik voer meestal een korf of 6, en dan om de 5 minuten en bij elke keer ingooien. ( dus na een beet of vis)
                    Ik denk persoonlijk dat je gemiddelde niet veel afhangt van haakje 14 of 16. per dag kan dit misschien verschillen maar niet over het geheel. Ik vis met de feeder nooit kleiner dan haak 16.
                    dit wil zeggen dat mijn korf kan schuiven over mijn hoofdlijn en wordt tegengehouden door een stopper en die stopper kan ik ook verschuiven als ik da wil,dus verlengen of verkorten van onderlijn.

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                      Dus je gooit in en als er geen beet komt haal je na drie kwartier de korf weer in en je vult die dan weer.
                      Als ik dit goed heb begrepen ga je hier de mist al in.

Voor je gaat vissen breng je eerst een korf of 5 a 10, dan breng je met regelmaat steeds korven voer tot de aanbeten beginnen te komen.

Wat is regelmaat? horloge wil wel helpen, 1 a 2 minuten bv, een zandloper wordt al beter die regelmaat is dan groter, tellen maar dan wordt je langzaam gek.
                      Maar feitelijk is het regelmatig voer brengen noodzaak.

Nog iets met twee hengels vissen onderbreekt je aandacht, beter is om met 1 hengel te vissen en je dan te concentreren op die ene hengel.

tjonge jonge jonge douwe dat had ik van jouw als karperboer weer niet gedacht.

je hebt er echt verstand van

Reageer

• janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

een goed hulp middel is het volgende ;in stilstaand water gebruik ik in 4 uur 1kg droog voer dat is nat gemaakt ongeveer 16 a 1700 gr.
                        in de stromende rivier het spui of de waal heb ik ongeveer 3a4 kg nodig droog en dat is dan nat gemaakt om en na bij de 4,5 a 6 kg dit is voor mij een perfecte richtlijn ,als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je met 100 gr voer de dag wel door zult komen ,het is maar wat je wilt.
                        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

De vangsten omhoog dus het zakgeld naar beneden.

Martijn wat moet ik daar nu weer mee, ik zal het maar in dank afnemen en de weg vervolgen die ik opgegaan ben.
                          Soms is wedstrijdcontrole een aanwinst voor je zelf zal ik dan maar denken.

Reageer

• SvVoorden
                            Sportvisser
                            • 26-07-2002
                            • 747
                            • Woerden

Met meer ingooien kom je al een heel eind verder. In het begin veel en daarna hangt het een beetje van het aasgedrag van de vis af. Soms moet je inderdaad 10 minuten wachten op beet. Ik houdt aan 5 -10 korven bij aanvang en daarna iedere 3-5 minuten tot je beet krijgt. Daarna is het een beetje aanvoelen of je veel of weinig aas en voer moet brengen.
                            Wat ook werkt is om telkens de korf een stukje binnen te draaien (20-40 cm) Vaak zie je daarna snel een aanbeet.
                            Je voer op de juiste wijze nat maken en zeven is ook belangrijk.

Dat mensen met de stok meer vangen vind ik niet zo raar. Als de vis met de stok gevangen word vang je vrijwel altijd meer maar met de feeder vang je vaak de grotere vissen dus meer gewicht.
                            Sjaak van Voorden

Reageer

• DERKZZ
                              de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                              • 89
                              • brummen

ok dan goed als daar het probleem ligt, dan zou dit dus al een hoop moeten schelen als ik vaker met regelmaat bij voer

ik vis inderdaad met 2 hengels om de vang kansen wat te vergrooten dit kan ook als je 1 ker per 3 kwartier bij voert

zodra ik om de 5 min. ga voeren is het onbegonnen werk om met 2 te vissen

je voer zeven? ik had er wel eens van gehoord maar dacht dat het onzin was.
                              ik heb ook een potje spray wat je op het haakaas kunt sprayen en dat heet tover spray, en dat werk dus niet, daarom ben ik nu de realistische dingen aan het proberen, en zeven leek mij er niet bij te horen. welk voor deel heeft het zeven dan?

als ik mijn voer neem dan trek ik 1 a 2 blikjes mais los, dit vocht gooi ik door het voer met de mais, dan een beetje "sloot"water met een dopje caramel aroma ff mengen met het handje tot een licht vochtig papje.

ik heb een lus in mijn hoofdlijn daar hang ik een wartel aan. aan die water doe ik het rubber van de korf en een onderlijn van 30 cm

Reageer

Working...