gemiddelde omhooghalen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Volgens mij heb je het allemaal wel goed gedaan maar vanachter de pc kan ik daar niet over oordelen. Je kunt altijd die 4 m diepe stek proberen.

Ik zie je zeggen dat je een mooi droog voertje gaat maken maar het moet echt niet te droog zijn. Zeker als je wat grotere vis wilt vangen niet. Je kunt tijdens het vissen proberen omh ht voer ietsje natter te maken, dit heeft me meer dan eens gelijk aanbeten opgeleverd van grotere vissen.
    Als je je voer aanknijpt moet het licht vochtig aanvoelen en zeker niet kruimelig.
    Sjaak van Voorden

Reageer

• DERKZZ
      de eeuwige amateur

• 21-12-2007
      • 89
      • brummen

ok dan relex

maar ik kan me beter niet blind staren op 1 en de zelfde vis plek, en beter het diepere gedeelte opzoeken?

moet ik dan nog met andere aspeckten rekening houden? b.v. iets vochtiger voer?

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

Ik viste in het verleden heel vaak in de hank ,en zeker in het voorjaar in het ouwe zwembad,toen der tijd zat er zoveel vis dat het je bijna niet lukte om geen vis te vangen in de loop van de zomer en naar de herfst moest je verder naar achteren ,en echt hele grote brasem waren toch zeker de moeite waard,van deze fikse wandeling .ik kan mij niet voorstellen dat daar nu in eens geen vis meer zit.Als je lid ben van de plaatselijke vereniging ,zou ik daar mijn licht eens op gaan steken ,je zult zien dat de resultaten met sprongen voor uit gaan .Zo als je nu aan het rommelen ben is zonde van je tijd neem nou droog of nat voer ,wat de een droog vind is voor de ander veel te nat ,als ik naast je sta kan ik uit leggen wat te droog of te nat is ,voer je moet het zien en voelen ,laten we het luchtje nog maar even buiten beschouwing.dat zijn dingen die je op de pc niet duidelijk kunt maken ,zaken als korven van 30 gram nylon 14/00 dat zijn dingen die je op afstand wel kunt leren,maar daar houd het volgens mij wel mee op ,ik zeg het zo vaak probeer iemand van de vereniging mee te krijgen die je even wat belangrijke dingen uit legt ,dan zal je zien dat de resultaten met sprongen om hoog gaan .verder veel sterkte en wijsheid.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Bas74
          Newbie

• 02-06-2008
          • 14
          • Kleve

Derkzz een beetje aandacht aan het is wel op zijn plaats.
          Het maakt niet uit met wat je vist, maar om alles zomaar door elkaar te gooien heeft ook geen goede uit werking.
          In geval van jouw voer zou ik het vocht van de mais en het carameldopje en het slootwater bijelkaar mixen.
          Goed roeren, en daar de drogen bestanddelen mee bevochten.
          Goed door elkaar mixen en 10 a 15 minuten laten staan.
          Vervolgens nog een keer bevochten.Wederom goed mixen.
          Net zolang tot als jehet voer knijpt, Het lijkt of je een sneeuwbal hebt
          Steeds een klein beetje water toevoegen.
          Niet in 1 keer water bij gooien, en dan hopen dat het goed is.
          Laat de ingredienten het water opnemen.
          Als het nodig, nog een beetje water toevoegen.Zoniet dan door een fijne zeef doen.(Voor stilstaand water).
          En een grove zeef voor stroment water.
          Waardoor je alles goed gemengt hebt met het water.
          Je zult merken dat het voer beter zijn werk doet en er sneller vis op de voerplek is.
          Ik begin zelf met 10 korven voer en daarna om de 5 a 7 minuten een nieuwe korf en aas.

Succes er mee.
          Bas

Reageer

• DERKZZ
            de eeuwige amateur

• 21-12-2007
            • 89
            • brummen

ok het voer gaat nu ook beter, ik heb allen 2 zaken aarbeien aroma door het voer gedaan en ik heb het idee dat het averechts werkt... volgende keer maar een kant en klare voer gebruiken zonder extra toevoegingen behalve mais en maden dan...

kun je je voer niet testen??
            door bijvoorbeeld een klein balletje aan de kant te gooien en kijken of het mooi uitelkaar dwarrelt of dat het als een klont aan elkaar blijft?

Reageer

• DERKZZ
              de eeuwige amateur

• 21-12-2007
              • 89
              • brummen

hee,

het gewicht van de korf is dat nog van invloed??
              of is het alleen maar om verder te gooien en stil op de bodem te blijven...

het water stroomt heel licht en ik zit er meestal met een 30 grams korfje

Reageer

• nanoe
                Frequent aanwezig

• 07-08-2007
                • 192
                • Amsterdam/Gorinchem.

Derkzz, ik weet niet hoe hard het stroomt bij jou, maar ik zit vaak met 30 gram op het Amsterdam Rijnkanaal te vissen. De gewicht van een korf kan doorslag gevend zijn. Hoe meer weerstand hoe sneller een vis los laat. Ik probeer altijd zo licht mogelijk te vissen. Hoe lihter hoe beter weerstand is volgens mij zeer slecht. Heb je wel eens geprobeerd met een lus in de lijn waaraan je korf hangt?????

Ps: Ik heb laats dit voer gebruikt en het heeft op mij een goede indruk gemaakt Wielco Gold Line Feeder. Normaal mix ik altijd zelf wat in mekaar, maar daar is zat op dit forum over te vinden.
                Aangepast door nanoe; 19-06-2008, 20:47. Reden: Bijvoeging van mij kant
                Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

Reageer

• DERKZZ
                  de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                  • 89
                  • brummen

hee, het water stroomt heel licht bij mij ook afhankelijk van de wind natuurlijk
                  ik ben met een zeer lichte hengel gaan vissen waar mee ik niets een volle 30 grams kof kan gooien. de korf vervangen voor een lichter ik den 20 of 15
                  gram

heb het voer zeer simpel gehouden, het voer van den eiynde zilver. ik heb het in 2 keer aan gemaakt met een rust tijd van 20 minuten en dan door de zeef. deze keer niks geen additieven er in.
                  wel een fiksen hand maden en een fikse hand met poppen.

wat mijn montage betreft. lekker simpel.
                  hoofdlijntje met aan het eind een lusje. daar de wartel door heen.
                  vervolgens de korf en het onderlijntje vast maken aan de wartel en vissen maar.

resultaat van een hele middag vissen 1 brasem.

wat ik ook probeer het lijkt alleen maar rslechter te gaan. ik kan wel janken

Reageer

• Ramon Ansing
                    tsjah?
                    • 27-06-2006
                    • 760
                    • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door nanoe
                    Derkzz, ik weet niet hoe hard het stroomt bij jou, maar ik zit vaak met 30 gram op het Amsterdam Rijnkanaal te vissen. De gewicht van een korf kan doorslag gevend zijn. Hoe meer weerstand hoe sneller een vis los laat. Ik probeer altijd zo licht mogelijk te vissen. Hoe lihter hoe beter weerstand is volgens mij zeer slecht. Heb je wel eens geprobeerd met een lus in de lijn waaraan je korf hangt?????

Ps: Ik heb laats dit voer gebruikt en het heeft op mij een goede indruk gemaakt Wielco Gold Line Feeder. Normaal mix ik altijd zelf wat in mekaar, maar daar is zat op dit forum over te vinden.

Hhmm hoe lichter hoe beter? Vorige week op een heel ondiep water gevist, bladstil en 0,0 stroom 80 cetimer diep. Ik ving eerst goed, toen de wind helemaal weg viel te korf verwisseld voor een lichtere (zelfde soort dus daar kan het niet aan liggen) en baf de beet weg. Toen weer de (in die omstandigheden) veel te zware korf eraan en daar kwamen de eerste aanbeten weer. Ik vond het niet echt lekker vissen dus die korf er weer af, je raad het al geen beet. Toen nog meer lood eraan gegooid en ze trokken de top weer compleet krom. kortom lichter vissen is per devinitie niet beter!

Reageer

• ironny
                      Moderator
                      • 04-04-2006
                      • 1377
                      • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door nanoe
                      Derkzz, ik weet niet hoe hard het stroomt bij jou, maar ik zit vaak met 30 gram op het Amsterdam Rijnkanaal te vissen. De gewicht van een korf kan doorslag gevend zijn. Hoe meer weerstand hoe sneller een vis los laat. Ik probeer altijd zo licht mogelijk te vissen. Hoe lihter hoe beter weerstand is volgens mij zeer slecht.
                      Weerstand is ook inderdaad slecht, maar hoe verklaar je dat naar je korf eigenlijk? de top buigt toch eerst krom alvorens de vis je voerkorf tilt? maw de enige weestand waar de vis mee te maken krijgt, zou die van de lijn en top moeten zijn. of zie ik dat verkeerd?
                      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• esperto
                        Sportvisser

• 16-09-2006
                        • 654
                        • Oostkamp (Brugge)

een lichtere korf betekent minder gewicht om de top te krommen. op een zwaardere korf kan je je top meer krommen. Dit resulteert in het feit dat de vis als eerste veel weerstand voelt. Veel kans dat je ze dan automatisch haakt door de weerstand. Als de korf lichter is voelen ze langer een kleinere weerstand wat ze in staat stelt terug uit te blazen.
                        het is zoals altijd in het vissen wikken en wegen, de ene keer dit, de andere keer dat, het is altijd wat en dat maakt het zo boeiend.

Reageer

• Ramon Ansing
                          tsjah?
                          • 27-06-2006
                          • 760
                          • Tolbert

Ja maar ik heb met top altijd recht dus dan maakt het gewicht niet uit op stilstaant water. Als de vis in het verlengde van de hoofdlijn zwemt heeft hij de minste weerstand. Er tegen in de meeste valt de korf terug en haakt hij zichzelf. naar links of naar rechts is er wel een soort vrijfing met de wartel maar ik vraag me af of de vis daardoor het aas uitblaast. Een zwaardere korf is een harde klap op het water, op ondiep water kan de vis daardoor juist geprikkelt worden, iedere keer die klap betekent eten. Gewoon proberen is de enige oplossing, zwaar, licht, lang, kort etc etc.....

Reageer

• ironny
                            Moderator
                            • 04-04-2006
                            • 1377
                            • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door esperto
                            een lichtere korf betekent minder gewicht om de top te krommen. op een zwaardere korf kan je je top meer krommen. Dit resulteert in het feit dat de vis als eerste veel weerstand voelt. Veel kans dat je ze dan automatisch haakt door de weerstand. Als de korf lichter is voelen ze langer een kleinere weerstand wat ze in staat stelt terug uit te blazen.
                            het is zoals altijd in het vissen wikken en wegen, de ene keer dit, de andere keer dat, het is altijd wat en dat maakt het zo boeiend.

ik vis altijd met een voerkorf in een lus. deze lus is zo'n 30cm lang. wanneer de vis het aas pakt, schuift de draad door de wartel van de voerkorf. maw alvorens die vis de korf optilt heeft ie al 30 cm gezwommen. maar op t moment dat ie het aas pakt en wegzwemt beweegt de top direct. dus.. gaat die theorie toch niet op toch...
                            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

Een ons praktijk weegt zwaarder als een duizend kilo theorie.
                              Groeten van Jan de visser

Reageer

• ironny
                                Moderator
                                • 04-04-2006
                                • 1377
                                • Hamont

das mooi gezegd jan en dat klopt ook vaak, maar gaat mi niet helemaal op in deze...ik vis enorm graag met de feeder. de kick die ik krijg door het krom gaan van de top is geweldig. toch pas ik vooral mijn het gewicht van mijn voerkorf aan op de stroming met de achterliggende gedachten dat ie niet wegrolt. maar voor mij is dat ook de enige reden. ik wil graag weten of inderdaad de zwaarte van een korf in een lusverbinding, inderdaad uitmaakt of je meer of minder vangt. en volgens mij maakt het in theorie niet uit...

Reageer

Working...