gemiddelde omhooghalen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • esperto
    Sportvisser

• 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

het was maar een hersenspinsel hoor
    Voor die keren dat ik vis met de picker zal ik zeker niet beweren dit of dat, ik kan enkel mijn ideeën plaatsen.
    Wij zoeken heel vaak uitleg voor bepaalde vreemde voorvallen (zoals ik ook) en Het is vaak uit de vreemdste situaties dat je het meest leert.

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

hey ssperto. van mij is het ook niets meer dan een hersenspinsel, dua dat verschilt elkaar niets. ik ben ook meer op zoek naar een bevestiging van mijn gedachten of juist een andere, maakt mij niet uit, t gaat om de discussie.
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
        das mooi gezegd jan en dat klopt ook vaak, maar gaat mi niet helemaal op in deze...ik vis enorm graag met de feeder. de kick die ik krijg door het krom gaan van de top is geweldig. toch pas ik vooral mijn het gewicht van mijn voerkorf aan op de stroming met de achterliggende gedachten dat ie niet wegrolt. maar voor mij is dat ook de enige reden. ik wil graag weten of inderdaad de zwaarte van een korf in een lusverbinding, inderdaad uitmaakt of je meer of minder vangt. en volgens mij maakt het in theorie niet uit...
        volgens mij moet je een situatie creëren dat je korf net niet wegrolt maar bij de eerste de beste aanraking [beet] weg rolt zo dat de vis zich zelf haakt ,en naar die toestand in evenwicht moet je wel eens even zoeken .op welke manier je de korf verbind maakt volgens mij niet uit .
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door janb
          volgens mij moet je een situatie creëren dat je korf net niet wegrolt maar bij de eerste de beste aanraking [beet] weg rolt zo dat de vis zich zelf haakt ,en naar die toestand in evenwicht moet je wel eens even zoeken .op welke manier je de korf verbind maakt volgens mij niet uit .

Iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich het beste bij voelt als dat heel licht is geen probleem/ voor heel zwaar geld hetzelfde. Zammataro bijvoorbleed vist altijd rollend met de voerkorf vangt er een hoop vis mee prima toch? van zelf dingen uitzoeken en proberen leer je meer dan van een forum, maar sommige dingen kan je gewoon niet helemaal allen en heb je een zetje nodig van anderen die je op weg helpen. Maar probeer er zelf altijd een eigendraai aan te geven dan komt het wel goed

Reageer

• nanoe
            Frequent aanwezig

• 07-08-2007
            • 192
            • Amsterdam/Gorinchem.

Het heeft natuurlijk allemaal te maken met de totale afstelling. Gewicht van de korf, lengte van de onderlijn. Welke top gebruik je. Wel of geen strakke lijn enzovoort. Er zijn zoveel factoren die meetellen. Zoek daar het beste voor jouw uit en probeer daar aan vast te houden. Ik vis zelf het liefst met lichte top, korf en lange onderlijnen.
            Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Voor stilstaand water is dat ook niet verkeerd hoe gevoeliger de registratie hoe beter, kijk maar naar de swing tip super gevoelig en genadeloos registrerend ,de vis onder vind dan ook bijna geen weerstand ik denk dat je altijd van deze manier van registreren uit moet gaan bij het feeder vissen ,hoewel niet zaligmakend zal de gevoelige manier van vissen in de meeste gevallen de meeste vis in het netje brengen.
              Groeten van Jan de visser

Reageer

• reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3499
                • Asten

Ben vanmorgen een paar uurtjes gaan vissen op onze verenigingsvijver.
                Meer dan 11ha vijver voor mij alleen.
                Heb weer eens de swingtip hengel uitgepakt , wat een fantastisch vissen is dat toch.
                Het was prachtig weer , beetje wind in de rug , zonnetje erbij.
                Veel dikke brasem ( 50-60cm) gevangen , een hele mooie zeelt ( 50cm) en een netje dikke voorn.
                Zoals Jan al zegt die beetregistratie van een swingtip is echt geweldig.
                Zijn er meer mensen die wel eens met een swingtip vissen ?
                Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

Working...